Liczne innowacje oraz wzbogacone wyposażenie standardowe wzmacniają pozycję CLA Coupé i CLA Shooting Brake jako trendsetterów w segmencie aut kompaktowych.
Warianty Mercedes-Benz otrzymały przedni zderzak o nowym kształcie, zmienioną osłonę chłodnicy ze wzorem w gwiazdy oraz nowy tylny dyfuzor, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter CLA. Zaktualizowany design uzupełnia odświeżona sygnatura reflektorów LED High Performance, które należą teraz do seryjnej specyfikacji, oraz diodowych tylnych świateł.
Zobacz także:
BMW: AKTUALIZACJA MODELI NA 2023 ROK
Szerokie możliwości indywidualizacji poszerzają nowe odcienie lakieru: niebieski hyper (wyłącznie dla CLA) i niebieski spectral, a także trzy dodatkowe wzory obręczy kół o średnicy do 19 cali. Liczne zmiany objęły też odmiany CLA Coupé oraz CLA Shooting Brake sygnowane przez Mercedes-AMG. Z zewnątrz szczególną uwagę zwraca odnowiona seria 35, która otrzymała typową dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami.
Odświeżone wnętrze o nowoczesnym wzornictwie, świeże kolory i nowe wersje wykończenia
Najważniejszym elementem kokpitu CLA jest wolnostojący, podwójny ekran, który teraz standardowo obejmuje wyświetlacze o przekątnej 7” oraz 10,25”. Opcjonalnie dostępne są dwa 10,25-calowe wyświetlacze o panoramicznym wyglądzie. Seryjna specyfikacja zawiera kierownicę obszytą skórą nappa; alternatywnie, po raz pierwszy, dostępna jest wielofunkcyjna kierownica sportowa pokryta syntetyczną skórą ARTICO. Kabinę można dodatkowo wzbogacić o nowe elementy ozdobne: o wyglądzie włókna węglowego lub z wykończeniem z drewna lipowego o otwartych porach albo brązowej mikrofibry MICROCUT (tylko linia AMG). Po raz pierwszy w linii AMG oferowane jest podgrzewane koło kierownicy.
Standardowe wyposażenie CLA Coupé i CLA Shooting Brake obejmuje teraz również komfortowe fotele pokryte kombinacją syntetycznej skóry ARTICO oraz trójwymiarowo wytłaczanej tkaniny w kolorze czarnym. Na życzenie można zamówić je w modnym kolorze szałwii. Linia wyposażenia Progressive oferuje trzy kolory wnętrza: czarny, beż macchiato oraz szarość szałwii, a w linii AMG standardowa tapicerka ze skóry syntetycznej ARTICO i mikrofibry MICROCUT jest teraz dostępna także w kolorze brąz bahia. Paletę kolorystyki wnętrza dla linii AMG uzupełnia jeszcze połączenie czerwonego pieprzu i czerni.
Co istotne, tkanina pokrywająca komfortowe fotele w 100% składa się z materiałów pochodzących z recyklingu. W przypadku obić siedzeń ARTICO/MICROCUT proporcja ta wynosi 65% dla powierzchni fotela i 85% dla materiału pod spodem. Wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu stanowi ważny element transformacji Mercedes-Benz na drodze do neutralności pod względem emisji CO2. Już pod koniec tej dekady producent luksusowych aut zamierza zmniejszyć emisję CO2 przypadającą na jeden samochód osobowy w całym cyklu życia co najmniej o połowę względem wyników z 2020 r. A od 2039 r. flota osobowych i dostawczych Mercedesów ma być neutralna pod względem emisji CO2 (z uwzględnieniem offsetów) w całym motoryzacyjnym łańcuchu wartości.
Znacząco wzbogacone wyposażenia i uproszczona oferta
Mercedes-Benz znacznie wzbogacił standardowe wyposażenie CLA i jeszcze dokładniej dostosował logikę swojej oferty do preferencji oraz zwyczajów klientów. Podstawowa specyfikacja obejmuje na przykład Asystenta świateł drogowych, kamerę cofania, pakiet USB czy wspomniane reflektory LED. Linia Progressive zawiera dodatkowo pakiety parkowania i lusterek, a także tylną pokrywę EASY-PACK dla CLA Shooting Brake. Bazowo oba modele są wyposażone w 17-calowe pięcioramienne obręcze kół z lekkich stopów (dwa kolory do wyboru).
Wybrane elementy wyposażenia połączono w pakiety w oparciu o rzeczywiste wybory klientów. Opcje dotyczące designu, takie jak kolorystyka, wykończenie i felgi, wciąż można konfigurować w pełni indywidualnie.
Najnowszej generacji system MBUX oraz nagłośnienie Burmester z Dolby Atmos
CLA Coupé i CLA Shooting Brake otrzymują najnowszą generację systemu operacyjnego MBUX, z nowo zaprojektowanymi widokami: klasycznym, sportowym oraz dyskretnym. Trzy tryby wyświetlania (nawigacja, wsparcie, usługi) i siedem światów kolorystycznych pozwala na konfigurację zestawu wskaźników i centralnego, dotykowego ekranu zgodnie z życzeniami kierowcy oraz bieżącą sytuacją. Odnowiony system multimedialny poza nowym wzornictwem przekonuje też wyższą wydajnością. Aby zapewnić wszechstronniejszą łączność, CLA Coupé i CLA Shooting Brake mają teraz dodatkowy port USB-C i oferują mocniejsze ładowanie USB, a wszystkie gniazda USB są podświetlane.
Dzięki aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me asystent głosowy „Hej Mercedes” zyskuje jeszcze większy talent do prowadzenia dialogu i uczenia się zwyczajów użytkownika. Niektóre czynności można teraz przeprowadzać bez wypowiadania hasła aktywującego. Asystent może też objaśnić działanie niektórych funkcji samochodu.
Kolejną nowością jest opcjonalne nagłośnienie przestrzenne Burmester, które oferuje wciągające wrażenia dźwiękowe Dolby Atmos. Rozmieszczenie obiektów audio w trójwymiarowym polu dźwiękowym i dostosowywanie ich do dowolnego środowiska odtwarzania zapewnia muzyce więcej przestrzeni, klarowności oraz głębi.
Nowe CLA Coupé i CLA Shooting Brake awansowały także pod względem aktywnego bezpieczeństwa. Udoskonalony pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy obejmuje m.in. Asystenta utrzymania pasa ruchu, który zwiększa wygodę prowadzenia pojazdu dzięki integracji z aktywną kontrolą układu kierowniczego. Najnowsza generacja pakietu parkingowego obsługuje parkowanie wzdłużne i oferuje 360-stopniową wizualizację parkowania wspomaganego kamerą za pomocą obrazów 3D.
Mocne, zelektryfikowane silniki
Benzynowe silniki CLA zostały całkowicie zelektryfikowane. Ich gama obejmuje 4-cylindrowe jednostki standardowo połączone z 7- lub 8-biegową przekładnią automatyczną DCT. Jako miękkie hybrydy korzystają one z rozrusznika zintegrowanego z alternatorem z napędem pasowym (RSG) oraz dodatkowej, 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej. Układ miękkiej hybrydy nie tylko zapewnia dodatkową moc 10 kW (14 KM), ale i zauważalnie podnosi poziom komfortu: redukuje hałas oraz wibracje podczas rozruchu i umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem spalinowym w trakcie jednostajnej jazdy. Ponadto RSG odzyskuje energię w trakcie hamowania i zasila nią 12-woltową pokładową instalację oraz 48-woltowy akumulator. Nowy asystent ECO Score 3.0 motywuje kierowcę do oszczędzania paliwa poprzez zróżnicowaną ocenę różnych faz jazdy.
Więcej mocy dla hybryd plug-in
Kolejny istotny krok naprzód robią odnowione warianty CLA z hybrydowym napędem typu plug-in: CLA 250 e Coupé oraz CLA 250 e Shooting Brake. Ich wysokonapięciowy akumulator ma większą użyteczną pojemność, co skutkuje zwiększeniem zasięgu w trybie elektrycznym. Moc jednostki elektrycznej wzrosła o 5 kW, do 80 kW (109 KM). W przypadku ładowania dostępne są trzy możliwości. Standardową moc ładowania prądem przemiennym (AC) można podnieść teraz do 11 kW zamiast dotychczasowych 7,4 kW. Ponadto, tak jak wcześniej, bateria oferuje ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 22 kW, które pozwala uzupełnić energię od 10% do 80% w około 25 minut.
CLA od Mercedes-AMG: nowe wzory obręczy i odświeżona paleta kolorystyczna wnętrza
Seria 35 sygnowana przez Mercedes-AMG jest teraz dostępna z trzema nowymi wzorami obręczy: standardowe felgi o średnicy 18” (dziesięcioramienne, w kolorze czarnym) można zastąpić 19-calowymi, matowoczarnymi, z pięcioma podwójnymi ramionami (dwie wersje wykończenia do wyboru). Z kolei nowa paleta felg dla serii 45 S obejmuje dwie odmiany 19-calowych obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami.
We wnętrzu uwagę zwracają nowe tapicerki standardowych foteli sportowych lub opcjonalnych siedzeń AMG Performance. Połączenie skóry syntetycznej ARTICO z mikrofibrą MICROCUT można zamówić również w kolorze brąz bahia, a dla skóry ARTICO zarezerwowano niedostępne wcześniej zestawienie szarości szałwii z czernią. Z kolei skórzana tapicerka jest po raz pierwszy dostępna w połączeniu czerwieni z czernią. To nie koniec nowości: paletę elementów ozdobnych uzupełnia opcjonalne drewno lipowe o otwartych porach.
Standardowe wyposażenie najmocniejszych wydań CLA obejmuje nową kierownicę AMG Performance z podwójnymi ramionami i harmonijnie zintegrowanymi przyciskami, które łączą doskonałej jakości wyświetlacze z intuicyjną logiką obsługi. Pozwalają one sterować ważnymi funkcjami oraz programami jazdy bez odrywania dłoni od wieńca.
Techniczne modyfikacje serii 35
Jednostkę CLA z serii 35 wspomaga teraz układ miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną oraz napędzanym paskiem rozrusznikoalternatorem drugiej generacji, który zapewnia tymczasowe zwiększenie mocy o 10 kW (14 KM), a także funkcje zwiększające efektywność, takie jak żeglowanie i rekuperacja. Instalacja miękkiej hybrydy zwiększa też komfort – działanie funkcji Start-Stop oraz wybiegu są praktycznie niezauważalne. Czterocylindrowy, benzynowy silnik turbo o pojemności 2,0 l wytwarza moc 225 kW (306 KM), która w zmienny sposób trafia do wszystkich czterech kół za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 8G i napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy) łączą się tu z szeroką gamą wrażeń z jazdy – od bardzo sportowego prowadzenia po komfort na długich trasach. Nowa przednia chłodnica poprawia zarządzanie temperaturą podczas intensywnej jazdy.
Edycja AMG Street Style dla serii 45
CLA 45 S 4MATIC+ Coupé i Shooting Brake dostępne są w specjalnej, limitowanej edycji AMG Street Style. Ich sportowy design dodatkowo akcentuje lakier MANUFAKTUR w kolorze szarość gór magno wzbogacony o boczne folie z logo AMG oraz wzorem AMG w szachownicę, przełamany pomarańczowymi akcentami. Edycja przemieszcza się na kołach z 19-calowymi obręczami AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze matowej czerni, z polerowanym rantem. Na życzenie dostępne są kute felgi 19” ze skrzyżowanymi ramionami, również matowoczarne i z polerowanym rantem. Atrakcyjny kontrast z obręczami zapewniają polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.
Z zewnątrz status specjalnej edycji manifestują także inne elementy: pakiet aerodynamiczny AMG, pakiety AMG Night I i II oraz korek wlewu paliwa AMG. Charakterystyczny design ma swoją kontynuację w kabinie. Fotele AMG Performance pokryte czarną mikrofibrą MICROCUT zdobią jaskrawopomarańczowe przeszycia, obecne też na desce rozdzielczej oraz dywanikach. Dbałość o szczegóły podkreślają kierownica AMG Performance z wykończeniem ze skóry i mikrofibry MICROCUT oraz aluminiowe elementy ozdobne AMG (z takim samym wzorem jak zewnętrzne foliowanie), a także charakterystyczne dla tej edycji czerwone oświetlenie.
CLA 45 S 4MATIC+ Coupé i Shooting Brake to rasowe kompaktowe samochody sportowe – dysponują mocą 310 kW (421 KM), przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, a ich prędkość maksymalna została ograniczona do 270 km/ h. Dwulitrowy silnik turbo AMG zapewnia nie tylko topowe osiągi, ale imponuje również spontanicznymi reakcjami. W pełni zmienny napęd na wszystkie koła z systemem AMG TORQUE CONTROL znacząco przyczynia się do uzyskania wysokiej dynamiki jazdy. Przekładnia tylnej osi zawiera dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielopłytkowe, z których każde jest połączone z wałem napędowym. Efekt: zmienny rozdział siły napędowej nie tylko między osiami, ale i selektywnie pomiędzy tylnymi kołami.
Dane techniczne w skrócie – warianty Mercedes-Benz
CLA 250 e Coupé | CLA 250 e Shooting Brake | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1332 | 1332 |
Moc maksymalna, silnik benzynowy | kW/KM | 120/163 | 120/163 |
przy | obr./min | 5500 | 5500 |
Maksymalny moment obr., silnik benzynowy | Nm | 270 | 270 |
Moc maksymalna, silnik elektryczny | kW/KM | 80/109 | 80/109 |
Maksymalny moment obr., silniki elektryczny | Nm | 300 | 300 |
Moc systemowa | kW/hp | 160/218 | 160/218 |
Systemowy moment obrotowy | Nm | 450 | 450 |
Znamionowa pojemność akumulatora | kWh | 15,6 | 15,6 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP – dane wstępne) | l/100 km | 0,8-1,1 | 0,8-1,1 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP – dane wstępne) | g/km | 18-24 | 19-26 |
Zużycie energii elektr. w cyklu mieszanym, ważone (WLTP – dane wstępne) | kWh/100 km | 14,9-16,9 | 15,1-17,2 |
Zasięg w trybie elektrycznym (EAER; WLTP – dane wstępne) | km | 71-82 | 68-80 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 7,6 | 7,7 |
Prędkość maksymalna | km/h | 229 | 226 |
CLA 180 Coupé | CLA 200 Coupé | CLA 220 4MATIC Coupé | CLA 250 4MATIC Coupé | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1332 | 1332 | 1991 | 1991 |
Moc maksymalna | kW/KM | 100/136 | 120/163 | 140/190 | 165/224 |
przy | obr./min | 5500 | 5500 | 5500 | 5500 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 230 | 270 | 300 | 350 |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | l/100 km | 5,9-6,5 | 5,9-6,5 | 6,9-7,6 | 6,9-7,5 |
Emisje CO2 w cyklu miesz., (WLTP – dane wstępne) | g/km | 133-147 | 133-147 | 156-172 | 156-172 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,4 | 8,4 | 7,3 | 6,4 |
Prędkość maksymalna | km/h | 216 | 229 | 237 | 250 |
CLA 180 d Coupé | CLA 200 d Coupé | CLA 220 d Coupé | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1950 | 1950 | 1950 |
Moc maksymalna | kW/KM | 85/116 | 110/150 | 140/190 |
przy | obr./min | 3400 | 3400 | 3800 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 280 | 320 | 400 |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | l/100 km | 5,1-5,5 | 4,9-5,4 | 5,0-5,5 |
Emisje CO2 w cyklu miesz., (WLTP – dane wstępne) | g/km | 133-145 | 129-142 | 130-143 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 10,0 | 8,5 | 7,3 |
Prędkość maksymalna | km/h | 205 | 226 | 244 |
CLA 180 Shooting Brake | CLA 200 Shooting Brake | CLA 250 4MATIC Shooting Brake | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1332 | 1332 | 1991 |
Moc maksymalna | kW/KM | 100/136 | 120/163 | 165/224 |
przy | obr./min | 5500 | 5500 | 5500 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 10/14 | 10/14 | 10/14 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 230 | 270 | 350 |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | l/100 km | 6,0-6,6 | 6,0-6,6 | 7,0-7,8 |
Emisje CO2 w cyklu miesz., (WLTP – dane wstępne) | g/km | 136-151 | 136-151 | 160-176 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,6 | 8,6 | 6,5 |
Prędkość maksymalna | km/h | 215 | 226 | 250 |
CLA 180 d Shooting Brake | CLA 200 d Shooting Brake | CLA 220 d Shooting Brake | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1950 | 1950 | 1950 |
Moc maksymalna | kW/KM | 85/116 | 110/150 | 140/190 |
przy | obr./min | 3400 | 3400 | 3800 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 280 | 320 | 400 |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | l/100 km | 5,2-5,7 | 5,0-5,6 | 5,1-5,6 |
Emisje CO2 w cyklu miesz., (WLTP – dane wstępne) | g/km | 135-149 | 132-147 | 133-147 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 10,1 | 8,6 | 7,4 |
Prędkość maksymalna | km/h | 203 | 221 | 237 |
Dane techniczne w skrócie – warianty Mercedes-AMG
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC |
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ |
||
Silnik | 2.0 R4, turbo | 2.0 R4, turbo twin-scroll z łożyskami kulkowymi | |
Pojemność skokowa | ccm | 1991 | 1991 |
Moc maksymalna | kW/KM | 225/306 | 310/421 |
przy | obr./min | 5800 | 6750 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 400 | 500 |
przy | obr./min | 3000-4000 | 5000-5250 |
Napęd | zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z AMG TORQUE CONTROL | |
Przekładnia | dwusprzęgłowa, AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | dwusprzęgłowa, AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | l/100 km | 8,1-8,5 | 8,7-9,0 |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | g/km | 185-193 | 196-205 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 4,9 | 4,1 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 | 270 |
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake |
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake |
||
Silnik | 2.0 R4, turbo | 2.0 R4, turbo twin-scroll z łożyskami kulkowymi | |
Pojemność skokowa | ccm | 1991 | 1991 |
Moc maksymalna | kW/KM | 225/306 | 310/421 |
przy | obr./min | 5800 | 6750 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 400 | 500 |
przy | obr./min | 3000-4000 | 5000-5250 |
Napęd | zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z AMG TORQUE CONTROL | |
Przekładnia | dwusprzęgłowa, AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | dwusprzęgłowa, AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | l/100 km | 8,3-8,7 | 8,8-9,2 |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP – dane wstępne) | g/km | 189-197 | 201-209 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 4,9 | 4,1 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 | 270 |