MERCEDES-BENZ: NOWA KLASA E TRAFI DO SALONÓW JESIENIĄ 2023 R.

W 2023 r. najnowsza Klasa E (seria 214) wytycza szlak dla przejścia od silnika spalinowego do napędu elektrycznego.

Równocześnie nowa architektura elektroniki zapewnia wszechstronne cyfrowe doświadczenie użytkownika. Pierwsze egzemplarze Klasy E Limuzyna trafią do europejskich salonów jesienią 2023 r.


Zobacz także:

LEXUS: ŚWIATOWA PREMIERA LUKSUSOWEGO MINIWANA LM
 

UŻYTKOWE


 

Klasyczne proporcje nadwozia

Nowa Klasa E ma proporcje klasycznej trójbryłowej limuzyny: krótki przedni nawis, długa pokrywa silnika, cofnięta kabina i proporcjonalny nawis z tyłu. Osłonę chłodnicy z reflektorami łączy błyszcząca powierzchnia przypominająca czarny panel – to nawiązanie do modeli Mercedes-EQ. Trójwymiarowa osłona chłodnicy może być progresywna albo klasyczna, w zależności od linii wyposażenia. Nowa Klasa E jest standardowo wyposażona w wysokowydajne reflektory LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory DIGITAL LIGHT, bez lub z funkcją projekcji. Wszystkie warianty lamp wyróżnia charakterystyczna sygnatura świetlna, widoczna zarówno w świetle dziennym, jak i po zmroku. Typowo dla Mercedes-Benz światła do jazdy dziennej swoim kształtem przypominają brwi. Na pokrywie silnika znalazły się wyraziste przetłoczenia.

Widok z profilu szczególnie dobrze ukazuje harmonijne proporcje nowej Klasy E. Na życzenie nabywcy mogą zamówić zlicowane klamki drzwi, znane z luksusowych modeli Mercedes-Benz. Usportowiony charakter limuzyny podkreślają dwa osobne przełamania płaszczyzn – tzw. linie charakterystyczne.

Do kluczowych elementów stylistycznych tylnego pasa należą dwuczęściowe lampy LED o specjalnym wzornictwie: motyw gwiazdy w obu modułach świetlnych zapewnia Klasie E niepowtarzalny wygląd w dzień i w nocy.

Bardzo dobre właściwości aerodynamiczne

Z wartością współczynnika oporu powietrza Cd od 0,2310 nowa Klasa E reprezentuje znakomity standard w swoim segmencie. Tym samym dorównuje wartości osiąganej przez poprzedniczkę w chwili wprowadzenia jej na rynek. Powierzchnia czołowa A nowej Klasy E wynosi 0,236 m2 i jest nieco większa niż poprzedniej generacji (0,234 m2).

Superekran MBUX Superscreen jako wizytówka wnętrza

Deska rozdzielcza zapewnia cyfrowe doświadczenie obsługi. Jeśli Klasa E jest wyposażona w opcjonalny wyświetlacz dla pasażera z przodu, rozległa szklana powierzchnia superekranu MBUX Superscreen rozciąga się aż do centralnego wyświetlacza. Osobny moduł stanowi zestaw wskaźników umieszczony w polu widzenia kierowcy. Egzemplarze bez wyświetlacza dla pasażera wyróżnia ozdobne wykończenie sięgające konsoli środkowej. Nad jego wklęsłą powierzchnią zdaje się unosić wizualnie odseparowany centralny ekran.

Przednia część panelu instrumentów jest rozświetlona listwą aktywnego nastrojowego (ambientowego) oświetlenia otoczenia, która biegnie od przedniej szyby przez drzwi, podkreślając imponującą przestrzeń. Pozornie swobodnie unoszący się panel obsługi w górnej części boczków drzwi nawiązuje do szklanych powierzchni wyświetlaczy.

Konsola środkowa została zaprojektowana jako jednolita całość, która łączy się z dolną partią deski rozdzielczej. Pod trójwymiarowym elementem ozdobnym w przedniej części znajduje się schowek z uchwytami na pojemniki z napojami, a dalej zlokalizowano miękko wyściełany podłokietnik.

Kontury powierzchni siedziska i oparcia zdają się elegancko płynąć od wewnątrz na zewnątrz. Pionowe linie podążają za zewnętrznym kształtem, rozszerzając się ku górze.

Jeśli chodzi o przestronność, Klasa E należy do faworytów swojego segmentu. Kierowca ma o 5 mm więcej miejsca nad głową niż w poprzedniku. Pasażerowie z tyłu czerpią szczególne korzyści z powiększonego o 2 cm rozstawu osi: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi wzrosły, odpowiednio, o 10 i 17 mm. O 25 mm zwiększono szerokość wnętrza na wysokości łokci z tyłu – wartość 1519 mm to niemal poziom Klasy S. Pojemność bagażnika wynosi aż 540 litrów.

Połowa wariantów silnikowych to hybrydy typu plug-in

Dzięki systematycznej elektryfikacji i inteligentnemu downsizingowi najnowsza Klasa E wyznacza nowe standardy w zakresie efektywności. Połowa wszystkich wariantów to hybrydy plug-in czwartej generacji. Innymi słowy, trzy z sześciu wersji Klasy E łączą w sobie zalety samochodów z motorem spalinowym oraz elektrycznym.

Silniki spalinowe to cztero- i sześciocylindrowe jednostki z aktualnej modułowej rodziny silników Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Gama napędowa odgrywa główną rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, z elektryfikacją dostosowaną do potrzeb.

Jako tzw. łagodne (miękkie) hybrydy zarówno motory wysokoprężne, jak i benzynowe korzystają nie tylko z turbodoładowania, ale i ze wsparcia zintegrowanego rozrusznikoalternatora (ISG). Dzięki nowemu akumulatorowi moc silnika elektrycznego wzrosła z 15 do 17 kW, a jego moment obrotowy, który przekłada się na dodatkową siłę napędową w ramach funkcji boostdo 205 Nm.

Gama nowej Klasy E w momencie wprowadzenia na rynek w Europie (silniki spalinowe/mild-hybrid):