Citan – miejski samochód dostawczy Mercedes-Benz – jest teraz za sprawą licznych udoskonaleń jeszcze atrakcyjniejszy. Zmodyfikowane silniki modelu są już zgodne z normą emisji spalin Euro 6.
Przy okazji w ofercie debiutują nowe, praktyczne elementy dodatkowego wyposażenia, od podwójnego siedzenia dla pasażerów z przodu i fabrycznej nawigacji, do okna dachowego oraz kamery cofania.
Zobacz także:
Wszystkie nowe wersje i dodatki można zamawiać w salonach Mercedes-Benz. Pierwsze dostawy zmodernizowanego Citana ruszą jeszcze w czerwcu.
Wszystkie Citany rejestrowane jako samochody osobowe będą standardowo spełniać normę Euro 6. Na życzenie, również modele z homologacją ciężarową można zamawiać w specyfikacji Euro 6. Co istotne, w przypadku wszystkich wersji z jednostkami Diesla, zgodność z Euro 6 uzyskano dzięki zmianom w konstrukcji silników oraz zastosowaniu katalizatora redukującego NOx. Nie było tu potrzeby stosowania skomplikowanej technologii SCR – a to oznacza, że kierowca nie będzie musiał dolewać dodatkowo czynnika AdBlue.
Pakiet BlueEFFICIENCY i nowe wyposażenie
Citany są standardowo wyposażone w pakiet BlueEFFICIENCY, obejmujący m.in.: funkcję start/stop, która pomaga obniżyć średnie zużycie paliwa wersji wysokoprężnych do zaledwie 4,3 l/100 km (cykl NEDC).
Tak niskie zapotrzebowanie na paliwo nie odbywa się jednak kosztem osiągów – silniki Diesla legitymują się o 20 Nm wyższym maksymalnym momentem obrotowym (od 200 do 260 Nm). Moce silników pozostają bez zmian i wahają się od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM).
Nowe elementy opcjonalnego wyposażenia pozwalają na jeszcze dalej idącą indywidualizację. Odmiany “długie” rejestrowane jako osobowe na życzenie dostępne są z dzielonym, ręcznie sterowanym oknem dachowym nad przednimi fotelami. Wykonano je z przyciemnionego szkła. Obie części można otwierać niezależnie. Kolejną porcję światła wpuszcza do wnętrza nowy, zintegrowany szklany dach panoramiczny nad tylnymi siedzeniami.
Citana można wyposażyć w podwójny fotel pasażera z przodu. Oba siedzenia mają regulowane na wysokość zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jeśli nie są używane, ich oparcia można złożyć. Pod podwójnym fotelem wygospodarowano dodatkowy schowek. Nowy system nawigacyjny prowadzi do celu. Urządzenie w rozmiarze 1DIN ma dotykowy wyświetlacz o przekątnej 3,5″. Poza nawigacją GPS z mapami krajów europejskich zaopatrzono je w port USB, gniazdo kart SD, interfejs AUX i Bluetooth oraz cyfrowe radio DAB+.
Opcjonalna kamera cofania ułatwia parkowanie i zwiększa bezpieczeństwo manewrów. Jej obiektyw zamontowano nad mocowaniem tylnej tablicy rejestracyjnej. Obraz z kamery prezentuje wyświetlacz w lusterku wstecznym – automatycznie ściemniany przy zbyt dużym nasłonecznieniu. Specjalne linie pomagają we właściwej ocenie odległości. Do nowych opcji wyposażenia należy również alarm przeciwkradzieżowy w wersji Furgon, Mixto i Tourer rejestrowanego jako pojazd ciężarowy. Uruchamia się go drogą radiową, przyciskiem na kluczyku do samochodu.
Poza modernizacjami technicznymi zmienia się nazwa Citana Kombi – podobnie jak nowe Vito, od teraz model będzie nazywać się “Citan Tourer“.