MERCEDES-AMG: RUSZYŁA SPRZEDAŻ MODELU S 63 E PERFORMANCE

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE już w sprzedaży – również w ekskluzywnej wersji Edition 1

Nowy Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE wyznacza kolejny punkt odniesienia w stawce luksusowych limuzyn: łączy najlepsze w klasie osiągi z wyjątkowym komfortem i praktycznie bezgłośną jazdą na napędzie elektrycznym. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG współpracuje tu ze specyficznym dla AMG hybrydowym układem napędowym oraz nowym etapem rozwoju wysokowydajnego akumulatora AMG (HPB). Zwiększa to zasięg w trybie całkowicie elektrycznym do 33 km.


Zobacz także:

LAMBORGHINI: REVUELTO CZYLI PIERWSZA SUPERSPORTOWA HYBRYDA V12
 

PREMIERY


 

Dzięki mocy systemowej 590 kW (802 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 1430 Nm ta luksusowa limuzyna dysponuje ogromnymi rezerwami siły napędowej. Doskonałe osiągi wyraża przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i opcjonalna prędkość maksymalna 290 km/h.

S 63 pewnie łączy kompetencje w zakresie dynamiki jazdy z najwyższym komfortem, w czym zasługa szeregu seryjnie montowanych rozwiązań, takich jak zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+, stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i aktywna skrętna tylna oś.

Nowy Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE jest już dostępny w sprzedaży w cenie 1 066 000 zł. Standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów z 10 ramionami, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji oraz pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy z wieloma aktywnymi systemami wspomagającymi, w tym PRE SAFE PLUS i PRE-SAFE Impulse Side. Ponadto seryjnie na pokładzie znajdują się: pakiet AIR BALANCE, aktywne oświetlenie nastrojowe oraz system dźwięku przestrzennego Burmester 3D Surround Soundsystem z Dolby Atmos. Ponadto standardowa specyfikacja zawiera wstępną klimatyzację i centralny wyświetlacz OLED.

Imponujące osiągi plus ekskluzywne dodatki: AMG Edition 1

Przez ograniczony czas po rynkowej premierze modelu dostępna będzie w pełni wyposażona wersja AMG Edition 1. Tylko dla niej zarezerwowano specjalne połączenie dodatków, obejmujące lakier alpejska szarość MANUFAKTUR, 21-calowe kute obręcze AMG z przecinającymi się ramionami oraz tapicerkę foteli ze skóry nappa AMG z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami.

Dynamiczny wygląd serii AMG Edition 1 podkreśla zewnętrzny pakiet AMG Night. Ozdobne wykończenie progów, obudowy lusterek, listwy podszybia oraz inne elementy ozdobne nadwozia są dostępne w kolorze ciemnego chromu lub lśniącej czerni. Zestaw ten uzupełniają: dekoracyjne wykończenie tylnego zderzaka, podwójne końcówki rur wydechowych AMG w ciemnej, chromowanej oprawie, termoizolacyjne przyciemniane szyby, a także lakierowane na czerwono zaciski hamulców oraz srebrny, chromowany korek wlewu paliwa z logo AMG.

Starannie dobrane materiały sprawiają, że wnętrzu AMG Edition 1 towarzyszy aura wysokiej klasy rzemiosła. Pakiet AMG Exclusive z fotelami AMG pokrytymi czarną skórą nappa z czerwonymi przeszyciami oraz kierownicą AMG Performance obszytą skórą nappa i mikrofibrą MICROCUT, również z czerwona nicią, łączy sportowy charakter z komfortem podczas dalekich podróży. Czarno-czerwona kolorystyka ma swoją kontynuację we wzornictwie elementów dekoracyjnych AMG z czarnego włókna węglowego – także z czerwonymi przeszyciami. Wyjątkowy status limuzyny podkreślają listwy progowe AMG z wymiennymi nakładkami i podświetlanym na czerwono logo AMG oraz dywaniki AMG z kontrastowym szyciem, które nawiązuje do motywu wnętrza. Ostatnim akcentem jest ekskluzywne logo Edition 1 wygrawerowane na konsoli środkowej.

Aby cenny samochód był odpowiednio zabezpieczony, każdy klient otrzymuje szyty na miarę pokrowiec AMG do użytku w zadaszonych pomieszczeniach, z unikalnym wzorem Edition 1. Połączenie oddychającej zewnętrznej powłoki, wykonanej z odpornej na rozdarcia tkaniny syntetycznej, oraz antystatycznej warstwy wewnętrznej z tkanej flaneli chroni nadwozie przed kurzem i zadrapaniami.

Szeroki wybór indywidualnych opcji

Bogactwo opcji zapewnia imponujące możliwości spełniania indywidualnych życzeń oraz preferencji klientów. Nabywcy nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE mają do wyboru miedzy innymi:

– Pakiet AMG Carbon dla nadwozia: 28206 zł
– Pakiet AMG Night: 5469 zł
– Specyficzna osłona chłodnicy AMG, przyciemniona: 2590 zł (dostępna z pakietem AMG Night)
– Tapicerka foteli AMG ze skóry nappa w tonacji beż macchiato / szary magma: 2015 zł
– Ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG (tylko z 21-calowymi obręczami): 43173 zł
– Pakiet kierowcy AMG, obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 290 km/h: 10937 zł (dostępny z ceramicznym układem hamulcowym AMG).

Fabryka Factory 56 dodaje Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE do swojego portfolio

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE zjeżdża z linii montażowej fabryki Factory 56 w Sindelfingen. Tym samym otwarte w 2020 r. zakłady zaczynają produkcję drugiego modelu AMG – pierwszym jest Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+. Dzięki wysokiej elastyczności i wydajności Factory 56 nowe modele oraz warianty napędowe są szybko włączane do tamtejszej linii produkcyjnej.

Oprócz nowej limuzyny S 63 E PERFORMANCE fabrykę opuszczają wszystkie odmiany Mercedesa Klasy S, w tym hybrydowe, a także Mercedes-Maybach Klasy S oraz w pełni elektryczny EQS. Zakłady Mercedes-Benz w Sindelfingen działają od 1915 r. W ciągu ponad 100 lat swojego istnienia stały się centrum kompetencyjnym w zakresie budowy samochodów klasy wyższej i luksusowej w globalnej sieci produkcyjnej producenta. Zatrudniają około 35 000 osób i łączą wszystkie obszary związane z produkcją pojazdów, planowaniem, centralnymi zakupami oraz zarządzaniem dostawami. Sindelfingen jest także siedzibą działu badań, rozwoju i projektowania Mercedes-Benz Group AG.

Zrównoważony rozwój w produkcji

Od 2022 r. produkcja samochodów i akumulatorów we wszystkich własnych fabrykach Mercedes-Benz na całym świecie jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Energia elektryczna pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Ponadto firma dąży do zwiększenia udziału energii odnawialnej generowanej w swoich lokalizacjach. Fabryka Factory56 w Sindelfingen jest zaangażowana w zrównoważoną, oszczędzającą zasoby produkcję: instalacja fotowoltaiczna na dachu zaopatruje halę produkcyjną w zieloną energię. Ponad 12 000 modułów generuje około 5000 kWp mocy, co może pokryć około 30% rocznego zapotrzebowania zakładów na prąd. Do końca 2024 r. na terenie obiektu realizowane będą kolejne inwestycje w instalacje fotowoltaiczne. Fabryka w Sindelfingen koncentruje się również na stałej redukcji zużycia wody oraz odpadów.

Dane techniczne

Napęd hybrydowy
Układ   P3: silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny przy tylnej osi
Moc systemowa kW/KM 590/802
Systemowy moment obrotowy Nm 1430
Pojemność akumulatora (brutto/netto) kWh 13,1/10,5
Zasięg w trybie elektrycznym km 33
Silnik spalinowy
Układ i liczba cylindrów   V8
Pojemność skokowa cm3 3982
Moc maksymalna kW/KM 450/612
przy obr./min 5500-6500
Maksymalny moment obrotowy Nm 900
przy obr./min 2500-4500
Stopień kompresji   8,6:1
Zasilanie   bezpośredni wtrysk paliwa, biturbo
Silnik elektryczny
Rodzaj   synchroniczny, obcowzbudny
Moc maksymalna kW/KM 140/190
Maksymalny moment obrotowy Nm 320
Przeniesienie napędu
Układ napędowy   w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+
Przekładnia   AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (skrzynia automatyczna z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym)
Przełożenia
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg   5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Bieg wsteczny   4,80

 

Zawieszenie
Przednia oś zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL
Tylna oś zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL oraz aktywna oś skrętna
Układ hamulcowy wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG, przód: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 400×38 mm, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 380×32 mm, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, 3-stopniowy system ESP®
Układ kierowniczy elektromechaniczne, zależne od prędkości jazdy wspomaganie z przekładnią zębatkową, zmienne przełożenie (13,6:1 w położeniu środkowym) i zmienne wspomaganie
Obręcze przód: 9,5 J x 20 H2 ET 33,5 | tył: 10,5 J x 20 H2 ET 50
Opony przód: 255/45 ZR20 | tył:  285/40 ZR20
Wymiary i masy
Rozstaw osi mm 3216
Rozstaw kół przód/tył mm 1671/ 1642
Długość/szerokość/wysokość mm 5336/ 1921/ 1515
Średnica zawracania m 12,3
Pojemność bagażnika l 305
Masa własna (EC) kg 2595
Ładowność kg 550
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa l 76/12
Osiągi, zużycie, emisje
Przyspieszenie 0-100 km/h s 3,3
Prędkość maksymalna km/h 250 (ograniczona elektronicznie; 290 km/h w opcji)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) l/100 km 4,4
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) g/km 100
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) kWh/100 km 22,2