MERCEDES: NOWA KLASA S CZYLI LUKSUS I NAJNOWSZE SYSTEMY

W nowym Mercedesie- Benz Klasy S niemiecka marka umieściła wszystkie technologie, które zostały wymyślone w ostatnim czasie. To auta przyszłości.

Liczne innowacje, m.in. w systemie operacyjnym MBUX, sprawiają, że jazda staje się jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Do nowości należy skrętna tylna oś z dużym kątem skrętu oraz rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak poduszka powietrzna dla podróżujących z tyłu. Co więcej, w ramach nowej funkcji Pre-Safe Impulse Side nadwozie samochodu może zostać uniesione tuż przed uderzeniem w bok – to zasługa aktywnego zawieszenia E-Active Body Control.

Systematyczny rozwój sprawia, że systemy wspomagające kierowcę reprezentują kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Przykład: dzięki udoskonalonym czujnikom otoczenia i wizualizacji auta na ekranie asystent parkowania zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w trakcie manewrowania przy niewielkich prędkościach.

W przypadku poważnych zderzeń czołowych z oparcia przedniego fotela wyzwalana jest czołowa poduszka dla podróżujących z tyłu, poszerzając zakres systemu ochronnego dla pasażerów na zewnętrznych tylnych fotelach.

Zrobiono też kolejny krok w kierunku realizacji wizji bezwypadkowej jazdy. Kierowcę wspomaga szereg nowych lub rozbudowanych układów wsparcia. W razie niebezpieczeństwa systemy mogą, zależnie od sytuacji, pomóc kierowcy zareagować na nieuniknione kolizje, a także w pełni im zapobiegać. Aktywny asystent parkowania oraz zestaw kamer 360° z nowym widokiem 3D pomagają łatwiej i wygodniej zaparkować wóz lub opuścić miejsce parkingowe – nawet w ciasnych przestrzeniach.

Przegląd najważniejszych funkcji

– w pełni aktywne zawieszenie bazujące na instalacji 48 V, z bardzo dużą zmiennością właściwości jezdnych w różnych trybach jazdy;
– jednostki sterujące systemu analizują sytuację na drodze 1000 razy na sekundę, odpowiednio dostosowując pracę zawieszenia;
E-ActiveE Body Control indywidualnie reguluje siły tłumiące i sprężynujące dla każdego z kół;
– w trybie jazdy Comfort funkcja Road Surface Scan monitoruje nawierzchnię drogi przed samochodem, wykorzystując wielofunkcyjną kamerę stereoskopową (SMPC), a następnie odpowiednio steruje kolumnami zawieszenia w celu ograniczenia ruchów nadwozia podczas pokonywania wybojów;
– w trybie jazdy Curve samochód aktywnie pochyla się na zakrętach w celu zwiększenia wygody podróżujących, którzy odczuwają dyskomfort z powodu przechyłów;

– w obliczu zagrożenia uderzeniem w bok zawieszenie E-Active Body Control uruchamia nową funkcję Pre-Safe
– dzięki sterowaniu wszystkimi kołami i dużemu kątowi skrętu kół tylnej osi średnica zawracania Klasy S jest nawet o 2 metry mniejsza;
– połączenie skrętnej tylnej osi (opcja) z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego osi przedniej;
– współpraca układu kierowniczego i hamulców sprawia;
– do wyboru są dwa warianty: jeden z kątem skrętu tylnych kół do 10 stopni i drugi – do 4,5 stopnia;
– nowa funkcja Pre-Safe Impulse Side jest poszerzona o środki ochrony w fazie przedzderzeniowej (zawieszenie może podnieść bok samochodu w ciągu kilku dziesiątych sekundy);
– nowa poduszka powietrzna dla podróżujących z tyłu (opcja) to pierwsza na świecie czołowa poduszka powietrzna dla pasażerów zewnętrznych tylnych foteli;
– nowe, podświetlane, stylowe klamry pasów (opcjonalne);

– w trakcie silnego zderzenia bocznego następuje napełnienie nowej, centralnej poduszki powietrznej pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera z przodu;
– aktywny asystent martwego pola: funkcja ostrzegania przy wysiadaniu pokazuje teraz ostrzeżenie, gdy tylko kierowca lub pasażer z przodu sięgną do drzwi – asystent wnętrza MBUX rozpoznaje, kiedy dłoń zbliża się do klamki;
aktywny asystent skrętu pomaga kierowcy w tworzeniu korytarza życia;
– aktywny asystent parkowania to 12 czujników ultradźwiękowych;
– funkcja hamowania awaryjnego podczas cofania;
– pakiet parkowania z zestawem kamer 360° (opcja);
– automatyczne hamowanie w przypadku wykrycia pieszych do przodu lub do tyłu (jeśli aktywny jest asystent parkowania);