MERCEDES: NOWA PLATFORMA ELECTRIC VERSATILITY DLA eSPRINERA

Nową modułową platformę Electric Versatility dla segmentu dużych samochodów dostawczych opracowała firma Mercedes- Benz Vans.

Platforma e-drive będzie stanowić podstawę techniczną dla nowego, elektrycznego eSprintera.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Podstawowymi elementami nowej platformy są trzy moduły, które zapewniają elastyczność w opracowywaniu i projektowaniu różnych typów nadwozi. Pozwala to na nowe konfiguracje nadwozia eSprinter, które wcześniej były dostępne tylko z silnikami spalinowymi.

Przedni moduł zespolony ma jednorodną konstrukcję i zawiera wszystkie komponenty wysokonapięciowe, w tym gniazdo ładujące i przetwornik DC/ DC. Moduł można więc łączyć ze wszystkimi wariantami pojazdów, niezależnie od ich rozstawu osi, rozmiaru akumulatora i nadwozia.

Moduł podpodłogowy dotyczy akumulatora wysokiego napięcia. Będą do wyboru trzy różne pojemności akumulatorów – 60 kWh, 80 kWh i 120 kWh. Pozwoli im to na wybór zakresu – od lokalnego transportu miejskiego po ruch dalekobieżny – oraz konfiguracje ładowności najbardziej odpowiednie dla konkretnych zastosowań, przy jednoczesnym spełnieniu określonych wymagań TCO.

Zasięg będzie wynosił od 170 do 360 km w zależności od rozmiaru baterii. Dzięki funkcji szybkiego ładowania akumulatory można naładować od 10 do 80 proc. w mniej niż 45 minut.

Trzecim filarem modułowej platformy jest elektrycznie napędzana tylna oś, opracowana zgodnie ze strategią stosowania wspólnych części we wszystkich dużych modelach vanów z napędem akumulatorowym. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest zintegrowany z tylnym modułem i zaprojektowany w taki sposób, że wszystkie warianty modeli – od furgonów i pojazdów do przewozu osób, po warianty podwozia z kabiną do zabudowy – można bezproblemowo wdrożyć na jednej platformie.

– Nowa generacja eSprintera zostanie zbudowana na modułowej platformie Mercedes- Benz Electric Versatility, co umożliwi nam udostępnienie znacznie większej liczby wariantów nadwozia – mówi Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans.

Mercedes- Benz Vans podkręca tempo swojej strategii elektryfikacji, w tym segmentu dużych samochodów dostawczych. Platforma e-drive będzie stanowić podstawę nowej generacji eSprintera. Dzięki inwestycji w wysokości 350 milionów euro platforma Electric Versatility odegra kluczową rolę w planach marki dotyczących transportu bezemisyjnego.

Następna generacja eSprintera będzie produkowana bez emisji CO2, w myśl strategii „Ambition 2039” koncernu Daimler.

– Rozpoczęliśmy naszą podróż w kierunku elektryfikacji dziesięć lat temu i poczyniliśmy znaczne postępy, wprowadzając na rynek eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r. Spodziewamy się, że rynek elektrycznych lekkich samochodów dostawczych będzie się szybko rozwijał i przewidujemy to w swoich planach – dodał Marcus Breitschwerdt.