Naturalnym celem nowej generacji jest perfekcja. Tak rodzi się “esencja luksusu”, widoczna szczególnie we wnętrzu. Widać to doskonale w Mercedesie Klasy S. Fotele, klimatyzacja, obsługa, design i multimedia oraz komfort i bezpieczeństwo na tylnej kanapie…
Innowacyjne rozwiązania podkreślają standardy, ustanowione przez inżynierów Mercedes-Benz dla nowego modelu. Do tego po raz pierwszy w historii Klasy S projektanci położyli główny nacisk na rozwój wersji z długim rozstawem osi.
Zobacz także:
PREMIERY
Skąd ta zmiana? Na dużych rynkach pozaeuropejskich – takich jak USA, Chiny czy Japonia – Klasa S nie ma dość silnej pozycji jako luksusowa limuzyna. Podczas gdy w Europie i Ameryce Północnej właściciele modelu prowadzą swój samochód samodzielnie, w Azji najczęściej jeżdżą z szoferem. Zrozumiałą tego konsekwencją jest wprowadzenie szeregu nowych elementów zwiększających komfort i bezpieczeństwo na tylnej kanapie, by pasażerowie drugiego rzędu siedzeń jadąc w Klasie S mieli także poczucie, że podróżują w pierwszej klasie…
Kierowca nie powinien czuć się jednak pominięty – wyniki najnowszych badań Mercedes-Benz zostały uwzględnione także w jego najbliższym otoczeniu. Wygoda prowadzenia ma bezpośredni wpływ na formę i samopoczucie kierowcy w trakcie podróży oraz po jej zakończeniu. Słowem, sprzyja bezpieczeństwu.
Lista elementów wyposażenia nowej Klasy S obejmuje także wyrafinowany system automatycznej klimatyzacji oraz fotele, które pretendują do tytułu wzorca w świecie samochodowej inżynierii. Maksymalną wygodę obsługi zapewniają liczne siłowniki i silniczki elektryczne – w samej kabinie pracuje ich ponad 100.
Design wnętrza: kojąca solidność
Projekt wnętrza nowej Klasy S to ucieleśnienie klasycznej, stonowanej, a jednocześnie ultranowoczesnej limuzyny. Najwyższy komfort przestrzeni i obsługi spotyka się tu ze zmysłową elegancją. Instrumenty w horyzontalnym porządku potęgują optyczną szerokość kabiny.
Starannie dobrane materiały i ich kolorystykę dopasowano do ekskluzywnej atmosfery. Drewniane okładziny, metalizowane powierzchnie przycisków pokrytych perłową farbą w trzech odcieniach oraz aluminiowe przełączniki podkreślają znakomitą jakość – wnętrze nowej Klasy S sprawia wrażenie wykutego z jednego bryły metalu.
Zadbano o tych jadących z tyłu – design i architektura foteli, paneli drzwi oraz elementów obsługi reprezentuje ten sam najwyższy standard, który czeka na kierowcę i pasażera z przodu. Opcjonalny pakiet “First Class Rear” z konsolą centralną Business pozwala skoncentrować się na wydajnej pracy. Obejmuje on wygodne schowki, rozkładany stolik i pozwala na integrację słuchawki telefonicznej.
Eleganckie centrum dowodzenia
Dwa wysokiej rozdzielczości kolorowe wyświetlacze w formacie 8:3 mają przekątne o długości 30,7 cm (12,3 cali) i stanowią centrum informacyjnej nowej Klasy S. Lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, a prawy pozwala sterować funkcjami multimediów i komfortu. Interfejs systemów wykorzystuje nową koncepcję ergonomiczną, stworzoną ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa obsługi.
Ekran jest kluczowym elementem horyzontalnej koncepcji wnętrza i zdaje się swobodnie unosić nad deską rozdzielczą. Wrażenie to podkreśla podświetlenie tworzące efekt korony świetlnej.
Mobilne biuro i centrum dobrego samopoczucia
Z licznymi innowacjami, takimi jak funkcja masażu energetyzującego z efektem wykorzystania gorących kamieni czy wentylacja siedzeń z odwróconym ciągiem, Mercedes-Benz proponuje w Klasie S nowy poziom komfortu w zakresie siedzeń i klimatyzacji.
Tylne fotele oferowane są w pięciu wariantach. Dwa z nich (kanapa oraz dwa indywidualne siedzenia z oparciami odchylanymi o 37 st.) oferowane są dla modelu ze standardowym rozstawem osi. W przypadku rozkładanego fotela Exclusive po stronie przeciwnej do kierowcy maksymalny kąt pochylenia oparcia wzrósł z 37 do rekordowych w segmencie 43,5 st. Dodatkowe podparcie dla łydek o regulowanej długości i kącie pochylenia oraz podnóżek zapewniają nową jakość relaksu w samochodzie.
Specjaliści Mercedes-Benz we współpracy z fizjoterapeutami i psychologami opracowali sześć unikalnych programów masażu z wykorzystaniem 14 osobno sterowanych poduszek w oparciach oraz zintegrowanej funkcji podgrzewania. Pierwsza na świecie wentylacja foteli z odwróconym ciągiem pozwala uniknąć przeciągów i zwiększa komfort – po czterech minutach od uruchomienia kierunek przepływu powietrza zmienia się automatycznie.
Kolejna nowość to pakiet Warmth Comfort z podgrzewanymi podłokietnikami i centralnymi panelami drzwi w obu rzędach siedzeń, a także z podgrzewaną kierownicą oraz szybką funkcją podgrzewania foteli Plus.
Trzy nowe funkcje zwiększają bezpieczeństwo pasażerów tylnych siedzeń: silnik elektryczny w podajniku klamry pasa wysuwa ją lub chowa. Nadmuchiwany pas bezpieczeństwa beltbag jest w stanie ograniczyć ryzyko obrażeń odniesionych w trakcie zderzenia czołowego, zmniejszając obciążenie klatki piersiowej. Rozkładany fotel jest standardowo oferowany z poduszką siedziska, w razie wypadku chroniącą przed wysunięciem się z pasa. W ten sposób Mercedes-Benz opracował rozkładane siedzenie łączące komfort z wysokim poziom bezpieczeństwa.
Klimatyzacja
Nowy, standardowy układ sterowania klimatyzacją automatyczną THERMOTRONIC kontroluje przepływ powietrza w sposób dostosowany do indywidualnych wymagań każdego z pasażerów. Do nowości należą m.in. tryby ustawień nadmuchu: “Focus” (skupiony), “Medium” (średni) oraz “Diffuse” (rozproszony).
Jako pierwsza na świecie, nowa Klasa S dysponuje aktywnym systemem zapachowym, stanowiącym element pakietu AIR-BALANCE. Układ rozpylania perfum zapewnia indywidualny aromat we wnętrzu auta, nie pozostawia jednak cząsteczek zapachowych na powierzchni tkanin. Kolejną zaletą AIR-BALANCE jest jeszcze skuteczniejsze filtrowanie powietrza pochodzącego z zewnątrz i tego, które krąży w kabinie. System pozwala zredukować ilość niektórych zanieczyszczeń i obniżyć ich stężenie poniżej poziomu percepcji. Dodatkowo, wbudowany jonizator unieszkodliwia wybrane wirusy, bakterie i zarodniki (efekt czyszczący). Jednocześnie powietrze może zostać odświeżone poprzez zwiększenie stężenia jonów ujemnych (efekt relaksacyjny).
Multimedia
W kolejnej odsłonie Klasy S debiutuje kompletnie nowa generacja multimediów, intuicyjna w obsłudze i wspomagana animacjami. Pracowało nad nią kilkuset projektantów z całego świata, kompilując nie mniej niż 30 mln linijek kodu. Sercem systemu COMAND Online jest wydajny procesor Intel Atom, spotykany w najnowszych komputerach przenośnych.
System zapewnia dostęp do multimediów – radia, telewizji, internetu, nawigacji czy odtwarzacza DVD i urządzeń zewnętrznych – z dowolnego fotela. Ponadto, kierowca może sterować funkcjami dla pozostałych miejsc samochodu, np. uruchomić odtwarzanie dowolnego nośnika audio lub wideo na ekranie lub w słuchawkach, którymi dysponują pasażerowie, albo za naciśnięciem przycisku przekierować dźwięk z dowolnego źródła do pokładowych głośników.
Najnowsza Klasa S jest standardowo wyposażona w unikalny system Frontbass – zabudowane w strukturze nadwozia głośniki niskotonowe wykorzystują blisko 40 litrów przestrzeni w belce poprzecznej jako komorę rezonansową. Alternatywą dla standardowego nagłośnienia są dwa wysokiej jakości systemy audio, opracowane we współpracy ze specjalistami firmy Burmester: Burmester Surround Sound system oraz Burmester High-End 3D Surround Sound system.
Nowy system COMAND Online wzbogacono także o interaktywną prezentację funkcji nawigacyjnych: animowany kompas, informacje dla pasażera wzorowane na interfejsach wyświetlanych w samolotach (“Driveshow”) czy dostęp do Google Maps na ekranie głównym i w drugim rzędzie.
Atmosfera luksusu. Zapewne tak. Zapewne – bowiem w sumie niewielu może pozwolić sobie na to, aby ją sprawdzić w praktyce. Inni muszą wierzyć na słowo…
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.