Latem Mercedes-Benz Vans zaprezentował nową serię modeli średniej wielkości do użytku prywatnego i komercyjnego
Teraz wielkimi krokami zbliża się start sprzedaży.
Zobacz także:
VOLKSWAGEN: NADCHODZI KOLEJNA GENERACJA TRANSPORTERA
Portfolio vanów średniej wielkości charakteryzuje się nowym designem z zewnątrz i w środku, a także zwiększonym komfortem i funkcjonalnością, szczególnie dzięki większej liczbie inteligentnych opcji łączności cyfrowej oraz ulepszonym systemom bezpieczeństwa i wspomagania. Wszystkie modele będzie można zamawiać od stycznia 2024 r. w sieci dealerskiej.
W odniesieniu do nowego portfolio vanów średniej wielkości przyjęto zróżnicowane podejście strategiczne. W przypadku pojazdów dostawczych, w tym eVito i Vito, firma koncentruje się mocniej na aspekcie premium. Z kolei element luksusu będzie w przyszłości podstawą strategii dla wszystkich nowo opracowanych vanów średniej wielkości przeznaczonych do użytku prywatnego, podobnie jak dla wszystkich samochodów osobowych Mercedes-Benz. Celem jest pełne wdrożenie tej zmiany wraz z wprowadzeniem od 2026 roku modułowej i skalowalnej architektury Van Electric – w skrócie VAN.EA. Nowe średniej wielkości vany do użytku prywatnego – EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo – stanowią ważny etap na tej drodze.
Chcemy oferować najbardziej pożądane samochody i usługi – od minivanów i kamperów po pojazdy dostawcze. Nasze nowe modele vanów średniej wielkości stanowią kolejny krok w kierunku osiągnięcia tego celu. Bardziej ekskluzywne, luksusowe pozycjonowanie EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo oraz wzmocniony charakter premium eVito i Vito pozwolą nam w większym stopniu skoncentrować się na wysokomarżowych regionach i sektorach – powiedział Klaus Rehkugler, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans
Nowości w skrócie
Klienci mogą spodziewać się licznych udoskonaleń modeli średniej wielkości vanów Mercedes-Benz:
Nowy design nadwozia i kokpitu: odświeżona stylistyka nadaje modelom EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo, a także eVito i Vito, bardziej wyrazisty charakter w swoich segmentach. Wszystkie modele otrzymały nowy front z wydatną osłoną chłodnicy i charakterystycznie zaprojektowanym zderzakiem. Dostępne są także eleganckie adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED (w standardzie lub jako opcja w zależności od linii wyposażenia), nowo zaprojektowane tylne światła LED, a także nowe kolory lakieru i wzory kół. W zależności od wybranej linii wyposażenia w EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo osłonę chłodnicy może otaczać też pasek świetlny LED. Topowa Klasa V EXCLUSIVE po raz pierwszy zyskała także na masce podkreślającą status pionową gwiazdę Mercedesa. EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo mają również nową chromowaną listwę ozdobną z napisem Mercedes-Benz z tyłu.
Wewnątrz także zaszły istotne zmiany. W EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo znalazł się panoramiczny kokpit z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala). Zarówno eVito, jak i Vito są wyposażone w intuicyjny wyświetlacz centralny o przekątnej 26,04 cm (10,25 cala) oraz nowy zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 13,97 cm (5,5 cala). Wszystkie modele są także wyposażone w nowe, stylowe nawiewy, kierownicę nowej generacji umożliwiającą sterowanie multimediami bez odrywania rąk oraz nową konsolę środkową, w której można zainstalować bezprzewodową ładowarkę do smartfona.
Nowy poziom komfortu i funkcjonalności: dalsze nowości we wszystkich modelach vanów średniej wielkości obejmują bezkluczykową funkcję uruchamiania KEYLESS i opcjonalne ogrzewanie kierownicy. Po raz pierwszy EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo są wyposażone także w oświetlenie ambiente w 64 kolorach, zapewniające jeszcze bardziej indywidualną, przytulną atmosferę, a także przyciemnione oświetlenie tylne, przydatne podczas jazdy nocą. W modelach Vito Tourer, Mixto i eVito Tourer po raz pierwszy dostępna jest elektryczna pokrywa tylna EASY-PACK, ułatwiająca wygodny załadunek i rozładunek. Ponadto wszystkie modele komercyjne z automatyczną skrzynią biegów są po raz pierwszy wyposażone w elektryczny hamulec postojowy. To tylko kilka wybranych przykładów udoskonaleń.
System multimedialny MBUX: aby zapewnić klientom niezrównane wrażenia cyfrowe i interaktywne, nowa gama vanów średniej wielkości jest standardowo wyposażona w system multimedialny MBUX (Mercedes Benz User Experience) najnowszej generacji – po raz pierwszy dostępny w Vito i eVito. Z kolei kierowcy EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo skorzystają dzięki nowemu MBUX z dodatkowych funkcji, takich jak kontrola komfortu ENERGIZING.
Różnorodność inteligentnych, cyfrowych dodatków: system multimedialny MBUX w połączeniu z kontem Mercedes me oferuje także szeroką gamę cyfrowych dodatków, dzięki którym codzienne życie staje się jeszcze łatwiejsze, a praca wydajniejsza. Z różnych funkcji można korzystać przed, w trakcie i po podróży. Należą do nich bezpłatne usługi, takie jak zarządzanie eksploatacją, pomoc w razie wypadku i awarii, a także usługi zdalne, takie jak możliwość blokowania i odblokowywania drzwi oraz otwierania i zamykania okien za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Inne pomocne usługi obejmują nawigację z bieżącymi informacjami o ruchu drogowym, komunikację Car-to-X oraz rozszerzone funkcje MBUX z wykorzystaniem asystenta głosowego „Hej Mercedes”, który może wyszukiwać online pobliskie interesujące miejsca, w tym restauracje czy hotele.
Ponadto zarówno w modelach do użytku komercyjnego, jak i prywatnego po raz pierwszy można skorzystać z widoku satelitarnego, a dzięki nawigacji społecznościowej klienci indywidualni mają teraz także możliwość udostępniania swojej lokalizacji lub szacowanego czasu przybycia swoim kontaktom. Usługa cyfrowa Mercedes me Charge jest dostępna również dla EQV, a w przyszłości będzie dostępna dla eVito. Oferuje ona klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie z ponad 500 000 punktów ładowania, w tym do europejskiej sieci szybkiego ładowania IONITY. Mercedes me Charge umożliwia ładowanie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych na wszystkich stacjach.
Dzięki MBUX po raz pierwszy EQV i eVito zostały zintegrowane z ekosystemem pojazdów elektrycznych, obejmującym inteligentną nawigację z aktywnym zarządzaniem zasięgiem oraz usługi i aplikacje w chmurze. Gwarantuje to bezstresową jazdę dzięki przejrzystości i maksymalnej przewidywalności. Na przykład klimatyzację przed wejściem można skonfigurować według indywidualnych wymagań, ustawienia ładowania można dostosować, a nawigację można obsługiwać za pomocą funkcji Electric Intelligence i Mercedes me Charge.
W połączeniu z MBUX, Klasa V Marco Polo jest również wyposażona w jednostkę sterującą do kampera MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control), która przekształca ją w prawdziwy inteligentny dom na kołach. Mercedes-Benz Vans dodał dwie nowe funkcje do inteligentnego modułu łączności. Jeśli samochód kempingowy stoi na lekko nierównym podłożu, poziom zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC można wygodnie regulować za pomocą przycisku. Nowy tryb kempingowy umożliwia wyłączenie różnych funkcji pojazdu, które nie są potrzebne podczas pobytu na kempingu lub na wsi – takie jak na przykład światła powitalne.
Systemy wspomagania kierowcy oferują jeszcze większe wsparcie w każdej sytuacji: zalety nowych średniej wielkości vanów uzupełniają systemy bezpieczeństwa i wspomagania z dodatkowymi, a w niektórych przypadkach doskonalonymi funkcjami. Na przykład aktywny asystent układu hamulcowego obejmuje teraz funkcję rozpoznawania ruchu poprzecznego i może również ostrzegać o pojazdach nadjeżdżających z boku lub z przeciwka oraz o niebezpiecznych manewrach wyprzedzania, a także interweniować, aby zahamować w sytuacji awaryjnej i zapewnić wsparcie podczas skręcania.
Gama systemów dostępnych standardowo jest obszerna. EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo oferują w standardzie ATTENTION Assist, asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu, aktywnego asystenta utrzymywania odległości DISTRONIC, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości i pakiet parkowania. eVito i Vito są standardowo wyposażone w ATTENTION ASSIST, asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu, tempomat, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości i kamerę cofania.
Po raz pierwszy dostępne są adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED z asystentem świateł drogowych PLUS. Dalsze systemy są zgrupowane w nowym pakiecie wspomagania kierowcy. Dostępny jest jednocześnie nowy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni, zapewniający wygodne i szybkie parkowanie.
Szeroka gama układów napędowych: klienci kupujący w pełni elektryczne modele EQV i eVito Tourer mogą wybierać pomiędzy dwoma rozmiarami akumulatorów (90 i 60 kWh) o mocy szczytowej 150 kW (204 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (wartości tymczasowe WLTP: EQV: zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,6 – 27,4 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km; eVito Tourer: zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,1 – 26,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km). eVito w wersji furgon jest wyposażony w akumulator o pojemności 60 kWh, o mocy szczytowej 85 kW (116 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (wartości tymczasowe WLTP: furgon eVito: zużycie energii w cyklu mieszanym: 26,9 – 21,2 kWh/ 100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km). EQV oferuje zasięg do 326–363 km, eVito Tourer do 332–370 km, a eVito furgon do 242–314 km – dzięki wydajnemu hamowaniu regeneracyjnemu i zoptymalizowanemu zarządzaniu temperaturą, ta ostatnia funkcja dodatkowo zwiększa wydajność i zasięg w czasie rzeczywistym. Wszystkie modele elektryczne średniej wielkości vanów umożliwiają ładowanie prądem zmiennym (AC) w domu lub na publicznych stacjach ładowania z mocą do 11 kW. Mogą także ładować się prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 110 kW (EQV, eVito Tourer) lub 80 kW (eVito furgon) w standardzie.
Sprawdzony i wydajny silnik wysokoprężny OM654 jest dostępny dla Klasy V, Klasy V Marco Polo i Vito. W Klasie V i Klasie V Marco Polo silnik jest dostępny w trzech poziomach mocy: 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM). W Vito oferowany jest w czterech poziomach mocy: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM, tylko M1) (wartości tymczasowe WLTP: Klasa V: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,8 – 6,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 231 – 181 g/km; Klasa V Marco Polo: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,0 – 7,4 l /100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 236 – 195 g/km; Vito: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,7-6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 227 – 178 g/km). Ponadto już w roku 2024 – po raz pierwszy w Europie – dla Klasy V, Vito Tourer i Vito Mixto będzie dostępny jako miękka hybryda nowy silnik benzynowy M254.
Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC w połączeniu z różnymi wariantami zawieszenia i kilkoma trybami jazdy sprawia, że wszystkie modele zapewniają zarówno zwinność, jak i komfort jazdy. Warianty spalinowe są standardowo dostępne z napędem na tylną oś; modele z silnikiem diesla mogą być również wyposażone w opcjonalny napęd na wszystkie koła. Modele elektryczne mają napęd na przednią oś.
Dane techniczne
Mercedes-Benz Klasa V
Silnik | OM654 diesel | ||
Ułożenie/liczba cylindrów | R4 | ||
Pojemność | 1950 cm3 | ||
Średnica x skok | 82.0 x 92.3 mm | ||
Moc silnika | 120 kW (163 KM) | 140 kW (190 KM) | 174 kW (237 KM) |
Maks. moment obrotowy | 380 Nm | 440 Nm | 500 Nm (+30 Nm) |
Maks. prędkość |
193 km/h (napęd na tylną oś) 188 km/h (napęd na wszystkie koła) |
204 km/h (napęd) na tylną oś 199 km/h (napęd na wszystkie koła) |
220 km/h (napęd na tylną oś) 215 km/h (napęd na wszystkie koła) |
Przyspieszenie 0 – 100 km/h |
10.7 s | 9.5 s | 7.4 s |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP
(tymczasowe wartości) |
229 – 181 g/km | 231 – 189 g/km | 231 – 190 g/km |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP
(tymczasowe wartości) |
8.7 – 6.9 l/100 km | 8.8 – 7.2 l/100 km | 8.8 – 7.2 l/100 km |
Klasa emisji | Euro 6e | ||
Pojemność baku (rezerwa) | 57 (10) l | ||
Pojemność zbiornika AdBlue® | 24 l | ||
Skrzynia biegów | 9G-TRONIC | ||
Napęd | na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja) | ||
Warianty zawieszenia |
Komfortowe, Sportowe, AGILITY CONTROL, AIRMATIC |
||
Tryby jazdy |
Eco, Comfort, Sport |
Mercedes-Benz EQV
Silnik | elektryczny | |
Bateria | 90 kWh | 60 kWh |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP
(tymczasowe wartości) |
0 g/km | 0 g/km |
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP17
(tymczasowe wartości) |
30.3 – 27.6 kWh/100 km | 30.6 – 27.4 kWh/100 km |
Zasięg wg WLTP | 326 – 363 km | 213 – 236 km |
Standard ładowania | CCS | CCS |
Maks. moc ładowania, AC | maks. 11 kW | maks. 11 kW |
Min. czas ładowania, AC | < 10 h (0 – 100%) | < 06:30 h (0 – 100%) |
Maks. moc ładowania, DC | maks. 110 kW (standard) | maks. 80 kW (standard) |
Min. czas ładowania, DC | 110 kW: ~40 min. (10 – 80%) | 80 kW: ~35 min. (10 – 80%) |
Napięcie układu ładowania DC | 400 V | |
Napięcie znamionowe | 352 V | |
Napęd | na przednią oś | |
Moc szczytowa/ciągła | 150 kW (204 KM) / 70 kW (95 KM) | |
Maks. moment obrotowy | 365 Nm | |
Maks. prędkość | 140 km/h (standard), 160 km/h (opcja) | |
Bateria wysokiego napięcia | litowo-jonowa | |
Producent | CATL | |
Współczynnik oporu powietrza | 0.34 | |
Warianty zawieszenia |
Standardowe Plus, AIRMATIC |
|
Tryby jazdy |
MR (Max Range), E (Eco), C (Comfort), S (Sport) |
Mercedes-Benz Klasa V Marco Polo
Silnik | OM654 diesel | ||
Ułożenie/liczba cylindrów | R4 | ||
Pojemność | 1950 cm3 | ||
Średnica x skok | 82.0 x 92.3 mm | ||
Moc silnika | 120 kW (163 KM) | 140 kW (190 KM) | 174 kW (237 KM) |
Maks. moment obrotowy | 380 Nm | 440 Nm | 500 Nm (+30 Nm) |
Maks. prędkość |
193 km/h (napęd na tylną oś) 188 km/h (napęd na wszystkie koła) |
204 km/h (napęd na tylną oś) 199 km/h (napęd na wszystkie koła) |
220 km/h (napęd na tylną oś) 215 km/h (napęd na wszystkie koła) |
Przyspieszenie 0 – 100 km/h |
10.7 s | 9.5 s | 7.4 s |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP | 233 – 195 g/km | 236 – 206 g/km | 236 – 206 g/km |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP
(tymczasowe wartości) |
8.9 – 7.4 l/100 km | 9.0 – 7.9 l/100 km | 9.0 – 7.9 l/100 km |
Klasa emisji | Euro 6e | ||
Pojemność baku (rezerwa) | 57 (10) l | ||
Pojemność zbiornika AdBlue® | 24 l | ||
Skrzynia biegów | 9G-TRONIC | ||
Napęd | na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja) | ||
Warianty zawieszenia |
Komfortowe, Sportowe, AGILITY CONTROL, AIRMATIC |
||
Tryby jazdy |
Eco, Comfort, Sport |
Mercedes-Benz Vito furgon, Mixto, Tourer
Silnik | OM654 diesel | ||||
Ułożenie/liczba cylindrów | R4 | ||||
Pojemność | 1950 cm3 | ||||
Średnica x skok | 82.0 x 92.3 mm | ||||
Moc silnika | 100 KW (136 KM) | 120 kW (163 KM) | 140 kW (190 KM) |
174 kW (237 KM) (tylko M1) |
|
Maks. moment obrotowy | 330 Nm | 380 Nm | 440 Nm | 500 Nm (+30 Nm) | |
Maks. prędkość |
181 km/h 178 km/h |
193 km/h 190 km/h |
204 km/h 201 km/h |
220 km/h 215 km/h |
|
Przyspieszenie 0 – 100 km/h |
11.2 s | 10.3 s | 9.5 s | 7.4 s | |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP | 225 – 178 g/km |
225 – 178 g/km |
227 – 183 g/km |
227 – 183 g/km |
|
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP | 8.6 – 6.8 l/100 km |
8.6 – 6.8 l/100 km |
8.7 – 7 l/100 km |
8.7 – 7 l/100 km |
|
Klasa emisji | |||||
Pojemność baku (rezerwa) | |||||
Pojemność zbiornika AdBlue® | |||||
Skrzynia biegów | 9G-TRONIC / TSG380 | 9G-TRONIC / TSG380 | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC | |
Napęd | na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja) | na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja) | na tylną oś (standard) / na wszystkie koła e (opcja) | na tylną oś (standard) / na wszystkie koła (opcja) | |
Warianty zawieszenia |
Standardowe, Komfortowe (tylko M1), Standardowe Plus, Sportowe (tylko M1), AIRMATIC |
||||
Tryby jazdy |
Eco, Comfort, Sport |
Mercedes-Benz eVito furgon
Silnik | elektryczny |
Bateria | 60 kWh |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP | 0 g/km |
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP | 26.9 – 21.2 kWh/100 km |
Zasięg wg WLTP | 242 – 314 km |
Standard ładowania | CCS |
Maks. moc ładowania, AC | Maks. 11 kW |
Min. czas ładowania, AC | < 6.5 h (0 – 100%) |
Maks. moc ładowania, DC | maks. 50 kW (standard) |
Min. czas ładowania, DC | 50 kW (standard): ok. 50 min. (10 do 80%) 80 kW (opcja): ok. 35 min. (10 do 80%) |
Napięcie układu ładowania DC | 400 V |
Napięcie znamionowe | 352 V |
Napęd | na przednią oś |
Moc szczytowa/ciągła | 85 kW (116 KM) / 70 kW (95 KM) |
Maks. moment obrotowy | 360 Nm |
Maks. prędkość |
80 km/h (standard), 100 km/h (opcja), 120 km/h (opcja) |
Bateria wysokiego napięcia | litowo-jonowa |
Producent | CATL |
Współczynnik oporu powietrza | 0.34 |
Warianty zawieszenia | Standardowe |
Tryby jazdy |
MR (Max Range), E (Eco), C (Comfort), S (Sport) |
Mercedes-Benz eVito Tourer
Silnik | elektryczny | |
Bateria | 90 kWh | 60 kWh |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP | 0 g/km | 0 g/km |
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP | 30.1 – 26.9 kWh/100 km | 30.1 – 26.9 kWh/100 km |
Zasięg wg WLTP | 332 – 370 km | 217 – 239 km |
Standard ładowania | CCS | CCS |
Maks. moc ładowania, AC | maks. 11 kW | maks. 11 kW |
Min. czas ładowania, AC | < 10 h (0 – 100%) | < 6.5 h (0 – 100%) |
Maks. moc ładowania, DC | maks. 110 kW (standard) | maks. 80 kW (standard) |
Min. czas ładowania, DC | 110 kW: ~40 min. (10 – 80%) | 80 kW: ~35 min. (10 – 80%) |
Napięcie układu ładowania DC | 400 V | |
Napięcie znamionowe | 352 V | |
Napęd | na przednią oś | |
Moc szczytowa/ciągła | 150 kW (204 PS) / 70 kW (95 PS) | |
Maks. moment obrotowy | 360 Nm | 360 Nm |
Maks. prędkość |
140 km/h (standard), 160 km/h (opcja) |
|
Bateria wysokiego napięcia | litowo-jonowa | |
Producent | CATL | |
Współczynnik oporu powietrza | 0.34 | |
Warianty zawieszenia |
Standardowe Plus, AIRMATIC |
|
Tryby jazdy |
MR (Max Range), E (Eco), C (Comfort), S (Sport) |