Nowy Mercedes- Benz Klasy C robi wszystko, aby zaspokoić wymagania kierowcy i pasażerów. Zarówno pod względem komfortu, jak też nowoczesnych systemów wspomagania.
Nowością jest opcjonalna skrętna tylna oś, oferowana w połączeniu z bezpośrednim układem kierowniczym przednich kół.
Zobacz także:
Nowe wielowahaczowe zawieszenie jest skonfigurowane i bazuje na nowej, czterowahaczowej przedniej osi oraz mocowanej do ramy pomocniczej wielowahaczowej tylnej osi.
Układ jezdny łączy wysoki poziom komfortu w zakresie tłumienia wibracji, odgłosów i szumów. Opcjonalnie jest dostępny układ z płynną regulacją tłumienia oraz zawieszeniem sportowym. Standardem w wersjach z hybrydowym napędem plug-in (zarówno Limuzyna, jak i Kombi) jest pneumatyczne zawieszenie tylnej osi.
Tylna oś skrętna
Na życzenie nowa Klasa C jest oferowana z tylną osią skrętną, występującą w połączeniu z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym przednich kół. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 2,5°, co pozwala zmniejszyć średnicę zawracania o 43 cm, do 10,64 m. Kierowca potrzebuje mniejszej liczby obrotów kierownicy pomiędzy jej skrajnymi położeniami.
Przy prędkościach poniżej 60 km/h tylne koła samochodu są skręcane w kierunku przeciwnym do przednich. Przy prędkościach powyżej 60 km/h tylne koła są skręcane w tym samym kierunku, co przednie. Takie wirtualne zwiększenie rozstawu osi przynosi odczuwalne zalety w postaci lepszej stabilności prowadzenia i wyższego poziomu bezpieczeństwa przy dużych prędkościach.
Systemy wspomagające
Nowa generacja Klasy C korzysta z najnowszej generacji pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, z dodatkowymi zaawansowanymi funkcjami. Aktywny pilot odległości Distronic może automatycznie utrzymywać zadaną odległość od poprzedzających pojazdów na wszystkich typach dróg. Nowością jest zdolność do reagowania na nieruchome pojazdy podczas jazdy z prędkością do 100 km/h (wcześniej granica ta wynosiła 60 km/h).
Aktywny asystent kierowania pomaga kierowcy pozostać na swoim pasie ruchu w trakcie jazdy z prędkością do 210 km/h. Nowe funkcje obejmują dodatkowe identyfikowanie pasa ruchu za pomocą kamer 360°, tworzenie korytarza ratunkowego, znacznie poszerzoną dostępność systemu oraz lepszą skuteczność działania na zakrętach i drogach lokalnych. Udoskonalono też centrowanie samochodu na pasie podczas jazdy autostradą.
Poza konwencjonalnymi ograniczeniami prędkości asystent rozpoznawania znaków drogowych rozpoznaje znaki na bramownicach oraz te występujące na obszarze robót drogowych. Kompleksowa ocena wszystkich pokładowych czujników pozwala identyfikować nawet instrukcje warunkowe (np. dotyczące mokrej nawierzchni). Nowością jest ostrzeganie przed znakiem „stop” oraz czerwonym światłem (element pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy).
Za sprawą ulepszonych czujników monitorowania otoczenia systemy parkowania zapewniają lepsze wsparcie podczas manewrowania przy niskich prędkościach, a dzięki integracji z MBUX ich obsługa jest bardziej intuicyjna. Z asystentami parkowania zintegrowano działanie opcjonalnej skrętnej tylnej osi, odpowiednio dostosowując obliczenia toru jazdy, oraz funkcje awaryjnego hamowania.
Poza kontrolą zespołu pojazdów podczas cofania opcjonalny asystent manewrowania z przyczepą w odmianie Kombi wspomaga teraz przeprowadzanie dowolnych manewrów skrętu do 90°.