Najnowsza odsłona GLC jest już dostępna w polskich salonach z kompletną gamą hybrydowych napędów plug-in.
Do dwóch wersji z silnikami benzynowymi (GLC 300 e 4MATIC oraz GLC 400 e 4MATIC) dołączyła właśnie odmiana z jednostką wysokoprężną (300 de 4MATIC). Każda z nich łączy znakomite osiągi, które zapewnia współpraca dwóch silników, z zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym – około 110-120 km (cykl mieszany WLTP). Oznacza to, że na co dzień GLC z hybrydowym napędem plug-in może służyć jako samochód w pełni zasilany prądem.
Zobacz także:
TOYOTA: bZ COMPACT SUV CONCEPT DEBIUTUJE W EUROPIE
Nowy GLC pozostaje wierny udanej formule nowoczesnego, sportowego luksusu Mercedes-Benz. Całkowicie przeprojektowana seria modelowa łączy emocjonujący design i innowacyjne technologie z dynamiką, komfortem oraz zwrotnością. To wszystko przy wysokiej efektywności: nowy GLC jest „bardziej elektryczny niż kiedykolwiek” – występuje wyłącznie w wersjach hybrydowych. Gama silnikowa obejmuje cztery miękkie hybrydy (ang. mild hybrid) oraz trzy hybrydowe warianty plug-in. Wszystkie korzystają z czterocylindrowych jednostek benzynowych lub wysokoprężnych połączonych z silnikiem elektrycznym.
Hybrydowe odmiany plug-in GLC oferują wysokie osiągi. Zależnie od wersji ich moc systemowa wynosi od 313 do 381 KM, a systemowy moment obrotowy sięga od 550 do 750 Nm. Pojemny akumulator (31,2 kWh) z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu zapewnia nawet 122 km zasięgu w trybie elektrycznym dla realistycznego cyklu mieszanego WLTP. Oznacza to, że większość codziennych podróży można pokonywać wyłącznie siłami prądu – nawet drogami szybkiego ruchu. Prędkość maksymalna GLC w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h.
Standardowa ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW pozwala ładować hybrydy plug-in z domowego gniazdka, wallboxa lub na publicznych stacjach. Ponadto na życzenie dostępna jest opcjonalna szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW (2823 zł dopłaty). Ładowanie w publicznych punktach nie nastręcza żadnych trudności dzięki karcie Mercedes me Charge, która zapewnia intuicyjny dostęp do około 300 000 punktów ładowania w Europie, zlokalizowanych w takich miejscach jak centra handlowe, hotele czy stacje paliw. Aplikacja Mercedes me z wyprzedzeniem wskazuje dokładną pozycję i aktualną dostępność wybranej stacji oraz ceny energii. Wszystko odbywa się w ramach jednego wspólnego rachunku, niezależnie od dostawcy prądu.
Symulator indywidualnego zasięgu w trybie elektrycznym
Dla wielu klientów zasięg w trybie elektrycznym jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie zelektryfikowanego pojazdu. Mercedes‑Benz pomaga w łatwy sposób dowiedzieć się, jaki wpływ poszczególne warunki eksploatacji mają na rzeczywisty zasięg w trybie elektrycznym. Na stronie poświęconej GLC można sprawdzić, jak czynniki takie jak temperatura zewnętrzna, profil jazdy i wymagania dotyczące klimatyzacji wpływają na wartość zasięgu elektrycznego podczas codziennego użytkowania.
Nowy GLC: hybrydy plug-in – dane techniczne i ceny
GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 de 4MATIC | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1999 | 1999 | 1993 |
Moc maks. silnika spalinowego | KM | 204 | 252 | 197 |
Moc maks. silnika elektrycznego | KM | 136 | 136 | 136 |
Maksymalny moment obr. silnika spalinowego |
Nm | 320 | 400 | 440 |
Maksymalny moment obr. silnika elektrycznego |
Nm | 440 | 440 | 440 |
Moc systemowa | KM | 313 | 381 | 333 |
Systemowy moment obrotowy | Nm | 550 | 650 | 750 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 0,5-0,6 | 0,5-0,6 | 0,4-0,5 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 12-15 | 12-15 | 10-14 |
Zasięg w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP |
km | 108-122 | 108-122 | 106-120 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,7 | 5,6 | 6,4 |
Prędkość maksymalna | km/h | 218 | 237 | 217 |
Cena od | zł | 307 400 | 320 600 | 320 000 |