Mercedes-Benz zmodernizował design nadwozia i wnętrza, pakiet techniczny oraz wyposażenie linii GLE i GLE Coupé wprowadzonych, odpowiednio, w 2018 i 2019 r.
Zaktualizowane modele będą trafiać do europejskich dealerów w Europie od lipca 2023 r.
Zobacz także:
ALPINE: NOWE A110 R − EKSTREMALNA WERSJA A110
Gama silnikowa GLE i GLE Coupé została całkowicie zelektryfikowana i obejmuje miękkie hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną oraz alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem (ISG), a także hybrydy plug-in czwartej generacji. Większość wariantów dysponuje wyższą mocą. Największy przyrost – o 41 KM – dotyczy GLE 400 e 4MATIC.
Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferuje dodatkowo udoskonalone funkcje, a wśród nich np. Aktywny asystent odległości DISTRONIC, Asystent rozpoznawania znaków drogowych oraz Aktywny asystent kierowania. Ten ostatni pomaga kierowcy w automatycznym utrzymaniu pasa ruchu, nawet przy pokonywaniu łagodnych zakrętów. Pakiet parkowania z zestawem kamer 360° wspomaga kierowcę podczas zajmowania równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych oraz ich opuszczania, a Aktywny asystent parkowania działa teraz w trybie holowania. Kolejną nowością jest funkcja „wirtualnej maski” – w off-roadowym trybie jazdy centralny ekran prezentuje wirtualny widok spod przedniej części samochodu, co znacząco ułatwia poruszanie się w wymagającym terenie.
Do pomocnych funkcji z zakresu holowania należą Asystent manewrowania z przyczepą, zaktualizowane menu holowania, a także specjalne planowanie trasy. Rozszerzony Asystent manewrowania z przyczepą jest jeszcze wygodniejszy i bezpieczniejszy w użyciu. Działa teraz w oparciu o zestaw kamer i dlatego nadaje się również do przyczep z własnym układem stabilizującym. Do prędkości 5 km/h i na wzniesieniach do 15% automatycznie reguluje kąt skrętu holującego pojazdu, a dzięki integracji z MBUX-em można go intuicyjnie obsługiwać za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizacji zestawu podczas cofania system jest w stanie prowadzić tandem po zakrętach pod kątem do 90 stopni, automatycznie kierując samochodem i zachowując wybrany kąt. Pozwala to na dokładniejsze pozycjonowanie przyczepy. Kierowcy mogą również wybrać odpowiednią funkcję, gdy przyczepa osiągnie oczekiwany kierunek i musi zostać cofnięta w linii prostej. Cały proces manewrowania można śledzić z różnych perspektyw na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie pomocnicze wizualizują drogę przed pojazdem oraz jego szerokość. Aby korzystać z systemu, należy dokonać krótkiej konfiguracji; do wizualnego pomiaru długości dyszla nie są jednak potrzebne żadne oznaczenia na przyczepie. Asystent manewrowania z przyczepą jest wyposażeniem opcjonalnym; można go dodać także jako bezprzewodową aktualizację (OTA), już po zakupie GLE.
Planowanie trasy podróży z przyczepą uwzględnia między innymi szerokości i wysokości przejazdów oraz ograniczenia wagowe. Parametry przyczepy definiuje się w menu systemu MBUX, które pojawia się automatycznie, gdy tylko zostanie ona podłączona do instalacji elektrycznej pojazdu. Klienci mają do wyboru opcję bagażnika rowerowego i dwa rozmiary przyczep, mogą też ustawić własny limit szybkości. Co więcej, Asystent rozpoznawania znaków drogowych wyświetla jedynie prędkości dopuszczalne dla zestawu samochód/przyczepa. A gdy aktywne są adaptacyjny tempomat DISTRONIC i Aktywny asystent limitu prędkości, GLE rozpędzi się tylko do odpowiedniego ograniczenia.
Wyposażenie do jazdy w terenie oraz holowania przyczepy
Większość kierowców GLE porusza się wyłącznie po utwardzonych drogach lub pokonuje łatwe albo średnio wymagające szlaki terenowe. Z tego względu Mercedes-Benz zaktualizował ofertę pakietu technicznego Off-Road, tak aby znacząco obniżyć jego cenę w przypadku wariantów GLE z silnikiem spalinowym. Pakiet obejmuje osłonę podwozia z przodu oraz, w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC, zapewnia dodatkowe 30 mm prześwitu.
GLE doskonale sprawdza się jako holownik. Napęd na wszystkie koła i przełożenia przekładni dobrane z myślą o nienagannej trakcji pozwalają na holowanie przyczepy o masie do 3,5 tony (z zawieszeniem AIRMATIC lub E-ACTIVE BODY CONTROL) i umożliwiają 140-kilogramowe obciążenie haka. Szczególnie wygodny jest w pełni elektryczny hak holowniczy: zaczep wraz z gniazdem elektrycznym automatycznie wysuwa się spod samochodu i zajmuje odpowiednią pozycję po naciśnięciu przycisku w tylnej pokrywie lub panelu dotykowego na centralnym wyświetlaczu. Później równie łatwo można schować go z powrotem w pozycji spoczynkowej za zderzakiem. Specjalną funkcję przewidziano dla tych, którzy nie używają zaczepu do holowania przyczepy, ale np. do przewożenia rowerów: hak ma dwie dodatkowe śruby pozwalające bezpiecznie zamocować odpowiedni bagażnik rowerowy o ładowności do 100 kg – oznacza to, że transportować można także rowery elektryczne.
Wygląd zewnętrzny: nowe sygnatury świateł do jazdy dziennej
Za sprawą drobiazgowych zmian w designie nadwozia GLE SUV oraz GLE Coupé wyglądają teraz jeszcze nowocześniej. Poza nowym przednim zderzakiem o wyrazistych kształtach uwagę zwraca osłona chłodnicy z dwiema chromowanymi listwami, a także chromowana oprawa zewnętrznych wlotów powietrza.
Nowe jest też wzornictwo świateł do jazdy dziennej. W przypadku standardowych reflektorów LED High Performance sygnatura świateł obejmuje dwa punkty świetlne, a rozpoznawalność opcjonalnych reflektorów MULTIBEAM LED zapewniają cztery takie punkty. Projektanci zmienili również wypełnienie tylnych lamp, które w GLE mają dwa poziome bloki, a w GLE Coupé – dwa pasy.
Do nowości w palecie lakierów nadwozia należą niemetalizowany odcień alpejskiej szarości MANUFAKTUR oraz błękit sodalitu metalik. Ofertę uzupełniają dwa zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym wzory obręczy kół z lekkich stopów o średnicy 19 i 20 cali. Charakteryzują się one błyszczącym wykończeniem oraz pięcioma podwójnymi ramionami. Stylizacja AMG zyskała z kolei nowy wzór felg o średnicy 21 cali. Na liście opcji debiutuje nastrojowe oświetlenie z animowaną projekcją wzoru Mercedes-Benz.
Wnętrze: Mercedes-Maybach GLS oraz Klasa S jako inspiracje
Nowością na pokładzie GLE i GLE Coupé jest najnowszej generacji kierownica z polami dotykowymi na poziomych ramionach. Elementy sterujące po lewej i prawej stronie pozwalają kierowcy obsługiwać oba wyświetlacze bez odrywania dłoni od wieńca.
Wzrok w odnowionym wnętrzu w szczególności przyciąga chromowane wykończenie środkowych i bocznych wlotów powietrza, które wcześniej miały czarne krawędzie, a teraz wzbogaciły się o galwanizowaną oprawę z prawdziwego metalu – tak jak w przypadku Mercedesa-Maybacha GLS. Paletę kolorystyczną kabiny uzupełniają kombinacje czerni i beżu (GLE SUV) oraz czerni i brązu (GLE SUV i GLE Coupé). Wyjątkowo sportową atmosferę zapewnia połączenie czerni z czerwienią, zarezerwowane wyłącznie dla coupé i w połączeniu z linią AMG.
Zróżnicowana oferta elementów wykończenia sięga od eleganckich okładzin aż po te progresywne. Lakier fortepianowy MANUFAKTUR z ozdobnymi liniami, dotychczas znany z Mercedesa-Maybacha GLS, można teraz zamówić także dla modeli GLE SUV i GLE Coupé. Dla czarnej tonacji dostępne są fotele pokryte skórą nappa. Ładowanie urządzeń mobilnych ułatwiają dwa porty USB o mocy 100 W w tylnym podłokietniku (opcjonalne).
Usługa Muzyki Online kompleksowo integruje wielu dostawców strumieniowego przesyłania muzyki z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX, a nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester oferuje teraz indywidualną konfigurację brzmienia i technologię Dolby Atmos, która zapewnia wciągające wrażenia dźwiękowe. System liczy 13 głośników z 13 osobnymi kanałami wzmacniacza o łącznej mocy 590 watów.
Na liście wyposażenia dodatkowego debiutuje ENERGIZING AIR CONTROL – układ monitorujący jakość powietrza w kabinie za pomocą czujników jakości powietrza oraz czujników drobnych cząstek. Dwustopniowa koncepcja filtrowania redukuje drobne cząstki i dużą część innych zanieczyszczeń. W zależności od wartości pomiaru samochód inteligentnie przełącza się pomiędzy trybami dopływu świeżego powietrza oraz recyrkulacji.
Najnowsza generacja systemu MBUX: intuicyjna obsługa i zdolność uczenia się
Nowe wydania GLE i GLE Coupé otrzymały aktualną, drugą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Tym samym ich wnętrza stają się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne – zarówno osprzęt, jak i oprogramowanie MBUX-a poczyniły ogromne postępy w zakresie wydajności. Liczne funkcje związane z samochodem obsługuje się za pośrednictwem dwóch ekranów LCD o przekątnej 12,3”, które prezentują informacje w czytelny, uporządkowany sposób. Ich interfejs można zindywidualizować, wybierając jedną z trzech grafik (styl klasyczny, sportowy lub dyskretny) oraz jeden z czterech trybów wyświetlania informacji (nawigacja, wsparcie, usługi, off-road). Centralny wyświetlacz umożliwia sterowanie dotykowe. Interfejsy Apple CarPlay i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo.
„Hej Mercedes”: coraz bardziej interaktywny asystent głosowy
Dzięki aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me asystent głosowy „Hej Mercedes” staje się jeszcze bardziej utalentowany i zdolny do nauki zwyczajów użytkownika. Co więcej, podróżujący mogą wywoływać określone funkcje nawet bez wypowiadania hasła „Hej Mercedes” (na przykład odebrać połączenie telefoniczne). W razie potrzeby asystent objaśni wyposażenie samochodu – pomoże podłączyć smartfon przez Bluetooth lub wskaże, gdzie znaleźć apteczkę. Za pomocą poleceń głosowych można sterować też coraz większą ilością funkcji auta, jak choćby oświetleniem kabiny czy roletami.
Smart Home: komfort obsługi na odległość
Dzięki funkcji MBUX Smart Home nowe GLE SUV i GLE Coupé stają się mobilnym centrum sterowania domem. Temperatura, oświetlenie i urządzenia elektryczne mogą być teraz zdalnie monitorowane i kontrolowane. Czujniki ruchu oraz kontakty okienne poinformują użytkownika o mile widzianych lub nieproszonych gościach: „Hej Mercedes, czy teraz jest ktoś w moim domu?”. „Sprawdziłem. Ostatni wykryty ruch miał miejsce w kuchni, godzinę temu”. Funkcja MBUX Smart Home obsługuje wiele urządzeń głównych dostawców wyposażenia inteligentnych domów i może nawet pomóc zmniejszyć zużycie energii w gospodarstwie domowym.
Aktualizacje bezprzewodowe (OTA, ang. over-the-air): najnowsze oprogramowanie
Gdy tylko Mercedes-Benz udostępni nową aktualizację oprogramowania dla GLE lub GLE Coupé, na ekranie MBUX-a pojawi się odpowiedni komunikat. Aktualizacja zostanie pobrana i zainstalowana w tle. Następnie użytkownik musi wyrazić zgodę na jej aktywację. Bezprzewodowe aktualizacje pozwalają również uruchamiać nowe funkcje w sprzedanych już pojazdach. Usługi zamówione w ramach subskrypcji można odnawiać lub dodawać bezpośrednio online, w sklepie Mercedes me Store. W przypadku transmisji danych, z uwagi na wysoki standard bezpieczeństwa, Mercedes-Benz polega na sieci komórkowej oraz na zainstalowanym w samochodzie module komunikacyjnym.
Układ napędowy: systematyczna elektryfikacja
Miękkie (łagodne) hybrydy z 48-woltową instalacją i rozrusznikoalternatorem oraz hybrydy typu plug-in sprawiają, że GLE SUV i GLE Coupé są teraz całkowicie zelektryfikowane.
Hybrydy plug-in zostały zmodernizowane – otrzymały napędy najnowszej, czwartej generacji. Korzystają one z silnika synchronicznego z magnesami trwałymi o mocy 136 KM. Oferują moc systemową do 381 KM oraz systemowy moment obrotowy do 750 Nm. Z nieco zwiększonym zasięgiem w trybie elektrycznym – do 109 km według WLTP – większość codziennych podróży można odbywać nimi wyłącznie siłami prądu. Udoskonalony program jazdy hybrydowej aktywuje tryb w pełni elektryczny na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy, np. w mieście. Zaktualizowany program Off-Road pozwala natomiast korzystać z jazdy całkowicie elektrycznej także w terenie.
Hybrydy plug-in mają teraz na pokładzie ładowarkę prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Ponadto na życzenie dostępna jest opcjonalna szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW.
Większość zmodernizowanych wariantów legitymuje się wyższą mocą. Największy przyrost – o 41 KM – nastąpił w przypadku GLE 400 e 4MATIC (szczegóły dla GLE SUV: zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP): 9,2-10,3 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP): 209-234 g/km, zużycie energii w cyklu mieszanym, ważone (WLTP): 24,7-27,3 kWh/100 km).
Odświeżony design, wzbogacone wyposażenie: GLE SUV i GLE Coupé od Mercedes-AMG
Także Mercedes-AMG unowocześnia swoje cenione serie modelowe GLE SUV i GLE Coupé. Z przodu zaktualizowane wydania można rozpoznać po zaprojektowanych na nowo diodowych światłach do jazdy dziennej. Serie 53 otrzymują również zmodyfikowany przedni zderzak z bocznymi wlotami powietrza o ekspresyjnych kształtach, które przywodzą na myśl skrzydła odrzutowca – i nawiązują do prezencji 8-cylindrowych wersji 63. Z tyłu pojawiły się zmienione lampy LED. Śladem innych nowości z Affalterbach przedni pas zyskał emblemat AMG zamiast gwiazdy Mercedesa. Standardem w GLE 63 S 4MATIC+ Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 12,3-12,7 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym 280-287 g/km) są nowe 22-calowe kute felgi z dziesięcioma podwójnymi ramionami. Na życzenie można je zamówić dla pozostałych odmian.
Świeże kolory tapicerki
Fotele AMG we wnętrzu GLE 53 4MATIC+ Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 10,2-10,5 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym 232-239 g/km) oraz w dwóch wariantach z serii 63 są dostępne wyłącznie ze skórzaną tapicerką. Nowością jest kolorystyka łącząca czerń z brązem bahia lub beżem macchiato. Opcjonalnie oferowane jest teraz również brązowe drewno lipowe z wykończeniem na wysoki połysk. Nabywcy mogą zamówić także okładziny z włókna węglowego lub lśniący lakier fortepianowy MANUFAKTUR z ozdobnymi liniami. Nowe GLE od AMG korzystają z najnowszej generacji MBUX, a sportową atmosferę w kabinie dodatkowo akcentuje charakterystyczny dla marki wygląd menu.
Zelektryfikowane silniki i zmodyfikowane zawieszenie
GLE 53 4MATIC+ łączy sportowy charakter z wysokim stopniem użyteczności na co dzień. Jego nadwozie jeszcze bardziej niż wcześniej emanuje charakterystyczną klasą AMG. Za bazę dla emocjonujących wrażeń z jazdy służy tu niezmieniony 6-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 320 kW (435 KM) z podwójnym doładowaniem. Dzięki aktualizacji oprogramowania oraz zastosowaniu większej turbosprężarki dział rozwoju AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 do 560 Nm. Co więcej, silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy, a czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h skrócił się z 5,3 do 5,0 s.
GLE 63 S 4MATIC+ reprezentuje rasowe osiągi AMG, niezależnie od nawierzchni. To propozycja dla tych, którzy nie chcą iść na kompromis – ekstremalnie sportowy charakter spotyka się tu z ponadprzeciętnymi właściwościami jezdnymi w terenie przy zachowaniu codziennej funkcjonalności. Sercem serii 63 jest sprawdzony 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG o mocy 450 kW (612 KM). Opcjonalnie również nabywcy wariantów 53 mogą zamówić zawieszenie z GLE 63 S 4MATIC+. Dynamiczne, wyśmienite prowadzenie wszystkich wersji zapewnia precyzyjne dostrojenie oprogramowania ESP, elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego tylnej osi o ograniczonym poślizgu, w pełni regulowanego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz kontroli pracy zawieszenia.
Oba silniki są zelektryfikowane za pomocą rozrusznika zintegrowanego z alternatorem (ISG) i 48-woltowej instalacji elektrycznej. ISG łączy rozrusznik oraz alternator w jeden mocny silnik elektryczny i jest montowany pomiędzy jednostką spalinową oraz skrzynią biegów. Odpowiada on także za funkcje hybrydowe, takie jak boost (dodatkowa siła napędowa), rekuperacja energii, zmiana punktu obciążenia, żeglowanie oraz praktycznie niezauważalne ponowne uruchomienie silnika w ramach funkcji start/stop.
Wspólne dla wszystkich wariantów GLE od AMG są: w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia. Seria 63 jest standardowo wyposażona w aktywną stabilizację przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL, na życzenie dostępną też dla odmian 53. Układ ten korzysta z dwóch elektromechanicznych siłowników (na przedniej i tylnej osi). Ogranicza przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów i umożliwia większą precyzję zestrojenia w zakresie reakcji na skręt oraz zmiany obciążenia. Równocześnie poprawia komfort jazdy – kompensuje skutki najechania jedną stroną pojazdu na nierówną nawierzchnię. W ramach liftingu aktywna stabilizacja przechyłów i zawieszenie pneumatyczne otrzymały zaktualizowane oprogramowanie oraz nową konfigurację. Efekt: jeszcze większa rozpiętość pomiędzy dynamicznym prowadzeniem a komfortem.
Znacznie bogatsze wyposażenie standardowe wariantów AMG
Kolejną nowością jest zaktualizowana oferta, starannie dostosowana do często wyrażanych życzeń klientów. Standardowe wyposażenie odmian AMG jest teraz znacznie bogatsze. W przypadku GLE 53 4MATIC+ SUV (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 10,3-10,7 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym 234-244 g/km) specyfikacja obejmuje elektrycznie sterowany, odsuwany panoramiczny dach, podgrzewane przednie siedzenia, Adaptacyjnego asystenta świateł drogowych oraz integrację ze smartfonem. Do wyposażenia modelu należą również regulowany układ wydechowy AMG Performance, nagłośnienie Burmester, pakiet pamięci, 360-stopniowy pilot parkowania, pakiet KEYLESS GO oraz Asystent martwego pola. Zawsze na pokładzie jest też najnowsza generacja kierownicy AMG Performance, z okrągłymi przyciskami AMG z efektownymi wyświetlaczami. Umożliwiają one intuicyjne sterowanie ważnymi funkcjami jazdy oraz poszczególnymi trybami bez odrywania rąk od wieńca. Na życzenie koło kierownicy jest dostępne w optyce włókna węglowego, a także z funkcją podgrzewania.
GLE 53 4MATIC+ Coupé oferuje jeszcze bogatsze wyposażenie seryjne. Należą do niego wentylacja przednich foteli, rozszerzona rzeczywistość dla MBUX-a oraz reflektory MULTIBEAM LED. Ta sama fabryczna konfiguracja dotyczy GLE 63 S 4MATIC+ z nadwoziem SUV (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 12,4–12,8 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym 282-291 g/km). W GLE 63 S 4MATIC+ Coupé klienci bez dopłaty mogą korzystać też z zalet pakietu AIR BALANCE, wielokonturowych przednich foteli oraz wyświetlacza head-up. Dodatkowo lista standardowych rozwiązań obejmuje Asystenta wnętrza MBUX, uchwyty na pojemniki z napojami z regulacją temperatury oraz projektory specyficznej animacji AMG, widocznej na nawierzchni po otwarciu przednich drzwi.
Historia sukcesu
Linia GLE wzięła swój początek od Klasy M z którą Mercedes-Benz w 1997 r. ustanowił segment SUV-ów premium. Jej światowy sukces kontynuowała seria modelowa GLE, wprowadzona w 2015 r.
GLE i GLE Coupé są produkowane w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie (USA), której budowę rozpoczęto w 1995 r. Były to pierwsze duże zakłady Mercedesa poza granicami Niemiec. Obecnie około 2/3 rocznej produkcji trafia na eksport, dzięki czemu tamtejsza firma Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) jest jednym z największych eksporterów motoryzacyjnych w USA. Od 1997 r. z linii montażowej fabryki w Tuscaloosie zjechało około 4 mln pojazdów; tylko w 2021 r. było to około 260 000 SUV-ów. Zakłady wykorzystują nowoczesne, zrównoważone, efektywne metody produkcji. Są zatem zgodne z wzorcem Fabryki 56 w Sindelfingen, która symbolizuje przyszłość motoryzacyjnej produkcji Mercedes-Benz. Producent luksusowych samochodów już na wczesnym etapie zainwestował w elastyczną produkcję, a także wprowadził nowoczesny cyfrowy ekosystem produkcyjny MO360. Dzięki temu Mercedes-Benz w Tuscaloosie może równolegle masowo wytwarzać modele z silnikiem spalinowym, hybrydowym napędem plug-in oraz w pełni elektryczne.
Dane techniczne w skrócie
Gama modelowa w Europie: miękkie hybrydy (dane dla GLE Coupé; różnice dla wersji SUV wskazane w nawiasach)
GLE 450 4MATIC (tylko GLE) | GLE 300 d 4MATIC | GLE 450 d 4MATIC | ||
Pojemność skokowa | ccm | 2999 | 1993 | 2989 |
Moc maksymalna | kW/KM | 280/381 | 198/269 | 270/367 |
przy | obr./min | 5800-6100 | 4200 | 4000 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 500 | 550 | 750 |
przy | obr./min | 1800-5000 | 1800-2200 | 1350-2800 |
Dodatkowy moment obr. (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP) | l/100 km | 9,5-10,8 | 6,8-7,7 (6,7-7,5) |
7,6-8,6 (7,5-8,4) |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP) | g/km | 216-244 | 179-203 (177-197) |
199-226 (197-220) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 5,6 | 6,9 | 5,6 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 | 230 (226) | 250 |
Gama modelowa w Europie: hybrydy plug-in (dane dla GLE Coupé; różnice dla wersji SUV wskazane w nawiasach)
GLE 400 e 4MATIC | GLE 350 de 4MATIC | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1999 | 1993 |
Moc maksymalna, silnik spalinowy | kW/KM | 185/252 | 145/197 |
Maksymalny moment obrotowy, silnik spalinowy | Nm | 400 | 440 |
Moc maksymalna, silnik elektryczny | kW | 100 | 100 |
Maksymalny moment obrotowy, silnik elektryczny | Nm | 440 | 440 |
Moc systemowa | kW | 280 | 245 |
Systemowy moment obrotowy | Nm | 600 | 750 |
Pojemność akumulatora wysokonapięciowego | kWh | 31,2 | 31,2 |
Prędkość maksymalna | km/h | 210 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,1 | 6,9 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | l/100 km | 9,2-10,3 (9,0-9,9) |
6,8-7,7 (6,6-7,3) |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | kWh/100 km | 24,7-27,3 (23,4-26,6) |
16,0-23,0 (15,0-20,0) |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | g/km | 209-234 (204-226) |
178-202 (174-192) |
Zasięg w trybie elektrycznym (EAER, WLTP) | km | 92-105 (94-109) |
89-105 (94-109) |
Wersje AMG (dane dla GLE SUV; różnice dla GLE Coupé wskazane w nawiasach)
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ SUV |
Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ SUV |
||
Silnik | 3.0 R6, turbo + dodatk. elektr. kompresor i ISG | 4.0 V8 biturbo (twin-scroll) i ISG | |
Pojemność skokowa | ccm | 2999 | 3982 |
Moc maksymalna | kW/KM | 320/435 + 15 kW/22 KM (ISG) | 450/612 + 16 kW/22 KM (ISG) |
przy | obr./min | 5800-6100 | 5750-6500 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 560 + 200 (ISG) | 850 + 250 (ISG) |
przy | obr./min | 2200-5800 | 2500-4500 |
Układ napędowy | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmienną dystrybucją momentu obrotowego | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z w pełni zmienną dystrybucją momentu obrotowego | |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
|
Zużycie paliwa w cyklu miesz. | l/100 km | 10,3-10,7 (10,2-10,5) |
12,4-12,8 (12,3-12,7) |
Emisje CO2 w cyklu miesz. | g/km | 234-244 (232-239) |
282-291 (280-287) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 5,0 | 3,9 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 | 280 |