Kilka miesięcy temu w nowej Klasie S swoją premierę świętowała czwarta generacja napędu hybrydowego Mercedes-Benz.
Po raz pierwszy w tym segmencie, hybryda plug-in dostępna jest również z napędem na wszystkie koła – jako S 580 e 4MATIC.
Zobacz także:
Dzięki wysokiej mocy jednostki elektrycznej – 110 kW/150 KM – oraz ponad 100 km zasięgu „na prądzie” (cykl WLTP) Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC może w wielu sytuacjach przemieszczać się bez użycia silnika spalinowego.
Podstawą hybrydowego zespołu napędowego jest 6-cylindrowy rzędowy silnik M 256 o mocy 270 kW/367 KM, należący do obecnej generacji jednostek Mercedesa. Moduł hybrydowy legitymuje się wysoką gęstością mocy dzięki zastosowaniu silnika synchronicznego z magnesami trwałymi. Szczytowy moment obrotowy motoru elektrycznego wynoszący 440 Nm jest dostępny praktycznie od samego początku, co zapewnia dużą sprawność ruszania i ułatwia dynamiczne przyspieszanie. Maksymalna prędkość w elektrycznym trybie jazdy ELECTRIC wynosi 140 km/h. Wysokonapięciowy akumulator jest teraz jeszcze lepiej zintegrowany z konstrukcją pojazdu niż w poprzedniku: w bagażniku nie ma już stopnia, jest za to otwór pozwalający przewozić długie przedmioty.
Standardowe wyposażenie obejmuje ładowarkę pokładową AC o mocy 11 kW (trójfazową). Dostępna jest też ładowarka DC o mocy 60 kW na potrzeby szybkiego ładowania prądem stałym. W rezultacie rozładowany akumulator można naładować „do pełna” w ciągu około 30 minut.
Warstwa zerowa: uproszczona koncepcja obsługi
W swojej nowej luksusowej limuzynie w 100% na prąd – modelu EQS – Mercedes wywindował intuicyjność obsługi systemu MBUX na nowy poziom. W przyszłości również kierowcy Klasy S sygnowanej przez Mercedes-Benz lub Mercedes-Maybach skorzystają z najnowszej wersji tego adaptacyjnego systemu: dzięki tzw. warstwie zerowej użytkownik nie musi przewijać podmenu ani wydawać poleceń głosowych. Najważniejsze aplikacje, w zależności od sytuacji i kontekstu, są zawsze widoczne na najwyższym poziomie menu głównego, w bezpośrednim polu widzenia.
Adaptacyjne oprogramowanie sprawia, że koncepcja wyświetlania i obsługi całkowicie dostosowuje się do użytkownika i przedstawia spersonalizowane sugestie dotyczące licznych funkcji z zakresu informacji i rozrywki, komfortu oraz sterowania wyposażeniem pojazdu. Zwalnia to kierowcę z wielu czynności z zakresu obsługi. Sztuczna inteligencja może automatycznie podpowiadać funkcje z listy ponad 20 propozycji, od kontroli komfortu ENERGIZING po przypomnienie o urodzinach i sugestie z listy rzeczy do zrobienia – o ile tylko są one istotne dla użytkownika.
Jeszcze większe możliwości indywidualizacji kabiny
Już nie designo, ale MANUFAKTUR – nowa nazwa łączy oferty dla klientów, którzy oczekują większego ładunku indywidualności. Szeroki wybór zapewniają im starannie selekcjonowane materiały w połączeniu z metodami ręcznego rzemiosła, a także ekskluzywne opcje lakierowania i wysokiej jakości wykończenia wnętrza.
Gama obejmuje szereg nowych odcieni lakierów m.in.: MANUFAKTUR błękit mistyczny metalik, MANUFAKTUR oliwkowy metalik i MANUFAKTUR złoto Kalahari magno. Niektóre z nich nawiązują do historii Mercedes-Benz, należały np. do palety kolorystycznej stosowanej w latach 80. W gamie są też lakiery z efektem satyny. Wszystkie odcienie MANUFAKTUR podkreślają dynamiczne linie samochodów Mercedes-Benz.
Wnętrze Klasy S może zyskać jeszcze bardziej ekskluzywny charakter za sprawą nowych kombinacji kolorystycznych MANUFAKTUR (np. pastelowy żółty i czarny, orzechowy brąz i czarny, truflowy brąz i czarny), a także opcji takich jak wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą w dwóch odcieniach, dywaniki z długim włosiem i skórzanym obszyciem czy podświetlane listwy progowe z napisem Mercedes-Benz lub Mercedes-Maybach. Dostępne są również emblematy w kolorze platyny lub złota oraz oświetlenie otoczenia z animacją odpowiedniego wzoru.
Inne nowości to dostępna dla Mercedesa-Maybacha Klasy S podsufitka z haftem w romby oraz środkowy panel w pięciu specjalnych kolorach.
Dostępne po raz pierwszy – wnętrze bez skórzanych wykończeń
Mercedes-Benz Klasy S z krótkim lub długim rozstawem osi jest po raz pierwszy dostępny z wnętrzem całkowicie pozbawionym wykończeń ze skóry. Siedzenia są w tym przypadku obszyte tkaniną, a panele drzwi, deskę rozdzielczą, konsolę środkową oraz koło kierownicy pokrywa syntetyczna skóra ARTICO.
W połączeniu z fabryczną opcją wnętrza bez wykończeń ze skóry, Mercedes-Benz oferuje klientom największą możliwą swobodę wyboru: mogą oni zamówić kabinę zaprojektowaną zgodnie ze swoimi własnymi życzeniami, pomysłami i wartościami. Dążenie firmy do oferowania zrównoważonej mobilności obejmuje ochronę zasobów oraz wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu wszędzie tam, gdzie tylko jest to możliwe. Nabywcy decydujący się na prawdziwą skórę otrzymują materiał, który również charakteryzuje się zrównoważeniem w całym łańcuchu dostaw.
Nowa opcja URBAN GUARD
Mercedes-Benz zespolił swoje usługi w zakresie bezpieczeństwa i ochrony pojazdów pod nazwą URBAN GUARD. Oprócz znanego pakietu ochrony przed kradzieżą URBAN GUARD dostępne są teraz antywłamaniowe szyby URBAN GUARD z izolacją termiczną i akustyczną. Dzięki wykorzystaniu dodatkowej folii pomiędzy panelami laminowanego, bezpiecznego szkła mogą one chronić przed skutkami aktów wandalizmu i kradzieży.