W polskich salonach Mercedes-Benz ruszyła sprzedaż znacząco unowocześnionego modelu GLA.
Kompaktowy SUV po liftingu łączy szereg innowacji ze zaktualizowanym designem oraz wzbogaconym wyposażeniem standardowym. Aby jeszcze lepiej połączyć osiągi z efektywnością, benzynowe jednostki napędowe są teraz zelektryfikowane. Nabywcy mają do wyboru także odmiany wysokoprężne oraz hybrydowy wariant plug-in, dysponujący większym zasięgiem w trybie elektrycznym – 69 km (WLTP).
Zobacz także:
TOYOTA: LIMITOWANA WERSJA AYGO X UNDERCOVER DOSTĘPNA W POLSCE
Nowa osłona chłodnicy i pokrywa silnika z dyskretnymi wybrzuszeniami podkreślają wyrazisty, pewny siebie charakter GLA, a przeprojektowany przedni zderzak wskazuje na jego off-roadowe geny. Zmiany uzupełnia odświeżona sygnatura świetlna standardowych przednich reflektorów LED oraz tylnych lamp LED.
Mercedes-Benz poszerza gamę opcji dla nadwozia m.in. o nowy odcień lakieru niebieski spectral oraz dodatkowe wzory obręczy kół. W bazowej wersji GLA przemieszcza się na kołach z 17-calowymi felgami z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami. Na życzenie dostępne są obręcze o średnicy od 18 do 21 cali. Ponadto nabywcy mogą spersonalizować kompaktowego SUV-a z gwiazdą, decydując się na linię Progresive lub sportowo stylizowaną linię AMG, a także wybierając pakiet Night. Paleta elementów ozdobnych wykończenia kabiny obejmuje m.in. szczotkowane aluminium, ciemne drewno eukaliptusowe czy drewno limonkowe o otwartych porach.
Jedną z wizytówek zmodernizowanego wnętrza jest wolnostojący podwójny ekran, który obecnie standardowo obejmuje dwa 10,25-calowe wyświetlacze: zestawu wskaźników oraz systemu multimedialnego. Nowoczesny charakter kabiny podkreśla kierownica nowej generacji, seryjnie obszyta skórą – na życzenie podgrzewana.
Nowy GLA standardowo otrzymuje komfortowe fotele pokryte tapicerką w 100% wykonaną z materiałów z recyklingu, ze skóry syntetycznej ARTICO oraz tkaniny z trójwymiarowym tłoczeniem – w kolorze czarnym lub, opcjonalnie, w modnym odcieniu szarości szałwii. Inne warianty oferują wybór dodatkowych kolorów wnętrza, a także tapicerkę ze skóry ARTICO i mikrofibry MICROCUT lub skórzaną.
Mercedes-Benz znacznie wzbogacił standardowe wyposażenie GLA i jeszcze lepiej dopasował ofertę do oczekiwań klientów. Oprócz skórzanej kierownicy i reflektorów LED seryjna specyfikacja obejmuje m.in. podgrzewane przednie siedzenia, system mocowania bagażu EASY-PACK, aluminiowe relingi dachowe, czujnik deszczu, klimatyzację automatyczną, system zapobiegający kolizjom, Asystenta świateł drogowych oraz system ochrony przed kradzieżą GUARD 360°.
Konfigurację samochodu ułatwiają specjalnie dobrane pakiety wyposażenia, np. Advanced (7325 zł) obejmujący pakiet parkowania z kamerą cofania, elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika, pakiet lusterek oraz regulację odcinka lędźwiowego.
W przypadku linii Progresive i AMG dostępne są kolejne pakiety, np. Advanced Plus, który zawiera m.in. 19-calowe alufelgi, dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO, bezprzewodowe ładowanie smartfona czy ambientowe oświetlenie (koszt 26 524 zł, razem z linią AMG).
Lista opcji nowego GLA, oferowanych osobno lub w ramach pakietów, obejmuje m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up, reflektory MULTIBEAM LED, hak holowniczy, przesuwany drugi rząd siedzeń, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX czy wysokiej klasy system nagłośnienia Burmester surround. Zaktualizowany pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy wyróżnia wygodniejsze działanie Asystenta utrzymania pasa ruchu, współpracującego z Aktywnym asystentem układu kierowniczego.
Zaktualizowany Mercedes-Benz GLA otrzymał najnowszą generację MBUX-a z nowo zaprojektowanymi grafikami. Aktualizacja systemu telematycznego skupiła się jednak nie tylko na nowym wzornictwie, ale i na poprawie wydajności. Nowością jest możliwość bezprzewodowego łączenia się ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Dzięki aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me inteligentny asystent głosowy może jeszcze sprawniej prowadzić dialog i uczyć się nawyków użytkownika. System rozpoznaje kierowcę i zapamiętuje jego typowe ustawienia lub trasy. W odpowiednim momencie sugeruje spersonalizowane podpowiedzi korzystania z funkcji samochodu, odpowiednio dopasowane do danej sytuacji.
Gama GLA obejmuje czterocylindrowe jednostki standardowo łączone z przekładnią automatyczną. Aby dodatkowo ograniczyć zużycie paliwa i emisję spalin, benzynowe jednostki zostały zelektryfikowane, włącznie z topową odmianą AMG GLA 35 4MATIC (306 + 14 KM). Jako łagodne hybrydy korzystają one z 48-woltowej instalacji elektrycznej z rozrusznikoalternatorem z napędem pasowym, który na krótko zapewnia dodatkową moc 10 kW (14 KM), wspomagając ruszanie lub przyspieszanie. Rozrusznikoalternator zwiększa też komfort: umożliwia rekuperację energii oraz żeglowanie przy wyłączonym silniku spalinowym, a także pozwala na cichy rozruch.
Ponadto GLA występuje z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 l, który łączy płynną pracę z wysokimi pokładami siły napędowej oraz wysoką efektywnością. Jest on dostępny w trzech wersjach mocy.
Do wyboru jest również wersja GLA 250 e z udoskonalonym hybrydowym napędem plug-in. Moc systemowa pozostała bez zmian, ale jednostka elektryczna została wzmocniona o 5 kW (7 KM), do 80 kW (109 KM). Ponadto zwiększono pojemność akumulatora trakcyjnego, co przekłada się na większy zasięg w trybie elektrycznym – 69 km (WLTP). Oprócz standardowej ładowarki 3,7 kW baterię można teraz opcjonalnie ładować prądem przemiennym z mocą do 11 kW oraz prądem stałym z mocą do 22 kW.
Ceny nowego Mercedesa GLA w Polsce
– GLA 180 (136 + 14 KM): 190 000 zł
– GLA 200 (163 + 14 KM): 196 000 zł
– GLA 220 4MATIC (190 + 14 KM): 211 000 zł
– GLA 250 4MATIC (224 + 14 KM): 235 000 zł
– GLA 180 d (116 KM): 198 000 zł
– GLA 200 d (150 KM): 206 500 zł
– GLA 200 d 4MATIC (150 KM): 216 000 zł
– GLA 220 d 4MATIC (190 KM): 224 500 zł
– GLA 250 e (163 + 109 KM): 236 000 zł
– AMG GLA 35 4MATIC (306 + 14 KM): 283 000 zł