Kompaktowe SUV-y Mercedes-AMG wkraczają w kolejny cykl modelowy, który przynosi szereg innowacji w połączeniu z poszerzonym zakresem standardowego wyposażenia.
Mocny akcent wizualny stanowią nowo stylizowany przedni pas z logo AMG oraz odświeżone sygnatury świateł z przodu i z tyłu. Już seryjna specyfikacja obejmuje reflektory LED, a na życzenie dostępne są lampy MULTIBEAM LED. Po aktualizacji GLA dodatkowo wyróżnia się nadkolami w kolorze nadwozia.
Zobacz także:
FORD: POZNALIŚMY CENY NOWEGO RENGERA W WERSJACH WILDTRUCK I LIMITED
Zelektryfikowany silnik AMG z funkcjami hybrydowymi
Jednostka GLA 35 4MATIC oraz GLB 35 4MATIC korzysta teraz z rozrusznika zespolonego z alternatorem z napędem pasowym (RSG) i dodatkowej 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. Druga generacja RSG funkcjonuje jako łagodna (miękka) hybryda i oprócz tymczasowego zwiększenia mocy o 10 kW (14 KM) umożliwia realizację funkcji zwiększających efektywność, takich jak żeglowanie i rekuperacja. Technika 48 V poprawia również komfort – działanie systemu Start/Stop oraz funkcji jazdy wybiegiem są ledwo zauważalne.
Żywiołowy 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,0 litrów, mocy 225 kW (306 KM) i wysokim momencie obrotowym napędza wszystkie cztery koła za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 8G oraz napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi i właściwości jezdne łączą się tu z rozbudowaną gamą trybów jazdy, które zapewniają szerokie spektrum wrażeń, od wysokiej dynamiki po harmonijne turystyczne podróżowanie.
Udoskonalone wnętrze z najnowszą generacją MBUX-a
Standardem w odnowionych GLA i GLB jest najnowsza generacja kierownicy AMG Performance. Przyciski na kierownicy AMG zachwycają przejrzystymi wyświetlaczami oraz intuicyjną logiką obsługi. Kierowca ma dostęp do ważnych funkcji i wszystkich programów jazdy bez odrywania rąk od wieńca.
Również system informacyjno-rozrywkowy MBUX debiutuje w nowej odsłonie, z charakterystycznym dla AMG wyglądem interfejsu oraz rozszerzonymi funkcjami. Minigry pomogą wypełnić czas oczekiwania w samochodzie, a Apple Car Play i Android Auto można połączyć bezprzewodowo. Możliwości łączności poszerzają wyższa moc ładowania USB oraz dodatkowy port USB-C.
Kompaktowe SUV-y Mercedes-Benz otrzymują też szereg udoskonalonych systemów wspomagających kierowcę, takich jak Aktywny asystent pasa ruchu, który poprawia komfort jazdy poprzez subtelne interwencje w układzie kierowniczym zamiast aktywacji systemu ESP. Następna generacja pakietu parkowania obsługuje parkowanie równoległe i oferuje wizualizację 360° za pomocą obrazów 3D.
Nowe opcje dla wszystkich wariantów
Dla GLA i GLB od AMG zarezerwowano nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów, w tym 19-calowe felgi z dziesięcioma ramionami w kolorze matowoczarnym oraz 20-calowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami, również utrzymane w matowej czerni.
Nowa tapicerka standardowych foteli sportowych lub siedzeń AMG Performance (dostępnych jako opcja dla GLA) nadaje wnętrzu SUV-ów jeszcze nowocześniejszy charakter. Połączenie syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry MICROCUT można teraz zamówić także w kolorze brąz bahia. Z kolei tapicerka ARTICO debiutuje w nowym odcieniu szarości szałwii, a skórzane obicia są po raz pierwszy dostępne w kombinacji kolorów czerwonego i czarnego. Nowością w gamie elementów wykończeniowych jest brązowe drewno lipowe o otwartych porach.
Dane techniczne w skrócie
Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC | Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC | ||
Silnik | 2.0 R4 turbo | 2.0 R4 turbo | |
Pojemność skokowa | cm³ | 1991 | 1991 |
Moc maksymalna | kW/KM | 225/306 | 225/306 |
przy | obr./min | 5800 | 5800 |
Maksymalny moment obr. | Nm. | 400 | 400 |
przy | obr./min | 3000-4000 | 3000-4000 |
Napęd | zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC | zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC | |
Przekładnia | dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 8,8-9,2 | 8,9-9,4 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 200-209 | 203-214 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 5,2 | 5,5 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 | 250 |