MERCEDES- BENZ VANS I HERMES: ELEKTRYCZNE PARTNERSTWO

merc_elekt1

Hermes i Mercedes-Benz Vans uzgodniły podjęcie zakrojonego na szeroką skalę partnerstwa na rzecz elektryfikacji floty samochodów kurierskich.

W ramach fazy pilotażowej na początku 2018 r w Stuttgarcie i Hamburgu Hermes rozpocznie użytkowanie elektrycznych Mercedesów w normalnych warunkach miejskiego transportu dystrybucyjnego.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Porozumienie koncentruje się na ekonomii, zgodności środowiskowej i praktyczności bezemisyjnych aut dostawczych przy wykorzystywaniu ich do transportu docelowego. Do końca 2020 r. Hermes Germany zamierza eksploatować 1500 elektrycznych Mercedesów Vito i Sprinter na obszarach miejskich na terenie Niemiec.

– Napęd elektryczny jest kluczową technologią w transporcie miejskim – zwłaszcza, jeśli chodzi o cele komercyjne. Dostawy docelowe, od drzwi do drzwi, muszą stać się efektywniejsze, a w przypadku konkretnych zastosowań – również bezemisyjne. W ubiegłym roku ogłosiliśmy, że po raz kolejny wprowadzimy do produkcji seryjnej dostawczego Mercedesa na prąd. Po raz pierwszy zrobiliśmy to w 2011 r. Cieszymy się, że już teraz możemy ogłosić, że naszym pierwszym klientem będzie Hermes, który od razu startuje z pokaźną flotą. To konkretna realizacja naszych planów, obejmujących dopasowane rozwiązania tworzone we współpracy z naszymi klientami. Hermes potrzebuje średnich i dużych samochodów dostawczych z napędem elektrycznym, a my w obu tych segmentach możemy dostarczyć wysokiej jakości trwałe i bezpieczne pojazdy, ustanawiające również wysokie standardy w zakresie ergonomii kierowcy – zaznaczył Volker Mornhinweg, szef Mercedes- Benz Vans.

– Mobilność elektryczna odgrywa kluczową rolę w naszej długofalowej strategii na rzecz ochrony klimatu i środowiska. Mając to na uwadze, kontynuujemy odnawianie floty naszych samochodów. Stopniowa elektryfikacja naszej floty na obszarach miejskich jest istotnym wyzwaniem na przyszłość. Jednocześnie prowadzimy pełną wymianę samochodów na niskoemisyjne pojazdy Euro 6 – powiedział Frank Rausch, dyrektor generalny Hermes Germany GmbH.

Bardziej zrównoważony transport

Partnerzy powzięli sobie za cel zwiększenie efektywności, produktywności i osiągnięcie większego stopnia zrównoważenia w dostarczaniu paczek. Kolejnym celem porozumienia jest stworzenie i wdrożenie pomysłów, które pozwolą zapewnić klientom jeszcze wyższą jakość usług. Z pomocą cichych, lokalnie bezemisyjnych samochodów Mercedes- Benz Vans oraz Hermes Germany chcą wnieść wkład w optymalizację miejskiego transportu dostawczego.

Do roku 2025 wszystkie dostawy na terenie głównych miast w Niemczech Hermes planuje realizować bez lokalnej emisji spalin. Do ładowania akumulatorów aut elektrycznych wykorzystywana posłuży wyłącznie energia pochodząca ze źródeł w 100 proc. odnawialnych. Prąd będzie generowany w sposób zupełnie neutralny dla środowiska, a co za tym idzie – zgodnie z etykietą ekologiczną „Grüner Strom”.

Systemowe rozwiązania na rzecz większej efektywności

Kolejnym motorem udoskonaleń w zakresie efektywności jest opracowanie rozwiązań systemowych – zarówno tych stosowanych w pojeździe, jak i poza nim – optymalnie dopasowanych do konkretnych zastosowań. W przypadku partnerstwa strategicznego z firmą Hermes oddział Mercedes-Benz Vans będzie wdrażać też usługi powiązane, np. takie, które ułatwiają planowanie optymalnej trasy z uwzględnieniem stanu naładowania akumulatora pojazdu. Producent ze Stuttgartu dostarczy również nowe, inteligentne rozwiązania w zakresie aranżacji przestrzeni ładunkowej oraz usługi mobilne.

Udane partnerstwo – od ponad 40 lat

Od ponad 40 lat Hermes i Daimler rozwijają swoje partnerstwo – mające również spore tradycje w zakresie badań i opracowywania napędów alternatywnych. Sięgają one lat 90. ubiegłego stulecia i testów pierwszej na rynku furgonetki napędzanej wodorem. W 2001 r. Hermes rozpoczął testy Sprintera z technologią ogniw paliwowych. Samochód był wykorzystywany w normalnych warunkach eksploatacyjnych. Dziesięć lat później dostawca usług z siedzibą w Hamburgu włączył do swojej floty pierwszy seryjnie produkowany model Mercedes- Benz Vans z napędem elektrycznym – Vito e-Cell.

Obie firmy współpracują również w zakresie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Obecnie koncern Daimler wspólnie z Hermesem i władzami Stuttgartu prowadzi testy flotowe pięciu elektrycznych egzemplarzy Fuso Cantera e-Cell, służących do miejskiego transportu dystrybucyjnego. Jazdy testowe rozpoczęły się w kwietniu 2016 r.

Mercedes-Benz Vans czyni kolejny znaczący krok w kierunku wdrożenia swojej strategicznej, prowadzonej od ubiegłego roku inicjatywy adVANce. Oddział koncentruje się na czterech obszarach, w które do 2020 r. zainwestuje łącznie 500 mln euro: rozwiązań z zakresu łączności (digital@vans), tworzeniu sprzętu dla sektora aut użytkowych (solutions@vans), nowych koncepcjach mobilności dla transportu osobowego i towarowego (mobility@vans) oraz optymalizacji napędów elektrycznych pod kątem konkretnych zastosowań (eDrive@vans).

Dzięki wzmocnieniu partnerstwa z Mercedes-Benz Vans firma Hermes Germany przyspiesza wdrażanie ambitnego planu systematycznej redukcji emisji CO2 i cząstek stałych w sektorze aut dostawczych. Przedsiębiorstwo z Hamburga postrzega to jako element swojej odpowiedzialności biznesowej na rzecz wzmocnienia roli pioniera w zakresie zgodności społecznej i środowiskowej.

Strategia klimatyczna jego macierzystej spółki – Otto Group – zakłada ograniczenie do 2020 r. emisji CO2 całej grupy o połowę. Do tego celu ma przyczynić się ponad 30 indywidualnych projektów prowadzonych w ramach kampanii Hermesa pt. „We Do!”.