Zmodernizowana Klasa E – z wydajnymi silnikami, innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa oraz nowym językiem projektowania – to recepta Mercedesa na utrzymanie pozycji w klasie wyższej.
W limuzynie i kombi po raz pierwszy znajdzie zastosowanie nie mniej niż 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S.
NADWOZIE
Klasa E występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych, które charakteryzuje sportowy design.
Przedni pas został całkowicie przeprojektowany. Zintegrowane lampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem, ale ich świetlny autograf nadal oddaje typowy dla Klasy E, “czterooki” wygląd. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED (pełne oświetlenie LED dostępne jest w opcji).
Model oferowany jest z dwiema wersjami przedniego pasa: odmiana standardowa i linia ELEGANCE otrzymują klasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce, a linia AVANTGARDE wyróżnia się sportową osłoną chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą.
Maskę i przednie błotniki także uformowano od początku, podobnie jak nowy przedni zderzak. Dodatkowy spojler subtelnie uwydatnia sportowe cechy Klasy E. Trójwymiarowa rzeźba profilu nadaje limuzynie i kombi nowe proporcje. Także tylne lampy i zderzak zyskały nowy wyraz.
WNĘTRZE
Efekty gruntownej modyfikacji są zauważalne również po otwarciu drzwi. Wysokiej jakości materiały, precyzyjny montaż i przemyślany rozkład kokpitu współgrają z ekspresyjnym designem nowej Klasy E.
Nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz.
Przeprojektowana został konsola środkowa, pozbawiona dźwigni zmiany biegów, oraz nowa, multifunkcyjna kierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).
Nowa Klasa E oferuje wiele unikalnych w klasie możliwości indywidualizacji. Wszystkie elementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia. Poza linią standardowego wyposażenia dostępne będą także linie ELEGANCE oraz AVANTGARDE.
SYSTEMY WSPOMAGANIA
Wprowadzenie systemów PRE-SAFE oraz DISTRONIC PLUS połączyło komfort i bezpieczeństwo. Projektanci ze Stuttgartu określają to mianem “intelligent drive”. W nowej Klasie E swoją premierę świętuje cała gama nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S.
Bazę dla innowacyjnej technologii stanowi nowy układ czujników, wykorzystujących odpowiednie algorytmy. Kamera stereoskopowa (Stereo Multi-Purpose Camera) zamontowana jest za przednią szybą, w pobliżu lusterka wstecznego. Dwa obiektywy o 45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Inteligentne algorytmy przeprowadzają ocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów.
Mercedes-Benz wprowadza jednocześnie ulepszoną wersję wielostopniowego układu czujników radarowych. W standardzie obie wersje nadwoziowe nowej Klasy E uzbrojone są w system COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Elementem wyposażenia standardowego jest również system ATTENTION ASSIST, który teraz potrafi ostrzec o nieuwadze i senności kierowcy.
Opcjonalnie dostępne są również całkiem nowe lub znacząco rozbudowane systemy wspomagające:
• DISTRONIC PLUS wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta.
• System BAS PLUS wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
• PRE-SAFE Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h.
• PRE-SAFE PLUS potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu.
• Wraz z PRE-SAFE Impulse kierowca i pasażer przedniego fotela są we wczesnej fazie wypadku odciągani przez pasy bezpieczeństwa w kierunku przeciwnym do kierunku zderzenia.
• Active Lane Keeping Assist umie teraz rozpoznać, czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. To idealne uzupełnienie systemu Active Blind Spot Assist.
• Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu.
• Active Parking Assist umożliwia automatyczne parkowanie.
• System Traffic Sign Assist informuje teraz o zakazach wyprzedzania oraz znakach je odwołujących.
• 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe.
SILNIKI
Klasa E dostępna jest z wyjątkowo szeroką gamą wydajnych jednostek napędowych: benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop.
Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o 4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z przełomową technologią. Wykorzystują one piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Nowością jest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400.
Wybrane jednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjach BlueTEC.
Dane techniczne silników zamieszczamy w galerii.
Mercedes oferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Dodatkową trakcję i stabilność zapewniają wersje z napędem na obie osie 4MATIC.
ZAWIESZENIE
Nowa Klasa E oferuje cztery konfiguracje zawieszenia: DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia w wersji standardowej i ELEGANCE, sportowe DIRECT CONTROL z obniżonym prześwitem w wersji standardowej oraz AVANTGARDE, obniżone w połączeniu z pakietami Exterior Sports oraz AMG Sports oraz pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia, montowane standardowo w wersjach V8.
Każdy z reprezentantów rodziny Klasy E standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer.
WYPOSAŻENIE
Nowa Klasa E oferuje bogate wyposażenie standardowe z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Lista opcji obejmuje teraz system HANDS-FREE ACCESS, który pozwala otworzyć i zamknąć tylną klapę bezdotykowo.
Gama systemów multimedialnych jest szeroka: standardowo występuje z systemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje on z urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS. Opcjonalnie można wzbogacić go o 6-płytową zmieniarkę płyt CD oraz przystępnie wyceniony układ nawigacji Becker MAP PILOT.
Alternatywnie, Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E system multimedialny COMAND Online z wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem i funkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz – na życzenie – 6-płytową zmieniarką DVD. COMAND Online zapewnia dostęp do sieci podczas postoju. Z szybkich i wygodnych aplikacji można korzystać też podczas jazdy. Obejmują one m.in. produkty firmy Google, w tym Google Maps, Streetview, Panoramio oraz Weather.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.