MERCEDES-BENZ: PROGRAM MANUFAKTUR BĘDZIE DALEJ ROZSZERZANY

Wizja MANUFAKTUR: Mercedes-Benz przybliża ekskluzywne możliwości swojego programu indywidualizacji

Mercedes-Benz od zawsze umożliwiał klientom wszechstronne personalizowanie swoich samochodów. Od wielu odcieni lakieru po liczne najnowocześniejsze opcje – Mercedesa łatwo dostosować do określonego gustu lub upodobania. Jednak nieco ponad półtora roku temu producent luksusowych aut poszedł o krok dalej i wprowadził program MANUFAKTUR, oferując klientom jeszcze wyższy poziom indywidualizacji ich wymarzonego pojazdu.


Zobacz także:

TĘ WERSJĘ LEXUSA ES POLACY WYBIERAJĄ NAJCZĘŚCIEJ!
 

ROZMAITOŚCI


 

Ponieważ program cieszy się dużym zainteresowaniem, będzie stale rozszerzany. Celem na najbliższe lata jest stworzenie kompleksowego narzędzia, które pozwoli klientom Mercedes-Benz wyrazić siebie i będzie dostępne dla wszystkich luksusowych modeli z gamy Top-End. Paleta wzbogaci się o niespotykane dotąd w Mercedes-Benz odcienie skóry oraz niestandardowe grafiki czy wytłoczenia na tapicerce. Nabywcy zyskają również dostęp do nowych stylów wykończenia wnętrz – na przykład elementów ozdobnych lakierowanych na specjalne, przyciągające wzrok odcienie czy wykonywanych na zamówienie. Dzięki MANUFAKTUR klienci już dziś otrzymują samochód o wyjątkowej wartości – stworzony zgodnie z ich osobistymi pomysłami i życzeniami z szerokiej gamy opcji.

Wszystko to stało się możliwe dzięki połączeniu kilku czynników. Po pierwsze: kluczowa jest ścisła wymiana informacji – aby jak najlepiej zrozumieć i zaspokoić niemal każdą potrzebę lub pragnienie związane z nabywanym samochodem. Wiele zainwestowano również w szkolenie pracowników wybranych do pracy przy tym programie. Jego rezultaty cechują się niezrównanymi poziomami jakości, indywidualizacji oraz ekskluzywności.

Jeśli chodzi o wybór samochodu, nasi klienci oczekują pojazdu budzącego pożądanie, korzystającego z najnowszej techniki i o najwyższej jakości wykonania, wyprodukowanego w odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Właśnie to oferuje MANUFAKTUR w naszym niemieckim zakładzie produkcyjnym w Sindelfingen. Zespół starannie dobranych specjalistów jest przeszkolony w dostosowywaniu aut do osobistych upodobań naszych klientów przy użyciu najlepszych materiałów i kunsztownych metod wykonania – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.

Indywidualność tworzona ręcznie przez wysoko wykwalifikowanych ekspertów

MANUFAKTUR obejmuje szereg niestandardowych, spersonalizowanych elementów, których zwykle nie ma w księgach zamówień: na przykład lakiery magno czy niestandardową tapicerkę połączoną z elementami ozdobnymi kokpitu z drewna lub pokrytymi lakierem fortepianowym. Obecnie program jest dostępny dla ekskluzywnych modeli, takich jak AMG GT 4-drzwiowe Coupé i roadster SL, a także Mercedes-Benz EQS Limuzyna, Klasa S (w tym jej odpowiedniki sygnowane przez Maybacha i AMG) oraz Klasa G.

MANUFAKTUR oferuje kompozycje kolorów, materiałów i wykończeń. Kunsztowne wykonanie – zarówno w zakresie doboru materiałów, jak i realizacji – to zasługa zespołu oddanych specjalistów w zakresie ręcznego wykańczania, którzy zostali specjalnie przeszkoleni w ramach programu trwającego co najmniej trzy lata. Ich rzemieślnicze zaangażowanie wyraża się w poziomie jakości, który nie ma sobie równych.

Szeroka gama różnych opcji

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, program MANUFAKTUR obejmuje liczne kolory niemetalizowane i metalizowane oraz lakiery magno. Nabywcy Klasy G mogą wybierać spośród około 30 odcieni MANUFAKTUR, a Klasy S mają do dyspozycji gamę nawet 13 lakierów MANUFAKTUR. Co więcej, Klasa S występuje także w tonacjach dwukolorowych.

Pakiet wnętrza MANUFAKTUR dla wszystkich wariantów Klasy S obejmuje przednie i tylne siedzenia pokryte ekskluzywną skórą nappa MANUFAKTUR, z misternym pikowaniem w romby. Skórę nappa w kolorach MANUFAKTUR zastosowano również na podłokietnikach i środkowych panelach drzwi, na konsoli środkowej wraz z podłokietnikami oraz na dolnej sekcji deski rozdzielczej. Ten poziom programu zapewnia klientom korzyści płynące z personalizacji bez wydłużania czasu produkcji samochodu.

To nie wszystko: oprócz oferty MANUFAKTUR specyficzne wymagania klientów można spełnić dzięki w ramach dodatkowej indywidualizacji. Swoją pomoc oferują w tym przypadku konsultanci Mercedes-Benz Center of Excellence (z ang. centrum doskonałości) w Sindelfingen lub Maybach Atelier w Szanghaju.

Wizja MANUFAKTUR – przyszłość pożądania dzięki śmiałej indywidualizacji

Niedawno, przy okazji wydarzenia Design No.5 w Kalifornii, Mercedes-Benz zaprezentował samochód pokazowy MANUFAKTUR przybliżający ekskluzywne możliwości, jakie jeszcze kryje firmowy program indywidualizacji. W rolę modela wcielił się Mercedes-Maybach Klasy S, który łączy subtelny blask karoserii z wystawnym, charakterystycznym wnętrzem, wzbogaconym o niespotykane wcześniej detale.

Błyszczący lakier bezbarwny zawierający płatki prawdziwego szkła, nałożony na bazowy kolor, podkreśla potężną prezencję subtelną nutą gwiezdnego pyłu. Jego elegancki połysk różni się w zależności od pory dnia i intensywności oświetlenia, dodając finezji i tworząc aurę tajemniczości. Ten sam efekt zastosowano w wykończeniu potężnych 20-calowych kutych obręczy. Lakier kontrastuje z błyszczącymi chromowanymi elementami oraz charakterystyczną osłoną chłodnicy Mercedes-Maybach i emblematem Maybacha na słupku C.

Stylowe odcienie i elementy wykończenia – nowy poziom ekspresji doskonałego ręcznego rzemiosła

Fotele w kolorze kukurydzy pokrywa najlepsza skóra nappa przetworzona w zrównoważony sposób i wzbogacona o przeszycia na wzór obrazu kalejdoskopowego. Odważne krzywe stanowią progresywną deklarację komfortu. Kompleksowo regulowane tylne siedzenia otulają pasażerów niczym kokon, a elementy ozdobne pokrywa ten sam głęboki, błyszczący lakier bezbarwny, co nadwozie. Tapicerka ze skóry nappa w kolorze kukurydzianym występuje również na panelach drzwi, tunelu środkowym oraz podłokietnikach. Wykorzystanie nowych, śmiałych kolorów i wzorów tworzy innowacyjne wrażenia wizualne – z misją otwarcia marki Mercedes-Maybach na nowe grupy docelowe.