MERCEDES-AMG: ZUPEŁNIE NOWY GLC SUV O WYSOKICH OSIĄGACH

Więcej mocy, więcej wyposażenia, więcej radości z jazdy: nowy Mercedes-AMG GLC zastępuje swojego poprzednika i wprowadza liczne innowacje.

Najnowszy sportowy SUV z Affalterbach jest dostępny w dwóch wersjach mocy i wyposażenia: jako bazowy model GLC 43 4MATIC oraz jako pierwszy hybrydowy SUV o wysokich osiągach – GLC 63 S E PERFORMANCE.


Zobacz także:

PORSCHE: ŚWIATOWA PREMIERA VISION 357 SPEEDSTER W GOODWOOD
 

PREMIERY


 

Mercedes-AMG GLC okazał się absolutnym hitem wśród naszych klientów. Dwie wersje o różnych charakterach, stworzone z myślą o sportowo-miejskim stylu życia, są wszechstronne i precyzyjnie dopasowane do indywidualnych potrzeb nabywców. A wraz z premierą GLC 63 S z napędem E PERFORMANCE wprowadzamy na rynek pierwszego hybrydowego SUV-a o wysokich osiągach. Napęd na wszystkie koła, aktywna tylna oś skrętna i błyskawicznie zmieniająca biegi przekładnia potęgują emocjonujące, typowe dla AMG wrażenia z jazdy – powiedział Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Klasy G oraz Mercedes-Maybach.

W modelu GLC 43 4MATIC czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l z elektryczną turbosprężarką osiąga moc 310 kW (421 KM) i w zakresie niskich prędkości obrotowych jest wspomagany przez napędzany paskiem alternator zespolony z rozrusznikiem, generujący dodatkowe 10 kW (14 KM). Dynamiczne doświadczenie z jazdy zapewniają tu również standardowo montowana tylna oś skrętna, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC ze zwiększoną ilością momentu obrotowego kierowaną na tylne koła, przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym systemem amortyzacji (ADS).

Hybrydowy zespół napędowy nowego GLC 63 S E PERFORMANCE to techniczne arcydzieło. Łączy on 2,0-litrowy silnik turbo AMG z elektryczną jednostką napędową (EDU) umieszczoną przy tylnej osi, gwarantując ekscytujące wrażenia z jazdy i wysoką efektywność. Układ hybrydowy nie tylko zapewnia zdecydowany ciąg, ale pozwala też uzyskać zrównoważony rozkład masy – z korzyścią dla dynamiki jazdy i prowadzenia. Do znaków rozpoznawczych tej wersji należą: natychmiastowa reakcja elektrycznego napędu tylnej osi, szybki przyrost siły napędowej oraz gwałtowne oddawanie mocy.

Silnik elektryczny zwiększa moc i moment obrotowy w zależności od wybranego programu jazdy oraz warunków, zapewniając wyjątkowo komfortową lub zorientowaną na osiągi charakterystykę napędu. Do dyspozycji jest także tryb wyłącznie elektryczny. Układ napędowy i wysokowydajny akumulator o napięciu 400 V to autorskie rozwiązania AMG. Podobnie jak w Formule 1 akumulator został specjalnie zaprojektowany pod kątem szybkiego gromadzenia i oddawania energii. To zasługa innowacyjnego, bezpośredniego chłodzenia ogniw. Moc systemowa GLC 63 S E PERFORMANCE wynosi 500 kW (680 KM), a jego systemowy maksymalny moment obrotowy – 1020 Nm.

Kolejną wizytówką nowego modelu jest w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, zapewniający jeszcze większą przyjemność z jazdy. Do tego dochodzi standardowa aktywna tylna oś skrętna, która łączy zwrotność oraz stabilność prowadzenia.

 

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV

 

Silnik
Układ i liczba cylindrów   R4
Pojemność skokowa ccm 1991
Moc maksymalna kW/KM 310/421 + 10/14 (BSG)
przy obr./min 6750
Maksymalny moment obrotowy Nm 500 + 150 Nm (BSG)
przy obr./min 5000
Stopień kompresji   10,0:1
Zasilanie   połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny i wtrysku do kolektora; turbodoładowanie za pomocą elektrycznie wspomaganej turbosprężarki
Przeniesienie napędu
Układ napędowy   napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej konfiguracji (rozkład momentu przód:tył 39:61)
Przekładnia   przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym
Przełożenia
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg   5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Bieg wsteczny   4,80
Zawieszenie
Przednia oś zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, kontrola przysiadania i nurkowania, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS
Tylna oś zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna skrętna tylna oś
Układ hamulcowy hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze 370×36 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 4-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze 360×26 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające, elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, trzystopniowe ESP®
Układ kierowniczy elektromechaniczny, wspomaganie uzależnione od prędkości jazdy, mechanizm zębatkowy, zmienne przełożenie (12,8:1 w centralnym martwym położeniu) i zmienne wspomaganie
Obręcze przód: 8,0 J x 19 ET 21,5; tył: 9,0 J x 19 ET 13,5
Opony przód: 235/55 R19; tył: 255/50 R 19
Wymiary i masy
Rozstaw osi mm 2888
Rozstaw kół przód/tył mm 1666/1666
Długość/szerokość/wysokość mm 4749/1920/1635
Średnica zawracania m 12,9
Pojemność bagażnika l 620–1680
Masa własna (EC) kg 1975
Ładowność kg 575
Poj. zbiornika paliwa/w tym rezerwa l 62/10
Osiągi, zużycie paliwa, emisje
Przyspieszenie 0-100 km/h s 4,8
Prędkość maksymalna km/h 250 (ograniczona elektronicznie)
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP l/100 km 9,8-10,2
Emisje CO2 w cyklu miesz. WLTP g/km 223-232

 

Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE SUV

Zespół hybrydowy
Konfiguracja   P3: silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny przy tylnej osi
Maksymalna moc systemowa kW/KM 500/680
Maks. systemowy moment obrotowy Nm 1020
Pojemność akumulatora (brutto/netto) kWh 6,1/4,8
Zasięg w trybie elektrycznym km 12
Silnik spalinowy
Układ i liczba cylindrów   R4
Pojemność skokowa ccm 1991
Moc maksymalna kW/KM 350/476
przy obr./min 6750
Maksymalny moment obrotowy Nm 545
przy obr./min 5250–5500
Stopień kompresji   9,0:1
Zasilanie   połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny i wtrysku do kolektora; turbodoładowanie za pomocą elektrycznie wspomaganej turbosprężarki
Silnik elektryczny
Rodzaj   synchroniczny, z magnesami trwałymi
Moc maksymalna kW/KM 150/204
Maksymalny moment obrotowy Nm 320
Przeniesienie napędu
Układ napędowy         w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+
Przekładnia   przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym
Przełożenia    
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg   5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Bieg wsteczny   4,8
Zawieszenie
Przednia oś zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, kontrola przysiadania i nurkowania, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna stabilizacja przechyłów
Tylna oś zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna stabilizacja przechyłów, aktywna skrętna tylna oś
Układ hamulcowy hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze 390×36 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze 370×26 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające, elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, trzystopniowe ESP®
Układ kierowniczy elektromechaniczny, wspomaganie uzależnione od prędkości jazdy, mechanizm zębatkowy, zmienne przełożenie (13,1:1 w centralnym martwym położeniu) i zmienne wspomaganie
Obręcze przód: 9,5 J x 20 ET 32; tył: 10,0 J x 20 ET 24
Opony przód: 265/45 R20; tył: 295/40 R20
Wymiary i masy
Rozstaw osi mm 2888
Rozstaw kół przód/tył mm 1645/1646
Długość/szerokość/wysokość mm 4749/1920/1635
Średnica zawracania m 12,9
Pojemność bagażnika l 470–1530
Masa własna (EC) kg 2310
Ładowność kg 575
Poj. zbiornika paliwa/w tym rezerwa l 65/10
Osiągi, zużycie paliwa, emisje
Przyspieszenie 0-100 km/h s 3,5
Prędkość maksymalna km/h 275 (ograniczona elektronicznie)
Zużycie paliwa – ważone, w cyklu mieszanym WLTP l/100 km 7,5
Emisje CO2 – ważone, w cyklu mieszanym WLTP g/km 170
Zużycie energii elektrycznej – ważone, w cyklu mieszanym WLTP kWh/100 km 12,7