Mercedes- Benz uzupełnia rodzinę Klasy C o wersję Coupé. Atletyczny design nowego Coupé uwidacznia luksus, a kabina – elegancję i szyk w sportowej formie.
Dynamicznie zestrojone podwozie, opcjonalnie z zawieszeniem pneumatycznym, zapewnia doskonałe prowadzenie. Przyczyniają się do tego również lekka konstrukcja, aerodynamika i mocne, a jednocześnie wydajne silniki.
Zobacz także:
JAGUAR: NOWY XJ – LUKSUSOWA LIMUZYNA Z ALUMINIUM
Zaawansowane systemy wspomagające zapewniają bezpieczeństwo najwyższego kalibru. Nowa Klasa C Coupé pojawi się na rynku w grudniu 2015 r.
Jako najbardziej sportowy wariant Klasy C, Coupé wyraża swój charakter w odrębnym stylu. Przedni pas z diamentową osłoną chłodnicy i długą maską kryje nowość – nowe Coupé ma o 60 mm dłuższy odcinek dzielący przednią oś od ściany grodziowej. Pozbawione ram okna w drzwiach oraz zamocowane na nich lusterka podkreślają sportowy charakter modelu.
Charakterystyczną cechą jest długie, opadające boczne przetłoczenie, które w przeciwieństwie do limuzyny ciągnie się aż za tylne nadkole. Atletyczną prezencję uzupełnia zawieszenie obniżone względem 4-drzwiowej wersji o 15 mm oraz większe obręcze – standardowo 17-calowe.
Dynamizm dodatkowo podkreśla linia AMG, wyróżniająca się specjalnymi zderzakami i listwami progowymi zaprojektowanymi przez AMG, diamentową osłoną chłodnicy z chromowanym wykończeniem oraz 18-calowymi obręczami AMG.
Wnętrze
Konsolę środkową i panele drzwi wyróżniają płynne formy, a indywidualny charakter podkreślają elementy, jak na przykład specjalne, zintegrowane fotele czy automatyczne podajniki pasów.
Nowa Klasa C Coupé ma o 80 mm dłuższy rozstaw osi od poprzedniczki, jest przy tym o 95 mm dłuższa i o 40 mm szersza. Wzrost wymiarów przede wszystkim przekłada się na większą przestronność w pierwszym rzędzie foteli. Więcej miejsca na wysokości ramion, bioder i nad głowami wygospodarowano zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Jako unikalna propozycja w gamie Klasy C, wersja Coupé oferuje do wyboru specjalne kombinacje odcieni tapicerki: brązowy i porcelanowy oraz – w odmianie Edition 1 – orzechowo-czarny z turkusowymi przeszyciami.
Nowe auto dysponuje bogatym wyposażeniem standardowym.
W kabinie linia AMG ma dodatkowe sportowe akcenty: ozdobioną czerwonymi przeszyciami tapicerkę ze sztucznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, wielofunkcyjną sportową kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz nakładki na pedały AMG. Korespondują z nimi okładziny z czarnego jesionu o otwartych porach oraz aluminiowe elementy kokpitu i drzwi.
Na życzenie oferowany jest również pakiet wnętrza Chrom, obejmujący m.in. eleganckie, chromowane wykończenie panelu wskaźników, otworów wentylacyjnych i klamek.
Zawieszenie
Zawieszenie nowej Klasy C Coupé zapewnia zwinne prowadzenie. Przyczyniają się do tego nowa, czterowahaczowa przednia oś z zawieszeniem koła odizolowanym od kolumny oraz pięciowahaczowa oś tylna.
Standardowo Coupé jest oferowane z zawieszeniem stalowym z aktywnym systemem tłumienia. Do wyboru są tu dwie wersje, obie obniżone względem limuzyny o 15 mm:
• komfortowe zawieszenie Agility Control o sportowym charakterze;
• sportowe, z twardszymi sprężynami i amortyzatorami oraz układem kierowniczym Sports Direct-Steer – zestaw ten sprawia, że Klasa C jeszcze bardziej żywiołowo reaguje na polecenia kierowcy.
Opcjonalnie Coupé jest dostępne z zawieszeniem pneumatycznym Airmatc z funkcją samopoziomowania. Elektronicznie sterowana, płynna regulacja siły tłumienia pozwala wybrać jeden z kilku trybów pracy: sportowy, komfortowy lub zorientowany na obniżenie zużycia paliwa. W tym celu kierowca musi tylko sięgnąć do przełącznika wyboru profilu jazdy Dynamic Select i wybrać jedną z pozycji: ECO, Comfort, Sport, Sport+ lub Individual.
Wydajne silniki
Mocne i wydajne 4-cylindrowe jednostki napędowe Euro 6 z funkcją ECO start/stop zapewniają sportowe osiągi. Początkowo dostępne będą cztery wersje benzynowe i dwie wysokoprężna. Bazowa odmiana C 180 z silnikiem o pojemności 1,6 litra rozwija moc 115 kW (156 KM ), a mocniejsze – zasilane silnikiem 2-litrowym – odpowiednio: 135 kW/ 184 KM (C 200), 155 kW/ 211 KM (C 250) oraz 180 kW/ 245 KM (C 300).
Słabszy z diesli generuje moc 125 kW/ 170 KM, a mocniejszy – 150 kW/ 204 KM. Oba korzystają z udoskonalanego silnika o pojemności 2,1 litra z przyjazną środowisku technologią oczyszczania spalin SCR.
Inteligentna lekka konstrukcja z wysokim udziałem aluminium sprawia, że nowe Coupé jest lżejsze od poprzednika. Współczynnik Cd wynosi 0,26.
Systemy wspomagania
Nabywcy Klasy C Coupé mogą korzystać z szeregu systemów wspomagających z rodziny Intelligent Drive. Asystent monitorowania zmęczenia Attention Assist należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak układ antykolizyjny Collision Prevention Assist Plus, który ostrzega przed ryzykiem zderzenia i współpracuje z funkcją autonomicznego hamowania Adaptive Brake Assist.
Za dopłatą oferowane są nowe systemy wspomagające korzystające z informacji zbieranych przez czujniki radarowe oraz kamerę stereo (tempomat Distronic Plus z asystentem jazdy w korku Steering Assist, Bas PlusBrake Assist, Active Lane Keeping Assist, Pre-Safe Plus).
Oferta systemów wspomagających obejmuje również: aktywne wspomaganie parkowanie Active Parking Assist, kamerę 360°, układ rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist, asystenta świateł drogowych Adaptive Highbeam Assist Plus.
System klimatyzacji dba o wysoką jakość powietrza. Nowa generacja multimediów łączy intuicyjnej sterowanie z atrakcyjnym, wzbogaconym o licznie animacje interfejsem oraz wysoką jakością dźwięku. System nawigacji dostarcza kierowcy precyzyjne, bieżące informacje na temat ruchu drogowego (Live Traffic Information).
System Comand Online ma większy wyświetlacz o rozdzielczości 960×540 pikseli. Podobnie jak inne modele, nowa Klasa C Coupé oferuje szeroki zakres bezpłatnych usług mobilnych i internetowych z grupy Mercedes connect me.
Bezpieczeństwo
Poza trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia dla kierowcy, pasażera z przodu i podróżujących z tyłu wyposażenie Klasy C Coupé obejmuje adaptacyjne poduszki powietrzne czołowe, dodatkową poduszkę kolanową dla kierowcy, poduszki boczne z przodu, przednie i tylne kurtyny powietrzne oraz, opcjonalnie, tylne poduszki boczne.