Mercedes-Benz zdobył w 2014 roku pozycję lidera najcięższego segmentu motoryzacji. Mimo skurczenia się rynku, „Gwieździe” udało się zarejestrować o ponad 150 pojazdów więcej niż rok temu.
Tym samym, firma zwiększyła swoje udziały o ponad 2 punkty procentowe, odnotowując rekordowe wyniki rejestracji, zwłaszcza w segmencie powyżej 16 ton.
Zobacz także:
Podczas gdy rynek pojazdów ciężarowych zmniejszył się o ponad tysiąc pojazdów, liczba zarejestrowanych Mercedesów wzrosła z 2577 do 2737 sztuk. Udział marki zwiększył się w ten sposób z 16 do 18,3 proc.
Tradycyjnie, fundamentalny wpływ na dobry wynik miała silna pozycja w segmencie ciągników siodłowych (niemal 2300 zarejestrowanych pojazdów). Wzrosty odnotowały ciężkie podwozia, których Mercedes zarejestrował o niemal 20 proc. więcej niż w 2013, przekraczając liczbę 450 sztuk. Bez wątpienia miała tu znaczenie ugruntowana już pozycja nowego Actrosa na rynku, Arocsa oraz dobre perspektywy rozwoju sektora budowlanego.
„Gwiazda” osiągnęła dobre wyniki także w segmencie 6-16 ton. Łącznie, zarejestrowanie 3065 pojazdów ciężarowych >6T dało niemieckiemu producentowi udział w polskim rynku przekraczający 18,5 proc.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego świetnego wyniku, choć oczywiście nie spoczywamy na laurach. Sukces zawdzięczamy naszym produktom. Nowy Actros był w zeszłym roku jedynym sprawdzonym pojazdem ciężarowym spełniającym normę Euro VI, obecnym na rynku już od połowy 2011 roku. Program „EcoBestia- Fuel Duel” pomógł nam przekonać klientów do wyjątkowo niskiego spalania w naszych pojazdach. Istotna jest również zmiana mentalności polskich firm, które coraz częściej biorą pod uwagę całkowite koszty użytkowania pojazdów – total costs of ownership – a nie tylko cenę zakupu – komentuje Przemysław Rajewski, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Trucks.