MERCEDES: NOWA KLASA A LIMUZYNA Z MEKSYKU I NIEMIEC

merc-klasaali-1

Pod koniec 2018 roku do sprzedaży trafi Klasa A Limuzyna. Czterodrzwiowy sedan Mercedesa ma rozstaw osi o długości 2729 mm i dynamiczne, a zarazem zwarte proporcje z krótkimi zwisami.

Nowe auto zaoferuje nowoczesne, efektywne silniki, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz intuicyjny w obsłudze, samouczący się system multimedialny MBUX i posiada najniższy opór aerodynamiczny spośród wszystkich produkowanych seryjnie samochodów na świecie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


Nowa Klasa A Limuzyna będzie produkowana w Aguascalientes w Meksyku (od końca br.) i Rastatt w Niemczech (od 2019 r.).

merc-klasaali-2

Wymiary nowej Klasy A Limuzyna to:
– długość/ szerokość/ wysokość: 4549/ 1796/ 1446 mm;
– rozstaw osi: 2729 mm;
– pojemność bagażnika: 420 l;
– przestrzeń nad głową z przodu/ z tyłu: 1024/ 944 mm;
– szerokość na wysokości łokci z przodu/ z tyłu: 1457/ 1446 mm;
– szerokość na wysokości ramion z przodu/ z tyłu: 1400/ 1372 mm;
– miejsce na nogi z przodu/ z tyłu: 1062/ 861 mm.

W chwili debiutu nowa Klasa A Limuzyna będzie dostępna z następującymi silnikami:
– A 200 (120 kW/163 KM, 250 Nm); z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT (zużycie paliwa w cyklu łączonym 5,2- 5,4 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym 119- 124 g/km);
– A 180 d (85 kW/116 KM, 260 Nm); z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT (4,0- 4,3 l/100 km, 107- 113 g/km).

merc-klasaali-5

Standardowa specyfikacja wyposażenia obejmuje MBUX – system informacyjno- rozrywkowy Mercedes- Benz User Experience z dotykowym ekranem, a także najnowszej generacji systemy wspomagające, takie jak Active Brake Assist czy Active Lane Keeping Assist.

Ponadto Klasę A Limuzyna można spersonalizować, decydując się na jedną z linii designu i wyposażenia (Style, Progressive oraz AMG Line), pakiet Night bądź dodatkowe elementy wyposażenia. Jedną z opcji będzie pakiet Keyless- Go z funkcją bezdotykowego dostępu Hands- Free Acces, która pozwala całkowicie otworzyć pokrywę bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem.

W ciągu roku od debiutu Klasa A Limuzyna będzie dostępna w specjalnej wersji Edition 1, wyróżniającej się m.in. akcentami karoserii i wnętrza w kolorze miedzi.

merc-klasaali-3

Wnętrze

Kabina Klasy A nowoczesny wystrój wnętrza. Pod główną częścią kokpitu znajduje się dolna sekcja wizualnie podkreślona zastosowaniem nastrojowego oświetlenia – opcjonalnie dostępnego nawet w 64 odcieniach. Różne kolory pogrupowano w 10 motywów tworzących iluminację z dynamiczną zmianą odcieni.

Wolnostojący ekran dostępny jest w trzech wersjach: z dwoma wyświetlaczami 7 cali (17,78 cm), z jednym ekranem 7 i jednym 10,25 cala (26 cm), z dwoma ekranami 10,25 cala.

Mercedes wyposażony zostanie w zupełnie nowy system multimedialny MBUX, który otwiera kolejną epokę łączności. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji ma on unikalną cechę: zdolność uczenia się. Może być personalizowany i dopasowywany do potrzeb użytkownika. W ten sposób tworzy emocjonujące połączenie pomiędzy samochodem a kierowcą i pasażerami.

merc-klasaali-4

Do atutów MBUX, zależnie od specyfikacji, należy także panoramiczny kokpit z dotykowym ekranem, nawigacja korzystająca z rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą „Hej, Mercedes”. Lista opcji obejmuje również ekran head- up.

Wraz z MBUX debiutują nowe lub udoskonalone usługi Mercedes me connect, w tym funkcje nawigacji bazujące na komunikacji Car- to- X (przesyłane z samochodu do samochodu informacje, m.in. o zdarzeniach zarejestrowanych przez czujniki, takich jak awaryjne hamowanie lub interwencja układu ESP, oraz zgłoszenia kierowcy, np. o wypadku) czy śledzenie pojazdu, ułatwiające odnalezienie go na parkingu i wysyłające komunikat w razie stłuczki albo odholowania.

Dostęp do aplikacji Mercedes me zapewniają ikony w głównym menu. Opcjonalnie MBUX przekazuje treści na bieżąco pobierane z internetu, takie jak aktualne ceny paliw na stacjach czy dostępność miejsc parkingowych na wielopoziomowych parkingach. Aktualizacje online pozwalają w prosty sposób wzbogacić system o nowe treści.

merc-klasaali-7

Systemy wspomagające

Nowa Klasa A oferuje najnowsze systemy wspomagające kierowcę. Po raz pierwszy w określonych sytuacjach model jest zdolny do jazdy częściowo autonomicznej. W tym celu bacznie śledzi sytuację na drodze: udoskonalone kamera i radary pozwalają mu „widzieć” drogę do 500 m w przód. Funkcje asystujące do swego działania wykorzystują też dane z map i nawigacji.

Przykładowo, aktywna kontrola odległości Active Distance Assist Distronic – element pakietu bezpieczeństwa jazdy – może wspierać kierowcę, a także predykcyjnie, w wygodny sposób regulować prędkość auta.

Na pokładzie są także inne systemy, m.in. Active Emergency Stop Assist Active Lane Change Assist, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist. Pre-Safe Plus, opcjonalne reflektory Multibeam LED.

merc-klasaali-6

Głównym elementem koncepcji bezpieczeństwa nadwozia jest wysoce sztywna kabina pasażerska. Kierowca i pasażer z przodu (a także oba zewnętrzne tylne) mają do dyspozycji trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem siły naciągu i napinaczem. W połączeniu z systemem Pre-Safe (opcja) z przodu stosowane są napinacze z odwracalną ingerencją.

Nowa Klasa A jest standardowo wyposażona w czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę kolanową dla kierowcy oraz poduszki okienne, które obejmują swoim zasięgiem również słupek A.

Zależnie od silnika i preferencji kierowcy do wyboru są różne warianty zawieszeń. Gama dostępnych kół obejmuje rozmiary o średnicy od 16 do 19 cali. Z przodu nowa Klasa A jest zawieszona na kolumnach MacPhersona.

Mocniejsze wersje, odmiany z napędem na cztery koła, 4MATIC oraz z adaptacyjnymi amortyzatorami lub większymi kołami otrzymują zaawansowane tylne zawieszenie o konstrukcji czterowahaczowej. Pozostałe zaopatrzono w tylną oś z belką skrętną.