Na polskim rynku zadebiutował kolejny samochód marzeń Mercedes-Benz –CLE Kabriolet, który kontynuuje tradycje otwartych aut z gwiazdą.
To pierwszy model, który początkowo dostępny wyłącznie w formacie online, w ramach ekskluzywnej oferty w sklepie internetowym z nowymi samochodami – Mercedes-Benz Online Store. To odpowiedź na ewoluujące preferencje klientów, którzy dużo rzadziej odwiedzają dziś salony dealerskie i preferują cyfrowe, intuicyjne punkty kontaktu z marką.
Zobacz relacje:
RENAULT: ROZPOCZĘTO PRZYJMOWANIE ZAMÓWIEŃ NA NOWEGO CAPTURA
CLE Kabriolet otwiera nowy rozdział w bogatej historii czteromiejscowych samochodów marzeń Mercedes-Benz z otwartym nadwoziem – historii pisanej przez modele, takie jak W111 Cabrio, seria A124 czy ostatnia Klasa S Kabriolet (A217). Mimo różnych epok wizytówką każdego z nich są doskonałe proporcje, współdzielone z wariantami coupé. Teraz Mercedes-Benz prezentuje kolejny zjawiskowy kabriolet, który łączy zmysłowy design, inteligentne technologie i niezrównany komfort jazdy pod gołym niebem.
Ekskluzywna przyjemność z jazdy przez cały rok – również pod gołym niebem
Elektrycznie sterowany system owiewek AIRCAP i układ ogrzewania karku AIRSCARF – oba rozwiązania udoskonalone na potrzeby CLE Kabriolet – oraz klasyczny, miękki, wielowarstwowy dach zapewniają przyjemność z jazdy na świeżym powietrzu przez cały rok. Jednocześnie rozbudowane zabiegi izolacyjne w konstrukcji poszycia dachowego – oferowanego w kolorach czarnym, czerwonym lub szarym – sprawiają, że z zamkniętym nadwoziem nowy model oferuje wzorowy komfort akustyczny i termiczny. Składanie lub rozkładanie dachu trwa około 20 s i może odbywać się na postoju lub w trakcie jazdy z prędkością do 60 km/h. Po raz pierwszy mechanizm jest w pełni elektryczny, dzięki czemu pracuje jeszcze ciszej. Standardowa automatyczna przegroda oddziela złożony miękki dach od pozostałej części bagażnika. To nie wszystko: centralny ekran, podobnie jak w SL-u, ma elektryczną regulację pochylenia, aby uniknąć refleksów, a opcjonalna skórzana tapicerka jest pokryta specjalną powłoką zapobiegającą jej nagrzewaniu.
CLE Kabriolet mierzy 485 cm długości i jako największy kabriolet w swoim segmencie oferuje wysoki poziom komfortu na długich trasach dla czterech osób. Bagażnik o pojemności 385 l (295 l przy opuszczonym dachu) w razie potrzeby można powiększyć, korzystając ze składanych oparć tylnych siedzeń.
Nowy CLE Kabriolet wyznacza wzorce również w obszarze interaktywnego, spersonalizowanego doświadczenia użytkownika. Najnowsza generacja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX umożliwia korzystanie z aplikacji innych firm, takich jak platforma rozrywkowa TikTok, a dzięki sztucznej inteligencji oferuje też nowy poziom personalizacji – to zasługa zautomatyzowanych funkcji zapewniających dodatkową wygodę. Użytkownicy mogą korzystać z gotowych szablonów procedur lub tworzyć własne, łącząc kilka funkcji i warunków (np. włączenie ogrzewania przy określonej temperaturze).
Sportowo-komfortowy charakter nowego CLE Kabriolet jest także zasługą zawieszenia, które sprawia, że najnowszy samochód marzeń Mercedes-Benz zapewnia mnóstwo radości z jazdy krętymi drogami, a jednocześnie oferuje wyjątkowy poziom komfortu na długich trasach. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie sportowe lub zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL z wszechstronną regulacją charakterystyki za sprawą adaptacyjnego tłumienia.
Gama silnikowa CLE Kabriolet obejmuje wyłącznie jednostki z układem miękkiej hybrydy z instalacją elektryczną 48 V. Należą do niej silniki czterocylindrowe – benzynowe i wysokoprężny (197–258 KM) – oraz sześciocylindrowa rzędowa jednostka benzynowa, która rozwija moc aż 381 KM.
Pierwszy model oferowany do zamawiania online
Polski debiut rynkowy nowego, czteromiejscowego kabrioletu Mercedesa ma miejsce w nowej formie. Swój wymarzony egzemplarz można zarezerwować w ramach ekskluzywnej oferty sklepu z nowymi samochodami z gwiazdą – Mercedes-Benz Store, dostępnym pod tym linkiem. Tym samym CLE Kabriolet jest pierwszym modelem początkowo dostępnym wyłącznie w formacie online.
Dotychczas w Mercedes-Benz Store z poziomu komputera lub smartfona można było zapoznać się z aktualną ofertą samochodów dostępnych od ręki u dealerów w Polsce oraz tych ze stocku importera. Aby sprostać oczekiwaniom Klientów ofertę Mercedes-Benz Online Store rozszerzono o samochody, które w obecnej chwili transportowane są do Polski – są one specjalnie oznakowane jako „dostępne wkrótce”. Na klientów czeka tam szeroka gama atrakcyjnych, już skonfigurowanych egzemplarzy. Liczne opcje filtrowania umożliwiają wyszukiwanie konkretnego pojazdu oraz selekcję elementów wyposażenia. Proces zakupu wspierają dedykowani koordynatorzy – w każdej chwili można skorzystać z chatu na żywo, obsługiwanego przez agentów, którzy są do dyspozycji klientów od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-20:00 oraz w soboty w godz. 9:00-15:00. Co więcej, sklep internetowy Mercedes-Benz oferuje także kilkaset certyfikowanych aut używanych z potwierdzoną historią.
Wyszukanie wymarzonego samochodu w ofercie Mercedes-Benz Store i nawiązanie kontaktu z dealerem wymaga zaledwie paru kliknięć na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Wyboru można dokonać o dowolnej porze, bez potrzeby wizyty w salonie. Ta elastyczna, komfortowa forma odpowiada na potrzeby klientów, którzy nie potrzebują wsparcia przy konfiguracji i/lub preferują zminimalizowany zakres kontaktu z dealerem. Jak to działa? Po wybraniu konkretnego samochodu klient wysyła zapytanie o rezerwację do dealera, który będzie obsługiwał transakcję (Mercedes-Benz Polska nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej). Proces sprzedaży może odbywać się również w formie zakupu na firmę/działalność gospodarczą. Przedstawiciele dealera dołożą wszelkich starań, aby jak najszybciej odpowiedzieć na zapytanie, i przygotują spersonalizowaną ofertę. Dodatkowe informacje na temat sklepu Mercedes-Benz Store znajdują się pod tym adresem.
Teraz sklep internetowy z samochodami z gwiazdą Mercedes-Benz Store po raz pierwszy przedstawia klientom ekskluzywną ofertę modelu do zarezerwowania online – to właśnie nowy CLE Kabriolet w wersji 300 4M. Mercedes-Benz planuje już wprowadzenie kolejnych nowości dostępnych w tej nowoczesnej i wygodnej dla klientów formie zakupu.
Szeroko zakrojona cyfryzacja stanowi odpowiedź na zmieniające się preferencje klientów, którzy odwiedzają salony sprzedaży dużo rzadziej niż jeszcze 10 lat temu – dawniej przed zakupem nowego samochodu bywali tam średnio 8-krotnie, dziś zaledwie 1-2 razy. Potencjalni nabywcy zaczynają od samodzielnego zebrania informacji w internecie, a od marki oczekują przyjaznej oferty oraz intuicyjnych, efektywnych narzędzi online. Dlatego Mercedes-Benz stawia sobie najwyższe wymagania nie tylko w zakresie najbardziej zaawansowanych technologii, ale także pod względem jakości obsługi oraz cyfrowych usług, służących zapewnieniu wzorowego kontaktu z marką niezależnie od czasu i miejsca. Aby je spełnić, producent luksusowych aut harmonijnie łączy fizyczną sprzedaż z kanałami cyfrowymi.