Prezentując zupełnie nową odsłonę modelu CLA, Mercedes-Benz winduje swoje dziedzictwo wyznaczania wzorców i redefiniowania klasowych standardów na nieznany dotąd poziom.
To potęga innowacji, która porusza duszę swoim zjawiskowym, sportowym designem. Tak znacząca premiera zasługuje na odpowiednią oprawę, dlatego Mercedes-Benz na miejsce premiery CLA wybrał Rzym – metropolię charakteryzującą się ponadczasową elegancją i progresywną wizją.
Zobacz także:
TOYOTA: NOWY URBAN CRUISER – MOCNY GRACZ W SEGMENCIE B-SUV BEV
Debiut nowego CLA w Rzymie – mieście równie kultowym i ponadczasowym jak Mercedes-Benz – był czymś więcej niż tylko kolejną premierą samochodu. To początek nowej ery dla Mercedes-Benz i dla naszych klientów: CLA będzie najwydajniejszym i najinteligentniejszym Mercedesem, jakiego kiedykolwiek stworzyliśmy. To jednolitrowy samochód epoki elektromobilności, który zaoferujemy również jako wysoce efektywną wersję hybrydową i który jest pierwszym z serii nowych modeli w rodzinie Mercedes-Benz – powiedział Ola Kaellenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz Group AG.
Nowa motoryzacyjna ikona przyciągnęła do zachwycającej Villa Miani grupę kreatywnych talentów i wpływowych przyjaciół marki. Wśród trendsetterów kultury, którzy gościli na premierze, znaleźli się: Romeo Beckham, Camilla Cabello, Lucien Laviscount, Central Cee, SOMI, ASAP Nast, Peyton List, Jacob Bertrand, will.i.am, Ice Spice, Colm Dillane, Gustaf Westman, Mimi Keene, Evan Mock, Mustafa the Poet, Daniel Caesar, Kai Isaiah Jamal, Clara Berry, Leo Mandella i wielu innych. Dzięki dominującej pozycji na szczycie wzgórza i zapierającym dech w piersiach widokom na Wieczne Miasto było to idealne miejsce na światową premierę modelu. Pokaz nowego CLA poprzedził występ muzycznej sensacji ostatnich sezonów – to południowoafrykańska piosenkarka Tyla.
W ciągu dnia ogłoszono kreatywną współpracę o nazwie „Class of Creators” (z ang. klasa twórców) z udziałem zupełnie nowego CLA. Pionierzy kultury, w tym czterokrotnie nominowana do nagrody Grammy amerykańska raperka Ice Spice, szwedzki projektant wnętrz Gustaf Westman, amerykański projektant mody i artysta Colm Dillane, znany jako KidSuper, a także platforma gier League of Legends oraz marka samochodzików Hot Wheels przedstawią swoje wizje przyszłości inspirowane zupełnie nowym CLA jako kreatywną platformą łączącą styl artystów z DNA Mercedes-Benz. Każda współpraca zaowocuje osobnym samochodowym dziełem sztuki, które zadebiutuje podczas kolejnych wydarzeń w 2025 roku.
Niezrównane doświadczenie CLA
Ekskluzywnemu wydarzeniu towarzyszyła atmosfera teatralnej ekstrawagancji, inspirowanej żywym stylem, bogatą kulturą i pięknem włoskiego życia. Gdy pokazy muzyczno-taneczne dobiegły końca, wszystkie oczy skupiły się na gwiazdach pokazu: różnych wersjach CLA ustawionych na patio z widokiem na nocne światła Rzymu.
Niesamowita historia kultury, sztuki i designu sprawia, że Rzym to idealne miejsce na premierę naszego zupełnie nowego CLA. Cieszymy się, że tak wielu członków rodziny Mercedes-Benz dołączyło do nas w Villa Miani. Oszałamiające miejsce na nasz niesamowity debiut. Nowy CLA to najinteligentniejszy samochód, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy – samochód, który wyznacza standardy na teraz i na przyszłość – powiedziała Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz AG ds. cyfrowych i komunikacji.
Nazwa pozostaje, ale wszystko inne wznosi się na wyższy poziom: zupełnie nowy Mercedes-Benz CLA
Dzięki przełomowej technologii nowy CLA w każdym wymiarze oferuje klientom więcej od swojego poprzednika: więcej przestrzeni, więcej wyrafinowania, więcej komfortu, więcej inteligencji i więcej efektywności.
Nowy CLA to pierwszy samochód w pełni bazujący na opatentowanym systemie operacyjnym Mercedes-Benz (MB.OS) z udoskonaloną sztuczną inteligencją. Najnowsza generacja systemu MBUX otwiera nowy świat spersonalizowanych doświadczeń i intuicyjnej interakcji między człowiekiem a pojazdem. To pierwszy system w branży motoryzacyjnej, który integruje obie technologie sztucznej inteligencji (AI): Microsoft i Google.
Innowacyjna elektryczna architektura 800 V i nowa chemia akumulatorów pozwalają znacznie skrócić czas ładowania; odmiana CLA 250+ z technologią EQ w ciągu 10 minut ładowania może zyskać do 325 km zasięgu, a jej maksymalny zasięg wynosi do 792 km. W dalszej części roku na rynek trafi zelektryfikowany, technicznie zaawansowany wariant hybrydowy 48 V.
Wprowadzenie na rynek zupełnie nowego CLA otwiera kolejną epokę wzornictwa Mercedes-Benz – zdefiniowanego przez kilka ikonicznych elementów, które czynią je niezwykle pożądanym, w tym podświetlaną osłonę chłodnicy i światła do jazdy dziennej w kształcie gwiazdy. Wewnątrz naczelne miejsce zajmuje ekran MBUX Superscreen (opcja), który przebiega przez całą szerokość kokpitu i zdaje unosić się w przestrzeni. Ustanawia on nowy poziom estetyki oraz cyfrowych możliwości i intuicyjności obsługi. Za inspirację dla projektu wnętrza służą zasady projektowania ogrodu zen – sztuka redukcji do tego, co najważniejsze.
Zupełnie nowy, w pełni elektryczny CLA został kompleksowo zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju; w porównaniu do niezelektryfikowanego poprzednika jego ślad węglowy w całym łańcuchu wartości jest mniejszy o 40%. Wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu do produkcji tworzyw termoplastycznych wzrosło czterokrotnie (w tym 50% przypada na materiały z recyklingu poużytkowego). Wszystkie warstwy foteli zawierają materiał z recyklingu – od tapicerki przez piankę siedziska i stelaż aż po metalowe uchwyty. Wykładziny podłogowe wykonano z przędzy Econyl (100% materiału pochodzącego z recyklingu). Po wprowadzeniu dalszych środków ograniczających emisję CO₂ w łańcuchu dostaw i podczas ładowania akumulatora oszczędności mogą wzrosnąć nawet do 2/3.