Klasa X z sześciocylindrowym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic Plus i stałym napędem na cztery koła 4Matic wyróżnia się nie tylko wyglądem, ale też dynamiką.
Nowy flagowy model X 350 d 4Matic rozwija 190 kW (258 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,0 l / 100 km, emisja CO2 – 237 g / km.
Zobacz także:
Pickup przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Stały napęd na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności jazdy i dynamikę zarówno na drodze, jak i poza nią – nawet na mokrym i zimowym asfalcie. Wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy, podnosi bezpieczeństwo.
Można już zamawiać nowy model z liniami wyposażenia Progressive i Power W Polsce ceny za X 350 d 4Matic zaczynają się od 173 600 zł netto (213 528 zł z VAT) za wersję Progressive. Luksusowa wersja Power kosztuje od 183 800 zł netto (226 074 zł z VAT).
Nowe auto oferuje nie tylko możliwości terenowe, dużą ładowność i ogromną siłę uciągu, a także komfortową i dynamiczną jazdę na drodze. Za ten wysoki poziom osiągów w dużej mierze odpowiada szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi i komfortowe zawieszenie.
Składa się z ramy typu drabinkowego, niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnym wahaczem, osi tylnej ze sztywną sekcją i sprężyn śrubowych na obu osiach. W połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 190 kW (258 KM) i stałym napędem na cztery koła, nowa Klasa X 350d 4Matic zapewnia możliwość poruszania się w każdych warunkach.
SILNIK
3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem common- rail posiada maksymalny moment obrotowy 550 Nm, który jest dostępny w zakresie od 1400 do 3200 obr./ min.. Jego wyjątkowe cechy to lekka konstrukcja, jednostopniowa turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, zapewniająca szczególnie zwinną reakcję silnika, oraz innowacyjna powłoka gładzi cylindrowych Nanoslide, stosowana również w Formule 1.
Osiągi: przyspieszenie 0–100 km/h – 7,9 sek., maksymalna prędkość – 205 km/h. Zużycie paliwa w mieście/ poza miastem / mieszane: 10.2/ 8.3/ 9.0 (l/100 km), emisja CO2: 237 (g/km).
Automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic Plus w standardzie, wraz z manetkami zmiany biegów na kierownicy, działa bez przerw w dostawie mocy podczas zmiany biegów. Poprawia to prowadzenie na pochyłościach, w terenie i podczas holowania przyczepy. Ręczne zmiany biegów są również możliwe za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy.
DYNAMIC SELECT
W ramach systemu Dynamic Select, który jest montowany standardowo w nowym aucie X 350 d 4Matic, dostępny jest przełącznik trybu jazdy. Kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy jednym ruchem palca, wybierając jeden z pięciu trybów, które modyfikują reakcję silnika, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów i funkcję ECO start/ stop:
• Comfort: zapewnia komfort, podkreślając harmonijne charakterystyki przyspieszenia, jak również wczesne punkty zmiany biegów;
• Eco: 7G-Tronic Plus zmienia przełożenia przy szczególnie niskich prędkościach obrotowych silnika;
• Sport: silnik reaguje błyskawicznie na otwarcie przepustnicy;
• Manual: automatyczną skrzynię biegów można obsługiwać ręcznie za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy;
• Offroad: odpowiedni do jazdy w trudnym terenie.
Funkcja ECO start/ stop jest dostępna we wszystkich trybach jazdy, z wyjątkiem trybu Offroad. Przełącznik znajduje się w centralnym panelu sterowania na konsoli środkowej.
4MATIC CZYLI STAŁY NAPĘD
Stały napęd na cztery koła z przekładnią redukcyjną i opcjonalną blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi zapewnia wydajność i przyczepność. Obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni. Jest on wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej, który rozprowadza siłę napędową między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent.
Podczas jazdy w terenie optymalną trakcję zapewnia płynnie regulowany mechanizm różnicowy między osiami w skrzyni rozdzielczej, w postaci elektromechanicznego sprzęgła wielotarczowego.
Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100 proc.), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią.
Napęd na wszystkie koła i zawieszenie z długimi skokami sprężyny i prześwitem do 222 milimetrów oferują doskonałe właściwości jezdne. Klasa X bez wysiłku wspina się pod kątem do 45 stopni, brodzi w wodzie o głębokości do 60 centymetrów i zachowuje równowagę na pochyłościach prawie 50 stopni.
SYSTEMY
Klasa X oferuje szeroką gamę funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Standardowe wyposażenie obejmuje siedem poduszek powietrznych i system mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych. Dwa systemy: Active Brake Assist oraz Traffic Sign Assist, wspierają kierowcę. Dla X 350 d 4MATIC – jako topowego modelu Klasy X – dostępny jest również Active Lane Keeping Assist.
Dodatkowo dostępna jest stabilizacja przyczepy ESP, system monitorowania ciśnienia w oponach, system alarmowy, tempomat i reflektory LED. Kamera cofania lub kamera 360° są dostępne jako opcje.
DWIE LINIE WYPOSAŻENIA X 350d 4MATIC
Model X 350d 4MATIC jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia. Różnią się one wyglądem, poziomem wyposażenia i funkcjonalnością. W obu liniach nowe auto posiada standardowo system Keyless-Go i 2-strefową klimatyzację Thermotronic.
Linia Progressive obejmuje standardowo: 17-calowe 6-ramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich, otwory wentylacyjne chromowane na srebrno, skórzaną kierownicę i hamulec postojowy, siedzenia w czarnym obiciu Posadas (opcjonalnie sztuczna skóra Artico / mikrofibry Dinamica), system Audio 20 USB i system 8 głośników.
Standardowe funkcje w wysokiej klasy wyposażeniu linii Power obejmują chromowaną osłonę podwozia w przednim zderzaku, chromowany tylny zderzak, 18-calowe 6-ramienne koła ze stopu metali lekkich, reflektory LED High Performance, deskę rozdzielczą o dużej średnicy, poziomy element wykończeniowy w stylizacji pikselowej w kolorze czarny mat, z górną częścią ze sztucznej skóry Artico, siedzenia ze sztucznej skóry (opcjonalnie czarna lub orzechowo brązowa skóra), elektrycznie regulowane fotele i system Audio 20 CD z wielofunkcyjnym panelem dotykowym.
Dalsze dostosowanie Klasy X do indywidualnych potrzeb klienta jest możliwe dzięki szerokiej gamie opcjonalnych dodatków, takich jak np. elektrycznie otwierane tylne okno.