W tegorocznej, trzynastej edycji rankingu Top Marka 2020, Mercedes- Benz okazał się najsilniejszą medialnie marką motoryzacyjną.
W ogólnym zestawieniu zajął ósme miejsce, wyprzedzając m.in. telewizje TVN i Polsat.
Zobacz także:
Magazyn „Press” i „Press- Service Monitoring Mediów” ogłosiły wyniki największego na rynku rankingu medialności brandów. XIII edycja badania Top Marka objęła w swoim zestawieniu 500 marek z 50 branż. Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020. Łącznie było to ponad 97 mln informacji.
W badaniu wybrano 50 branż najczęściej wspominanych w mediach. Z każdej branży wyłoniono 10 najbardziej medialnych brandów, przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki decydujące o sile brandu. Raport uwzględnił rankingi branżowe oraz klasyfikację wszystkich 500 marek. Pięćdziesiąt najsilniejszych medialnie marek otrzymało tytuł i statuetkę Top Marka 2020.
W kategorii marek motoryzacyjnych wygrał Mercedes-Benz.
– Pierwsze miejsce Mercedes- Benz w polskim zestawieniu najsilniejszych medialnie marek 2020 to rezultat przemyślanej strategii i doskonałej pracy działów komunikacji i marketingu wielu naszych spółek, szczególnie Mercedes- Benz Polska i Mercedes- Benz Manufacturing Poland. Cieszy, bo udało nam się to w roku jubileuszowym, gdy marka obchodzi swoje 120 urodziny – mówi Ewa Łabno- Falęcka, odpowiedzialna za komunikację marki.
Do sukcesu marki z pewnością przyczyniała się fabryka Mercedesa w Jaworze, która od końca ubiegłego roku produkuje silniki konwencjonalne, a od sierpnia tego roku baterie elektryczne.
8. miejsce w ogólnym rankingu TOP Marka w Polsce koreluje z jej pozycją w prestiżowym rankingu “Best Global Brands 2020″, w którym jako jedyna europejska marka znalazła się w TOP 10.