Brytyjska firma doradcza Brand Finance opublikowała przygotowywaną przez siebie najnowszą edycję cenionego rankingu Global 500 2020.
Mercedes- Benz zdołał zwiększyć wartość swojej marki i po raz kolejny zdobył tytuł najcenniejszej marki samochodów na świecie.
Zobacz także:
Trójramienna gwiazda okazała się również najcenniejszą marką B2C w Europie. W trakcie tegorocznego badania przeanalizowano 500 marek. Mercedes- Benz, z wartością marki wycenioną na 65 miliardów dolarów (o 7,8 proc. więcej niż w 2019 r.), w najnowszej edycji pełnego rankingu zajmuje 11. miejsce, co oznacza, że poprawił swoją zeszłoroczną lokatę o dwie pozycje.
Poza rozwojem marki i wzrostem sprzedaży o awansie w rankingu zadecydowały charakterystyczne dla Mercedesa cechy, takie jak jakość premium oraz siła innowacji.
– Po awansie w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand jesteśmy dumni, że Mercedes- Benz kontynuuje postęp również w zestawieniu Global 500 2020. To efekt świetnych wyników pracy całego zespołu, a jednocześnie zachęta do ponownego bycia na czele w przyszłym roku – powiedziała Bettina Fetzer, szefowa marketingu Mercedes- Benz Cars.