Design wnętrza kolejnego SL-a wprowadza tradycję modelu 300 SL Roadster w nowoczesną erę. Za sprawą genów AMG najnowsza generacja jest skierowana zarówno do sportowo usposobionej grupy docelowej, jak i do klientów poszukujących maksymalnego komfortu.
Zobacz relacje:
Wysoki poziom luksusu we wnętrzu podkreślają szlachetne materiały, staranne wykonanie oraz dbałość o szczegóły. Architektura kokpitu, w tym regulowany centralny wyświetlacz, koncentruje się na kierowcy i sprawia wrażenie harmonijnej całości. Na nowo zinterpretowana koncepcja wymiarów z fotelami w układzie 2+2 zapewnia większą funkcjonalność i dodatkową przestrzeń w kabinie. A system informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje wybór kilku grafik oraz różnych trybów.
Pierwszy 300 SL Roadster należy do najbardziej znanych motoryzacyjnych ikon. I właśnie jego minimalistyczne, wysokiej jakości wnętrze zainspirowało projektantów do stworzenia kokpitu nowego Mercedesa-AMG SL. Nowe wydanie roadstera wyróżnia mieszanka analogowej geometrii i cyfrowego świata – zwana „hiperanalogowością”. Dobrym przykładem jest tu w pełni cyfrowy zestaw wskaźników ze specjalnym daszkiem.
Wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL rozpieszcza kierowcę i pasażerów wyrafinowanym luksusem. Łączy najwyższy poziom komfortu i jakości z odpowiednią dozą sportowego charakteru. Wysokiej próby połączenie świata analogowego z najnowocześniejszym cyfrowym wyposażeniem nie pozostawia wątpliwości: nowy SL to współczesne odrodzenie ikony – powiedział Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.
SL to ikona naszej marki – roadster, który od dekad pozostaje synonimem motoryzacyjnych fascynacji i pragnień. Jeśli chodzi o design, to wyzwanie, ale i wspaniała szansa, bo każdy projektant chce tworzyć ikony – skomentował Gorden Wagener, szef designu w Grupie Daimler. Efektem (naszych prac) jest rewolucyjna atmosfera w kabinie, łącząca cyfrowy i analogowy luksus. Stworzyliśmy kolejnego kultowego SL-a, luksusową ikonę lat 20. (XXI wieku).
Nowa koncepcja wymiarów ponownie oferuje konfigurację foteli 2+2 – po raz pierwszy od 1989 r., od czasów serii R 129. Sprawia to, że nowy SL jest jeszcze bardziej wszechstronny. Tylne siedzenia zwiększają codzienną użyteczność, oferując miejsce dla osób o wzroście do 1,50 m. A jeśli nie są potrzebne, wiatrołap może chronić podróżujących z przodu przed zawirowaniami powietrza wokół karku i głowy. Drugi rząd foteli służy też jako dodatkowe miejsce na bagaż.
Rozpiętość konfiguracji – od komfortowej po sportową – odzwierciedla szeroki wybór tapicerek foteli sportowych lub Performance (opcja dla wszystkich wariantów). Obejmuje on jedno- lub dwukolorową skórę nappa, szczególnie elegancką skórą nappa STYLE z diamentowymi przeszyciami lub sportowe połączenie skóry nappa z mikrofibrą DINAMICA RACE i kontrastowymi szwami w kolorze żółtym lub czerwonym.
Tablica przyrządów inspirowana lotnictwem
Symetryczna „wyrzeźbiona” deska rozdzielcza została podzielona na górną i dolną sekcję. Szczególną uwagę zwracają cztery galwanizowane otwory wentylacyjne, przypominające silniki odrzutowe. Dolna partia kokpitu płynnie łączy się z konsolą środkową. Pomimo symetrii jego design wyraźnie koncentruje się na kierowcy: 12,3-calowy ekran LCD w zestawie wskaźników nie jest wolnostojący, lecz został zintegrowany ze specjalnym daszkiem, który zapobiega refleksom powodowanym przez światło słoneczne.
Konsola środkowa z regulowanym ekranem dotykowym
Wznosząca się konsola środkowa dominuje w przestrzeni pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu. Jej funkcjonalnym, a zarazem estetycznym „centrum” jest metalizowany panel rozdzielający powierzchnie wykończone skórą. Jego kształt nawiązuje do wlotów powietrza NACA, podobnie jak w AMG GT i AMG GT 4-drzwiowym Coupé – to jeden z charakterystycznych elementów stylistycznych AMG. Panel niemal płynnie przechodzi w 11,9-calowy ekran dotykowy w pionowym formacie. Aby uniknąć odbijania światła słonecznego podczas jazdy ze złożonym dachem, pochylenie ekranu można regulować elektrycznie. Jego portretowa orientacja zapewnia wyraźne korzyści, zwłaszcza przy używaniu nawigacji, a także lepszą ergonomię przestrzenną. Ekran dotykowy „unosi się” pomiędzy dwiema centralnymi dyszami wentylacyjnymi i wizualnie z nimi kontrastuje.
Panele drzwi w równowadze z resztą wnętrza
Panele drzwi płynnie „rozciągają się” od deski rozdzielczej. Efekt ten podkreślają dekoracyjne przeszycia, które „otaczają” całe wnętrze. Uchwyty drzwi, podobnie jak konsola środkowa, mają zmysłowy, efektowny kształt. Z panelami zintegrowano maskownice głośników systemu audio Burmester wykonane z prawdziwego metalu, z charakterystycznym wzorem perforacji.
Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami
Awangardowa konstrukcja foteli nowego SL-a stanowi sportowe rozwinięcie typowej dla Mercedesa „rzeźbiarskiej” formy – dzięki czemu siedzenia wydają się lżejsze optycznie. Zagłówki zintegrowane z oparciem zapewniają im sportowe proporcje, a perfekcyjna ergonomia i różne wzory przeszyć uzupełniają symbiozę zaawansowanej techniki, osiągów oraz luksusu.
Intuicyjna obsługa i zdolność uczenia się: najnowszy MBUX
Niektóre treści i struktura drugiej generacji systemu MBUX odpowiadają tym z Klasy S. Uzupełniają je jednak funkcje oraz widoki specyficzne dla maszyn AMG – co podkreśla wysoką niezależność SL-a w zakresie komunikacji i informacji. Jego sportowy charakter akcentują pozycje menu takie jak „Osiągi” czy aplikacja „Track Pace”. Sterowanie funkcjami pojazdu ułatwiają doskonałej jakości grafiki ekranów LCD.
Opcjonalny wyświetlacz head-up pozwala na jeszcze bardziej relaksującą jazdę – dzięki niemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Oferuje on kilka wariantów graficznych, każdy dopasowany do interfejsu zestawu wskaźników. Oświetlenie ambiente, w zależności od wyposażenia, oferuje do wyboru 64 odcienie podświetlenia elementów kabiny.