Mercedes-Benz Polska triumfuje w najnowszej edycji uznanego badania Top Moto 15 za cały rok 2023.
Badanie przybliża pozycję wiodących marek samochodów w polskich mediach – ogólnopolskich i specjalistycznych. Podobnie jak w wielu poprzednich edycjach raportu producent luksusowych aut ze Stuttgartu jest liderem w dziedzinie liczby i zasięgu publikacji.
Zobacz relacje:
JEEP: NOWY AVENGER 4XE Z SYSTEMEM 48 V MILD-HYBRID I Z NAPĘDEM 4X4
Już od kilkunastu lat PSMM Monitoring & More przygotowuje raport Top Moto 15, który pozwala ocenić obecność 15 wybranych marek samochodów w polskich mediach – a tym samym ich efektywność komunikacyjną, wartość oraz siłę w oczach odbiorców. To największe tego typu badanie na polskim rynku; w ramach najnowszej edycji szeroko zakrojonej analizie poddano materiały z prasy, internetu, radia i telewizji publikowane w okresie od stycznia do grudnia 2023 r. Uwzględniono tu zarówno publikacje (artykuły, notki i wzmianki) w mediach specjalistycznych, jak i ogólnopolskich oraz regionalnych. Łącznie przeanalizowano ponad 1100 tytułów prasowych, 5 milionów stron internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Korzystając ze sprawdzonej metodologii, oceniono m.in. kontekst i rozmiary publikacji oraz ich znaczenie, wyłączając doniesienia o wypadkach drogowych, przestępstwach oraz pojazdach ciężarowych.
W badaniu za 2023 r. Mercedes-Benz ponownie przodował w liczbie publikacji o marce (w tym w kluczowych mediach motoryzacyjnych) oraz pod względem ich zasięgu. Łącznie producent spod znaku trójramiennej gwiazdy pojawił się w blisko 44 tys. publikacji (średnia w badaniu: niespełna 18,5 tys.), a ich szacowany ekwiwalent reklamowy to blisko 93 mln zł (średnia: 58 mln zł).
Mercedes-Benz uzyskał również najlepszy wynik w kategorii dotarcia publikacji do odbiorcy, ponad dwukrotnie wyższy od średniej uzyskanej w raporcie. Pozwala on na oszacowanie realnej liczby kontaktów z pojedynczą publikacją albo zbiorem publikacji.
Raport Top Moto to jedna z najbardziej przekrojowych analiz medialnych branży motoryzacyjnej w Polsce. Jej zakres, zastosowane wskaźniki oraz cykliczność pozwalają markom nie tylko na porównanie potencjału komunikacyjnego z konkurencją, ale także na obserwowanie, czy w ich działaniach następuje progres. Ważnym aspektem w tego typu opracowaniach jest także to, aby były one wykonywane przez niezależny podmiot badawczy – i tak właśnie jest w tym przypadku – powiedział Sebastian Bykowski, prezes zarządu i dyrektor generalny PSMM Monitoring & More. Wiodąca pozycja na rynku motoryzacyjnym wymaga scalenia wielu czynników, jednak na podstawie długoterminowej obserwacji można wysnuć wniosek, że budowanie medialności marki wymaga przede wszystkim stale aktualizowanej gamy produktów, nowoczesnych i budzących pożądanie. To przyciąga uwagę dziennikarzy najważniejszych, opiniotwórczych tytułów. Tę zasadę reprezentuje Mercedes-Benz, który jest kluczowym graczem, jeśli chodzi o nowości i innowacje. Premiery luksusowych modeli, liczne aktualizacje modeli z gwiazdą czy ofensywa w segmencie elektromobilności zapewniły marce największą liczbę obszernych, wartościowych treści
Mercedes-Benz jest obecny we wszystkich kluczowych kanałach informacyjnych i odpowiada na najnowsze medialne trendy. Unikalna strategia komunikacyjna marki w Polsce nie tyle bazuje na informacjach produktowych, co na lokalnie tworzonych materiałach oraz inicjatywach zgodnych z wartościami firmy.