MERCEDES: NOWA KLASA E KOMBI I LIMUZYNA W TYM ROKU

Mercedes klasy E w wersjach Limuzyna i Kombi miał zostać zaprezentowany “na żywo”podczas odwołanego salonu samochodowego Geneva Motor Show.

Z powodu koronawirusa premiera modelu – z konieczności – odbyła się w internecie.


Zobacz relacje:

ECO

PREMIERY


 

E Limuzyna i E Kombi to pierwsi przedstawiciele dogłębnie zaktualizowanej serii modelowej. Oba warianty pojawią się u europejskich dealerów latem 2020 r. Wkrótce dołączy do nich Limuzyna z powiększonym rozstawem osi (Chiny), a także Coupé i Cabriolet.

Dziesiąta generacja Klasy E zadebiutowała w 2016 r. Nowy model ma bardziej dynamiczny design. Przeprojektowano przednie lampy (w pełni LED-owe reflektory w standardzie, opcjonalnie dostępne reflektory LED Multibeam) oraz lampy tylne, o osłonę chłodnicy i przedni zderzak. Wariant All Terrain wizualnie jest bardziej podobny do modeli z rodziny SUV-ów.

Samochód wyposażono w nową generacje systemów wspomagających kierowcę, w tym: kierownice z czujnikami pojemnościowymi (czy kierowca trzyma dłoni na wieńcu), aktywnego asystenta odległości Distronic (Active Distance Assist Distronic) z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywnego asystenta Stop- and -Go (Active Stop- and- Go Assist), aktywnego asystenta kierowania (Active Steering Assist), aktywnego asystenta hamowania (Active Brake Assist) z funkcją monitorowania manewru skręcania, aktywnego asystenta martwego pola (Active Blind Spot Assist) z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu, Pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360°.

Nowe auto zapewnia jeszcze większy poziom komfortu we wnętrzu: dwa ekrany w standardzie (2 x 10,25 cala, klejone), opcjonalny kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala o MBUX z obsługą głosową Linguatronic (standard) i rozszerzoną rzeczywistością, asystenta wnętrza, kontrolę komfortu Energizing (z „trenerem” EEnergizing Coach i trybem PowerNap – w hybrydach plug-in), kinetykę fotela EEnergizing.

Klasa E oferuje siedem hybryd plug-in oraz silniki benzynowe i wysokoprężne. Napęd jest na tylne lub cztery koła. Nowy jest silnik benzynowy M 254: 2-litrowy, 4-cylindrowy, który współpracuje z rozrusznikiem- alternatorem ISG oraz 48-woltową instalacją elektryczną. Ma moc maksymalną 200 + 15 kW (272 + 20 KM). Wspomagają go segmentowa turbosprężarka z przyłączem przepływowym i dodatkowa sprężarka elektryczna (eVZ).

Gama mocnych silników benzynowych obejmuje jednostki o mocy od 115 do 270 kW (156- 367 KM), a paleta motorów wysokoprężnych – od 118 do 243 kW (160- 330 KM). Przewidziano dodatkowe wersje silnikowe i tryby do jazdy w terenie dla wariantu All-Terrain.

Limuzyna i Kombi Klasy E są wytwarzane w fabryce Mercedes- Benz w Sindelfingen, na tej samej linii, co modele CLS oraz AMG GT (4-drzwiowe Coupé), w ramach elastycznego systemu produkcji. W przyszłości będzie to również miejsce wytwarzania pojazdów elektrycznych nowej marki produktowo- technologicznej EQ. Od 2022 r. fabryka będzie całkowicie neutralna pod względem emisji CO2.