Więcej mocy, więcej wyposażenia, więcej radości z jazdy: nowy Mercedes-AMG GLC zastępuje swojego poprzednika i wprowadza liczne innowacje.
Najnowszy sportowy SUV z Affalterbach jest dostępny w dwóch wersjach mocy i wyposażenia: jako bazowy model GLC 43 4MATIC oraz jako pierwszy hybrydowy SUV o wysokich osiągach – GLC 63 S E PERFORMANCE.
Zobacz także:
PORSCHE: ŚWIATOWA PREMIERA VISION 357 SPEEDSTER W GOODWOOD
Mercedes-AMG GLC okazał się absolutnym hitem wśród naszych klientów. Dwie wersje o różnych charakterach, stworzone z myślą o sportowo-miejskim stylu życia, są wszechstronne i precyzyjnie dopasowane do indywidualnych potrzeb nabywców. A wraz z premierą GLC 63 S z napędem E PERFORMANCE wprowadzamy na rynek pierwszego hybrydowego SUV-a o wysokich osiągach. Napęd na wszystkie koła, aktywna tylna oś skrętna i błyskawicznie zmieniająca biegi przekładnia potęgują emocjonujące, typowe dla AMG wrażenia z jazdy – powiedział Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Klasy G oraz Mercedes-Maybach.
W modelu GLC 43 4MATIC czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 l z elektryczną turbosprężarką osiąga moc 310 kW (421 KM) i w zakresie niskich prędkości obrotowych jest wspomagany przez napędzany paskiem alternator zespolony z rozrusznikiem, generujący dodatkowe 10 kW (14 KM). Dynamiczne doświadczenie z jazdy zapewniają tu również standardowo montowana tylna oś skrętna, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC ze zwiększoną ilością momentu obrotowego kierowaną na tylne koła, przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym systemem amortyzacji (ADS).
Hybrydowy zespół napędowy nowego GLC 63 S E PERFORMANCE to techniczne arcydzieło. Łączy on 2,0-litrowy silnik turbo AMG z elektryczną jednostką napędową (EDU) umieszczoną przy tylnej osi, gwarantując ekscytujące wrażenia z jazdy i wysoką efektywność. Układ hybrydowy nie tylko zapewnia zdecydowany ciąg, ale pozwala też uzyskać zrównoważony rozkład masy – z korzyścią dla dynamiki jazdy i prowadzenia. Do znaków rozpoznawczych tej wersji należą: natychmiastowa reakcja elektrycznego napędu tylnej osi, szybki przyrost siły napędowej oraz gwałtowne oddawanie mocy.
Silnik elektryczny zwiększa moc i moment obrotowy w zależności od wybranego programu jazdy oraz warunków, zapewniając wyjątkowo komfortową lub zorientowaną na osiągi charakterystykę napędu. Do dyspozycji jest także tryb wyłącznie elektryczny. Układ napędowy i wysokowydajny akumulator o napięciu 400 V to autorskie rozwiązania AMG. Podobnie jak w Formule 1 akumulator został specjalnie zaprojektowany pod kątem szybkiego gromadzenia i oddawania energii. To zasługa innowacyjnego, bezpośredniego chłodzenia ogniw. Moc systemowa GLC 63 S E PERFORMANCE wynosi 500 kW (680 KM), a jego systemowy maksymalny moment obrotowy – 1020 Nm.
Kolejną wizytówką nowego modelu jest w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, zapewniający jeszcze większą przyjemność z jazdy. Do tego dochodzi standardowa aktywna tylna oś skrętna, która łączy zwrotność oraz stabilność prowadzenia.
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC SUV
Silnik | |||
Układ i liczba cylindrów | R4 | ||
Pojemność skokowa | ccm | 1991 | |
Moc maksymalna | kW/KM | 310/421 + 10/14 (BSG) | |
przy | obr./min | 6750 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 500 + 150 Nm (BSG) | |
przy | obr./min | 5000 | |
Stopień kompresji | 10,0:1 | ||
Zasilanie | połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny i wtrysku do kolektora; turbodoładowanie za pomocą elektrycznie wspomaganej turbosprężarki | ||
Przeniesienie napędu | |||
Układ napędowy | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej konfiguracji (rozkład momentu przód:tył 39:61) | ||
Przekładnia | przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym | ||
Przełożenia | |||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | ||
Bieg wsteczny | 4,80 | ||
Zawieszenie | |||
Przednia oś | zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, kontrola przysiadania i nurkowania, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS | ||
Tylna oś | zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna skrętna tylna oś | ||
Układ hamulcowy | hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze 370×36 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 4-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze 360×26 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające, elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, trzystopniowe ESP® | ||
Układ kierowniczy | elektromechaniczny, wspomaganie uzależnione od prędkości jazdy, mechanizm zębatkowy, zmienne przełożenie (12,8:1 w centralnym martwym położeniu) i zmienne wspomaganie | ||
Obręcze | przód: 8,0 J x 19 ET 21,5; tył: 9,0 J x 19 ET 13,5 | ||
Opony | przód: 235/55 R19; tył: 255/50 R 19 | ||
Wymiary i masy | |||
Rozstaw osi | mm | 2888 | |
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1666/1666 | |
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4749/1920/1635 | |
Średnica zawracania | m | 12,9 | |
Pojemność bagażnika | l | 620–1680 | |
Masa własna (EC) | kg | 1975 | |
Ładowność | kg | 575 | |
Poj. zbiornika paliwa/w tym rezerwa | l | 62/10 | |
Osiągi, zużycie paliwa, emisje | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 4,8 | |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 (ograniczona elektronicznie) | |
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP | l/100 km | 9,8-10,2 | |
Emisje CO2 w cyklu miesz. WLTP | g/km | 223-232 |
Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE SUV
Zespół hybrydowy | ||
Konfiguracja | P3: silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny przy tylnej osi | |
Maksymalna moc systemowa | kW/KM | 500/680 |
Maks. systemowy moment obrotowy | Nm | 1020 |
Pojemność akumulatora (brutto/netto) | kWh | 6,1/4,8 |
Zasięg w trybie elektrycznym | km | 12 |
Silnik spalinowy | ||
Układ i liczba cylindrów | R4 | |
Pojemność skokowa | ccm | 1991 |
Moc maksymalna | kW/KM | 350/476 |
przy | obr./min | 6750 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 545 |
przy | obr./min | 5250–5500 |
Stopień kompresji | 9,0:1 | |
Zasilanie | połączenie bezpośredniego wtrysku benzyny i wtrysku do kolektora; turbodoładowanie za pomocą elektrycznie wspomaganej turbosprężarki | |
Silnik elektryczny | ||
Rodzaj | synchroniczny, z magnesami trwałymi | |
Moc maksymalna | kW/KM | 150/204 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 320 |
Przeniesienie napędu | ||
Układ napędowy | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ | |
Przekładnia | przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym | |
Przełożenia | ||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | |
Bieg wsteczny | 4,8 | |
Zawieszenie | ||
Przednia oś | zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, kontrola przysiadania i nurkowania, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna stabilizacja przechyłów | |
Tylna oś | zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi, lekkie sprężyny śrubowe i stabilizator oraz ADS, aktywna stabilizacja przechyłów, aktywna skrętna tylna oś | |
Układ hamulcowy | hydrauliczny, dwuobwodowy; przód: tarcze 390×36 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: tarcze 370×26 mm, wentylowane wewnętrznie i perforowane, 1-tłoczkowe zaciski pływające, elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, trzystopniowe ESP® | |
Układ kierowniczy | elektromechaniczny, wspomaganie uzależnione od prędkości jazdy, mechanizm zębatkowy, zmienne przełożenie (13,1:1 w centralnym martwym położeniu) i zmienne wspomaganie | |
Obręcze | przód: 9,5 J x 20 ET 32; tył: 10,0 J x 20 ET 24 | |
Opony | przód: 265/45 R20; tył: 295/40 R20 | |
Wymiary i masy | ||
Rozstaw osi | mm | 2888 |
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1645/1646 |
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4749/1920/1635 |
Średnica zawracania | m | 12,9 |
Pojemność bagażnika | l | 470–1530 |
Masa własna (EC) | kg | 2310 |
Ładowność | kg | 575 |
Poj. zbiornika paliwa/w tym rezerwa | l | 65/10 |
Osiągi, zużycie paliwa, emisje | ||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 3,5 |
Prędkość maksymalna | km/h | 275 (ograniczona elektronicznie) |
Zużycie paliwa – ważone, w cyklu mieszanym WLTP | l/100 km | 7,5 |
Emisje CO2 – ważone, w cyklu mieszanym WLTP | g/km | 170 |
Zużycie energii elektrycznej – ważone, w cyklu mieszanym WLTP | kWh/100 km | 12,7 |