Debiutuje nowa generacja aplikacji Mercedes me, która od 2015 roku pozwala zdalnie połączyć samochód ze smartfonem, a teraz zamienia się w cyfrowy ekosystem.
Platforma dla programistów pozwala rozwijać w przyszłości nowe usługi.
Zobacz także:
Początkowo oferta obejmuje trzy aplikacje: Mercedes me, Mercedes me Store i Mercedes me Service. Do końca roku będą one dostępne na ponad 40 rynkach. Aplikacje powstały w ścisłej współpracy z partnerami i użytkownikami aktualizacji. Równocześnie wyróżniają się jeszcze łatwiejszą, bardziej intuicyjną obsługą.
Wszystkie aplikacje Mercedes me będą w przyszłości ściśle ze sobą powiązane. Oznacza to, że wymagają tylko jednego logowania. Aplikacja Mercedes me oferuje m.in. wyświetlanie na ekranie kluczowych informacji – takich jak przebieg, zasięg czy ciśnienie w oponach. Umożliwia zdalną obsługę ogrzewania postojowego, składanego dachu lub otwierania i zamykania szyb. Nowością jest funkcja włączania przednich świateł, tak aby np. łatwiej odszukać wóz na ciemnym parkingu.
Aplikacja Mercedes me Store zapewnia wygodny dostęp do cyfrowych produktów marki, umożliwia szybki przegląd subskrypcji usług connect oraz używanych funkcji na żądanie (można je zamówić za pomocą smartfona).
Aplikacja Mercedes me Service w odpowiednim czasie przypomina o terminach przeglądów w serwisie. Wskazuje aktywne lampki ostrzegawcze i zaleca podjęcie odpowiednich działań, takich jak sprawdzenie ciśnienia w oponach. Pozwala też na rezerwację spotkania w serwisie bezpośrednio przez smartfon i oferuje praktyczne filmy instruktażowe z informacjami na temat obsługi auta.
Nowa generacja aplikacj została przetestowana w ścisłej współpracy z użytkownikami. Wstępne testy miały miejsce we Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, a od początku czerwca – w Irlandii i na Węgrzech. Nowe aplikacje są teraz dostępne w sklepach Apple i Google App Store na 35 rynkach świata. Kolejne rynki, m.in. Chiny i Stany Zjednoczone, dołączą do nich wkrótce.
Projektując nowe aplikacje, po raz pierwszy oparto je na wspólnej, standaryzowanej platformie Software Development Kit (w skrócie: SDK), która działa jako rodzaj zestawu do programowania: udostępnia interfejsy samochodu, a deweloperzy mogą projektować na nich nowe aplikacje – przy zagwarantowaniu bezpieczeństwa danych.
Wszystkie samochody producenta mają rozbudowane systemy bezpieczeństwa i antykradzieżowe. Bezpieczny dostęp do systemów, bezpieczeństwo danych, ich prywatność oraz ochrona przed kradzieżą to kluczowe elementy działalności badawczo- rozwojowej marki.
Aplikacje są ważnym elementem inicjatywy sprzedażowej Best Customer Experience 4.0 w pionie biznesowym Mercedes- Benz Cars. „Best Customer Experience 4.0” to strategia sprzedaży marki w obliczu zmieniających się wymagań w epoce cyfrowej. Do 2025 r. firma spodziewa się, że ¼ światowej sprzedaży jej aut osobowych będzie odbywać się za pośrednictwem kanałów online, wspólnie z partnerami handlowymi.