EQS SUV to pierwszy całkowicie elektryczny luksusowy SUV marki Mercedes-EQ.
W chwili wprowadzenia na rynek gama modelu obejmuje trzy warianty: EQS 450+ oraz EQS 450 4MATIC – każdy o mocy 360 KM, a także EQS 580 4MATIC o mocy 544 KM.
Zobacz także:
SUZUKI: PREMIERA MODELU S-CROSS Z UKŁADEM NAPĘDOWYM STRONG HYBRID
Nowy elektryczny SUV oferuje w swoim wnętrzu dużo przestrzeni, komfortu i możliwości łączności. Drugi rząd siedzeń standardowo można regulować elektrycznie. Opcjonalnie dostępny jest trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi pojedynczymi fotelami (9210 zł; na życzenie z funkcją podgrzewania, za dopłatą 2072 zł). Siedzenia są mechanicznie chowane w podłodze bagażnika. Po ich złożeniu powstaje równa powierzchnia. W przypadku zamówienia dodatkowych foteli standardem dla drugiego rzędu siedzeń jest funkcja EASY ENTRY.
Klienci mają do wyboru dwa zróżnicowane style nadwozia i wnętrza, różniące się szczegółami wykończenia. Standardem jest linia wyposażenia Electric Art. Na życzenie model EQS SUV można zamówić w linii wyposażenia AMG, która z zewnątrz wyróżnia się obręczami kół i stylizacją AMG, a wewnątrz – m.in. inkrustacjami z drewna lipowego o strukturze antracytowej, skórzaną tapicerką, sportowymi fotelami i sportową kierownicą wykończoną skórą nappa.
Już bazowa specyfikacja modelu EQS SUV obejmuje kompleksowe wyposażenie, w tym: inteligentne reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji oraz adaptacyjnym asystentem świateł drogowych Highbeam Plus, 21-calowe obręcze, lakier metalizowany, centralną poduszkę powietrzną, pakiet lusterek, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień, klimatyzację automatyczną THERMATIC, tapicerkę ARTICO, pakiet asystenta jazdy Plus (w tym adaptacyjny tempomat oraz aktywnych asystentów utrzymania i zmiany pasa ruchu), rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX, dach panoramiczny, pakiet parkowania z kamerami 360°, aktywne oświetlenie Ambiente, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, ładowarkę pokładową AC 11 kW, pakiet ochrony przed kradzieżą URBAN GUARD Plus oraz skrętną tylną oś 4,5°.
Kluczowe elementy wyposażenia dodatkowego zostały połączone w pakiety: AMG Advanced Plus, AMG Premium, AMG Premium Plus oraz AMG Business Class. W skład droższych pakietów wchodzą elementy zawarte w tych tańszych plus wyposażenie dodatkowe. Na przykład AMG Premium obejmuje zawartość pakietu AMG Advanced Plus i uzupełnia go m.in. o skrętną tylną oś 10°, klimatyzowane przednie fotele, wyświetlacz head-up, system nagłośnienia Burmester surround, asystenta wnętrza MBUX oraz klimatyzację automatyczną THERMOTRONIC.
Ponadto szereg opcji można zamawiać osobno. Należą do nich na przykład podsufitka MICROCUT (9210 zł), pakiet skórzany nappa Exclusive ze skórzaną tapicerką nappa Exclusive oraz wykończeniem z drewna orzechowego z otwartymi porami w stylu pokładu statku (40 295 zł) czy hak holowniczy współpracujący z systemem ESP (4835 zł). Holowanie ułatwia asystent manewrowania z przyczepą (2015 zł), który automatycznie kontroluje kąt skrętu holującego pojazdu do prędkości 5 km/h i na drodze o nachyleniu do 15%. Dostępna jest też osłona chłodnicy o diamentowej strukturze – z trójwymiarowym wzorem gwiazdy nawiązującym do oryginalnej gwiazdy Daimler-Motorengesellschaft, zarejestrowanej jako znak towarowy w 1911 r. (1900 zł).
Na uwagę zasługuje również wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością (11 513 zł), który prezentuje treści wspomagające kierowcę, w tym informacje z nawigacji. Z punktu widzenia kierowcy zdają się one łączyć z otoczeniem przed samochodem, dzięki czemu ograniczają stopień rozproszenia uwagi. Z kolei boczne poduszki z tyłu (2187 zł) w przypadku silnego zderzenia bocznego osłaniają klatkę piersiową pasażerów zewnętrznych tylnych miejsc w drugim rzędzie siedzeń, uzupełniając ochronę, jaką zapewniają standardowe kurtyny powietrzne. Pakiet ENERGIZING AIR CONTROL Plus (2590 zł) filtruje powietrze w kabinie, bazując na technice czujników, koncepcji wyświetlacza i klimatyzacji. Zawarty w pakiecie filtr HEPA (High Efficiency Particulate Air) bardzo skutecznie oczyszcza powietrze dopływające z zewnątrz do kabiny.
Uproszczone taryfy Mercedes me Charge
Od czerwca 2022 r. w ramach usługi Mercedes me Charge oferowane są trzy nowe taryfy ładowania, dostosowane do indywidualnego stylu eksploatacji. Każdy nabywca modelu EQS SUV, który zarejestruje się w Mercedes me Charge, zostanie początkowo objęty taryfą Mercedes me Charge L, przeznaczoną dla klientów podróżujących na duże odległości. Przez pierwszy rok będzie mógł korzystać z taryfy bez opłaty podstawowej.
Ceny nowego EQS SUV rozpoczynają się od 590 800 zł za odmianę EQS 450+. Mercedes EQS 450 4MATIC kosztuje 608 800 zł, a EQS 580 4MATIC – 736 300 zł. Samochody można zamawiać już w polskich salonach Mercedes-Benz. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w Europie w grudniu 2022 r. Seria modelowa EQS SUV jest produkowana w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie (USA).
Mercedes EQS SUV: kluczowe dane techniczne
EQS 450+ | EQS 450 4MATIC | EQS 580 4MATIC | ||
Napęd | tylny | 4×4 | 4×4 | |
Silnik elektryczny (lub silniki) | synchroniczny, z magnesami trwałymi (PSM) | |||
Moc maksymalna | kW (KM) | 265 (360) | 265 (360) | 400 (544) |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 568 | 800 | 858 |
Pojemność akumulatora (użyteczna) | kWh | 108,4 | 108,4 | 108,4 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,7 | 6,0 | 4,6 |
Prędkość maksymalna | km/h | 210 | 210 | 210 |
Długość/szerokość/wysokość | mm | 5125/1959/1718 | ||
Rozstaw osi | mm | 3210 | ||
Pojemność bagażnika VDA (5/7 osób) | l | 645-2100/565-2020 | ||
Zużycie energii elektrycznej (WLTP) | kWh/100 km | 19,5 | 20,7 | 20,9 |
Emisje CO2 (WLTP) | g/km | 0 | 0 | 0 |
Zasięg (WLTP) | km | 633 | 597 | 593 |
Cena od | zł | 590 800 | 608 800 | 736 300 |