Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE już w sprzedaży – również w ekskluzywnej wersji Edition 1
Nowy Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE wyznacza kolejny punkt odniesienia w stawce luksusowych limuzyn: łączy najlepsze w klasie osiągi z wyjątkowym komfortem i praktycznie bezgłośną jazdą na napędzie elektrycznym. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG współpracuje tu ze specyficznym dla AMG hybrydowym układem napędowym oraz nowym etapem rozwoju wysokowydajnego akumulatora AMG (HPB). Zwiększa to zasięg w trybie całkowicie elektrycznym do 33 km.
Zobacz także:
LAMBORGHINI: REVUELTO CZYLI PIERWSZA SUPERSPORTOWA HYBRYDA V12
Dzięki mocy systemowej 590 kW (802 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 1430 Nm ta luksusowa limuzyna dysponuje ogromnymi rezerwami siły napędowej. Doskonałe osiągi wyraża przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i opcjonalna prędkość maksymalna 290 km/h.
S 63 pewnie łączy kompetencje w zakresie dynamiki jazdy z najwyższym komfortem, w czym zasługa szeregu seryjnie montowanych rozwiązań, takich jak zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+, stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i aktywna skrętna tylna oś.
Nowy Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE jest już dostępny w sprzedaży w cenie 1 066 000 zł. Standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów z 10 ramionami, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji oraz pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy z wieloma aktywnymi systemami wspomagającymi, w tym PRE SAFE PLUS i PRE-SAFE Impulse Side. Ponadto seryjnie na pokładzie znajdują się: pakiet AIR BALANCE, aktywne oświetlenie nastrojowe oraz system dźwięku przestrzennego Burmester 3D Surround Soundsystem z Dolby Atmos. Ponadto standardowa specyfikacja zawiera wstępną klimatyzację i centralny wyświetlacz OLED.
Imponujące osiągi plus ekskluzywne dodatki: AMG Edition 1
Przez ograniczony czas po rynkowej premierze modelu dostępna będzie w pełni wyposażona wersja AMG Edition 1. Tylko dla niej zarezerwowano specjalne połączenie dodatków, obejmujące lakier alpejska szarość MANUFAKTUR, 21-calowe kute obręcze AMG z przecinającymi się ramionami oraz tapicerkę foteli ze skóry nappa AMG z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami.
Dynamiczny wygląd serii AMG Edition 1 podkreśla zewnętrzny pakiet AMG Night. Ozdobne wykończenie progów, obudowy lusterek, listwy podszybia oraz inne elementy ozdobne nadwozia są dostępne w kolorze ciemnego chromu lub lśniącej czerni. Zestaw ten uzupełniają: dekoracyjne wykończenie tylnego zderzaka, podwójne końcówki rur wydechowych AMG w ciemnej, chromowanej oprawie, termoizolacyjne przyciemniane szyby, a także lakierowane na czerwono zaciski hamulców oraz srebrny, chromowany korek wlewu paliwa z logo AMG.
Starannie dobrane materiały sprawiają, że wnętrzu AMG Edition 1 towarzyszy aura wysokiej klasy rzemiosła. Pakiet AMG Exclusive z fotelami AMG pokrytymi czarną skórą nappa z czerwonymi przeszyciami oraz kierownicą AMG Performance obszytą skórą nappa i mikrofibrą MICROCUT, również z czerwona nicią, łączy sportowy charakter z komfortem podczas dalekich podróży. Czarno-czerwona kolorystyka ma swoją kontynuację we wzornictwie elementów dekoracyjnych AMG z czarnego włókna węglowego – także z czerwonymi przeszyciami. Wyjątkowy status limuzyny podkreślają listwy progowe AMG z wymiennymi nakładkami i podświetlanym na czerwono logo AMG oraz dywaniki AMG z kontrastowym szyciem, które nawiązuje do motywu wnętrza. Ostatnim akcentem jest ekskluzywne logo Edition 1 wygrawerowane na konsoli środkowej.
Aby cenny samochód był odpowiednio zabezpieczony, każdy klient otrzymuje szyty na miarę pokrowiec AMG do użytku w zadaszonych pomieszczeniach, z unikalnym wzorem Edition 1. Połączenie oddychającej zewnętrznej powłoki, wykonanej z odpornej na rozdarcia tkaniny syntetycznej, oraz antystatycznej warstwy wewnętrznej z tkanej flaneli chroni nadwozie przed kurzem i zadrapaniami.
Szeroki wybór indywidualnych opcji
Bogactwo opcji zapewnia imponujące możliwości spełniania indywidualnych życzeń oraz preferencji klientów. Nabywcy nowego Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE mają do wyboru miedzy innymi:
– Pakiet AMG Carbon dla nadwozia: 28206 zł
– Pakiet AMG Night: 5469 zł
– Specyficzna osłona chłodnicy AMG, przyciemniona: 2590 zł (dostępna z pakietem AMG Night)
– Tapicerka foteli AMG ze skóry nappa w tonacji beż macchiato / szary magma: 2015 zł
– Ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG (tylko z 21-calowymi obręczami): 43173 zł
– Pakiet kierowcy AMG, obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 290 km/h: 10937 zł (dostępny z ceramicznym układem hamulcowym AMG).
Fabryka Factory 56 dodaje Mercedesa-AMG S 63 E PERFORMANCE do swojego portfolio
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE zjeżdża z linii montażowej fabryki Factory 56 w Sindelfingen. Tym samym otwarte w 2020 r. zakłady zaczynają produkcję drugiego modelu AMG – pierwszym jest Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+. Dzięki wysokiej elastyczności i wydajności Factory 56 nowe modele oraz warianty napędowe są szybko włączane do tamtejszej linii produkcyjnej.
Oprócz nowej limuzyny S 63 E PERFORMANCE fabrykę opuszczają wszystkie odmiany Mercedesa Klasy S, w tym hybrydowe, a także Mercedes-Maybach Klasy S oraz w pełni elektryczny EQS. Zakłady Mercedes-Benz w Sindelfingen działają od 1915 r. W ciągu ponad 100 lat swojego istnienia stały się centrum kompetencyjnym w zakresie budowy samochodów klasy wyższej i luksusowej w globalnej sieci produkcyjnej producenta. Zatrudniają około 35 000 osób i łączą wszystkie obszary związane z produkcją pojazdów, planowaniem, centralnymi zakupami oraz zarządzaniem dostawami. Sindelfingen jest także siedzibą działu badań, rozwoju i projektowania Mercedes-Benz Group AG.
Zrównoważony rozwój w produkcji
Od 2022 r. produkcja samochodów i akumulatorów we wszystkich własnych fabrykach Mercedes-Benz na całym świecie jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Energia elektryczna pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Ponadto firma dąży do zwiększenia udziału energii odnawialnej generowanej w swoich lokalizacjach. Fabryka Factory56 w Sindelfingen jest zaangażowana w zrównoważoną, oszczędzającą zasoby produkcję: instalacja fotowoltaiczna na dachu zaopatruje halę produkcyjną w zieloną energię. Ponad 12 000 modułów generuje około 5000 kWp mocy, co może pokryć około 30% rocznego zapotrzebowania zakładów na prąd. Do końca 2024 r. na terenie obiektu realizowane będą kolejne inwestycje w instalacje fotowoltaiczne. Fabryka w Sindelfingen koncentruje się również na stałej redukcji zużycia wody oraz odpadów.
Dane techniczne
Napęd hybrydowy | ||
Układ | P3: silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny przy tylnej osi | |
Moc systemowa | kW/KM | 590/802 |
Systemowy moment obrotowy | Nm | 1430 |
Pojemność akumulatora (brutto/netto) | kWh | 13,1/10,5 |
Zasięg w trybie elektrycznym | km | 33 |
Silnik spalinowy | ||
Układ i liczba cylindrów | V8 | |
Pojemność skokowa | cm3 | 3982 |
Moc maksymalna | kW/KM | 450/612 |
przy | obr./min | 5500-6500 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 900 |
przy | obr./min | 2500-4500 |
Stopień kompresji | 8,6:1 | |
Zasilanie | bezpośredni wtrysk paliwa, biturbo | |
Silnik elektryczny | ||
Rodzaj | synchroniczny, obcowzbudny | |
Moc maksymalna | kW/KM | 140/190 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 320 |
Przeniesienie napędu | ||
Układ napędowy | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ | |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (skrzynia automatyczna z mokrym wielotarczowym sprzęgłem startowym) | |
Przełożenia | ||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | |
Bieg wsteczny | 4,80 |
Zawieszenie | ||
Przednia oś | zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL | |
Tylna oś | zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym amortyzowaniem i aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE CONTROL oraz aktywna oś skrętna | |
Układ hamulcowy | wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG, przód: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 400×38 mm, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tył: wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze 380×32 mm, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, Brake Assist, 3-stopniowy system ESP® | |
Układ kierowniczy | elektromechaniczne, zależne od prędkości jazdy wspomaganie z przekładnią zębatkową, zmienne przełożenie (13,6:1 w położeniu środkowym) i zmienne wspomaganie | |
Obręcze | przód: 9,5 J x 20 H2 ET 33,5 | tył: 10,5 J x 20 H2 ET 50 | |
Opony | przód: 255/45 ZR20 | tył: 285/40 ZR20 | |
Wymiary i masy | ||
Rozstaw osi | mm | 3216 |
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1671/ 1642 |
Długość/szerokość/wysokość | mm | 5336/ 1921/ 1515 |
Średnica zawracania | m | 12,3 |
Pojemność bagażnika | l | 305 |
Masa własna (EC) | kg | 2595 |
Ładowność | kg | 550 |
Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa | l | 76/12 |
Osiągi, zużycie, emisje | ||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 3,3 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 (ograniczona elektronicznie; 290 km/h w opcji) |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | l/100 km | 4,4 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | g/km | 100 |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | kWh/100 km | 22,2 |