Nowy Mercedes-Maybach Klasy S łączy zaawansowane rozwiązania techniczne Klasy S z ekskluzywnością i tradycją Maybacha.
18-centymetrowe zwiększenie rozstawu osi względem długiej wersji „eski” w pełni służy wygodzie podróżujących z tyłu. Standardowo oferowane pakiety Executive oraz Chauffeur sprawiają, że tylna część kabiny staje się wygodną przestrzenią do pracy albo relaksu.
Zobacz także:
Uwagę zwracają tam również detale, takie jak dodatkowe drewniane okładziny. Mercedes-Maybach Klasy S trafia do sprzedaży w Polsce w dwóch wersjach silnikowych: S 580 4MATIC (V8) oraz S 680 4MATIC (V12). Jego ceny rozpoczynają się od 799 000 zł.
Mercedes-Maybach S 580 4MATIC korzysta z benzynowej jednostki V8 (M176) z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem drugiej generacji oraz 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Wariant S 680 4MATIC jest napędzany znanym silnikiem V12 (M279), po raz pierwszy połączonym jednak z napędem na obie osie 4MATIC. Obie jednostki współpracują z przekładnią 9G-TRONIC.
Mercedes-Maybach Klasy S – ceny w Polsce
– S 580 4MATIC: od 799 000 zł
– S 680 4MATIC: od 1 030 000 zł
Niemal kompletna specyfikacja Mercedesa-Maybacha Klasy S obejmuje m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowe wskaźniki 3D czy innowacyjne reflektory DIGITAL LIGHT. Na życzenie nową limuzynę można zamówić m.in. z dwukolorowym lakierem (70 568 zł), skrętną tylną osią (do 10 stopni; 7339 zł), a także z elementami dostępnymi w pakietach wyposażenia, takimi jak elektrycznie sterowane tylne drzwi, posrebrzane kieliszki do szampana czy wysokiej klasy nagłośnienie przestrzenne Burmester 4D. To ostatnie łączy się z układem aktywnej redukcji szumów, sprawiając, że znakomicie wygłuszone wnętrze Maybacha staje się jeszcze cichsze.
Mercedes-Maybach | |||
S 580 4MATIC | S 680 4MATIC | ||
Układ i liczba cylindrów | V8 | V12 | |
Pojemność skokowa | Ccm | 3982 | 5980 |
Moc maks. | kW/KM | 370/503 | 450/612 |
przy | obr./min | 5500 | 5250-5500 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 15/20 | – |
Maks. moment obrotowy | Nm | 700 | 900 |
przy | obr./min | 2000-4500 | 2000-4000 |
Dodatkowy mom. obr. (boost) | Nm | 200 | – |
Zużycie paliwa w cyklu miesz.(WLTP) | l/100 km | 10,4-11,7 | 13,4-14,4 |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP) | g/km | 236-267 | 304-326 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 4,8 | 4,5 |
Prędkość maks. | km/h | 250 | 250 |
Ceny od | zł | 799 000 | 1 030 000 |