Euro NCAP uhonorowało nowego Mercedesa Klasy A nagrodą „Best in Class” za świetny poziom bezpieczeństwa. Model okazał się najlepszy w testach i pokonał wszystkich konkurentów w segmencie małych aut rodzinnych.
Wyniki przeprowadzonych prób zadecydowały o otrzymaniu najwyższej oceny – pięciu gwiazdek.
Zobacz relacje:
Nowa Klasa A jest pierwszym modelem Mercedes- Benz, który częściowo opracowano w nowym Centrum Technologii Bezpieczeństwa Samochodów (TFS). W projekcie struktur pojazdu uwzględniono wyniki badań dotyczących rzeczywistych wypadków. Głównym elementem koncepcji bezpieczeństwa nadwozia jest bardzo sztywna kabina pasażerska.
Jej wysoka sztywność w obliczu wypadku, np. przy zderzeniach czołowych, bocznych lub uderzeniach w tył auta oraz dachowaniu, wynika przede wszystkim ze zwiększonego udziału wysoko- wytrzymałej, ultra- wytrzymałej i utwardzanej w procesie tłoczenia blachy stalowej.
Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu mają do dyspozycji trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem siły napięcia i napinaczem. W połączeniu z systemem Pre-Safe (wyposażenie opcjonalne) przednie fotele są wyposażone w napinacze o odwracalnym napięciu. Oba zewnętrzne miejsca z tyłu wyposażono w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.
Nowe auto oferuje poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę kolanową dla kierowcy oraz kurtyny powietrzne. Te ostatnie swoim zasięgiem obejmują również przedni słupek, zapewniając pełniejszą ochronę pasażerów.
Do seryjnego wyposażenia należą także boczne poduszki z przodu, chroniące miednicę i klatkę piersiową. Opcjonalnie dostępne są poduszki boczne z tyłu.
Pojazd posiada najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, jest w stanie w określonych sytuacjach poruszać się częściowo autonomiczne. Samochód starannie śledzi sytuację w ruchu drogowym: udoskonalone systemy kamer i radarów pozwalają mu obserwować drogę daleko przed sobą. Na potrzeby systemów wspomagających Klasa A korzysta z danych map i nawigacji.
Na przykład układ aktywnego utrzymywania odległości Active Distance Assist Distronic może wspomagać kierowcę w licznych sytuacjach związanych z pokonywaniem trasy, a także regulować prędkość auta, np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań lub rond. Auto wyposażone jest w rozszerzony system aktywnego wspomagania hamowania Active Brake Assist..
– W 2018 roku wprowadziliśmy nowe, bardziej rygorystyczne testy, ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo najsłabiej chronionych użytkowników dróg. Zdobywcy nagród “Best in Class” wyraźnie dowodzą, że producenci samochodów dążą do zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a rankingi Euro NCAP odgrywają rolę katalizatora dla znaczących postępów w tej dziedzinie – powiedział Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.
– Bardzo się cieszymy z nagrody Euro NCAP – to potwierdzenie wyśmienitych standardów bezpieczeństwa w naszych samochodach. Jednak standardowe testy zderzeniowe reprezentują tylko niewielki “wycinek” rzeczywistych wypadków, do których może dojść na drogach i dlatego Mercedes- Benz wszystkie swoje serie modelowe projektuje z uwzględnieniem około 40 różnych scenariuszy wypadków – skomentował Rodolfo Schöneburg, szef ds. pasywnego bezpieczeństwa i funkcji pojazdów w Mercedes- Benz Cars.