MERCEDES- AMG PROJECT ONE CZYLI PROTOTYPY JUŻ TESTUJĄ

Mercedes- AMG Project One czyli projekt hipersamochodu marki wkracza w nową fazę i jest coraz bliższy etapu produkcyjnego. Kilka prototypowych egzemplarzy modelu rozpoczęło testy.

“Treningi” odbywają się na firmowym torze wyścigowym, w centrum technicznym w Immendingen.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Harmonogram testów w dużej mierze bazuje teraz nie na stanowiskach badawczych, ale na pokonywaniu szybkich okrążeń na torze. Po raz pierwszy liderzy projektu zezwolili na sprawdzanie kompleksowo zelektryfikowanego, zaawansowanego hybrydowego zespołu napędowego o mocy systemowej ponad 735 kW (1000 KM).

Równolegle do testów dynamiki jazdy i przeprowadzania pewnymi udoskonaleń w zakresie właściwości jezdnych prace rozwojowe skupiają się też na aktywnej aerodynamice samochodu. Rozbudowana interakcja różnych aktywnych komponentów, takich jak żaluzje, wyloty powietrza w przednich błotnikach czy duże tylne skrzydło, potwierdza teraz swoją skuteczność poza tunelem aerodynamicznym – jako koncepcja, która przyczynia się do uzyskania niespotykanej dynamiki poprzecznej.

Mercedes- AMG jest więc coraz bliżej celu, jaki firma postawiła przed Project One czyli osiągnięcia nieznanego dotąd wymiaru dynamiki jazdy i osiągów wśród aut drogowych. Przystosowanie kompletnej jednostki napędowej Formuły 1 do pracy w hipersamochodzie z homologacją drogową, który poza dynamiką jazdy i osiągami musi zapewniać wysoką wydajność na co dzień i być w stanie poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym, stanowiło ogromne wyzwanie.

W przypadku wielu aspektów, takich jak poziom hałasu, zespół projektantów musiał poruszać się po nieznanym terytorium, wykazując się wytrwałością i wyjątkową wiedzą inżynierską, tak aby znaleźć rozwiązania, które pomogą osiągnąć produkcyjną dojrzałość Project One.

Równolegle do szeroko zakrojonych testów dynamicznych aut przedprodukcyjnych prace rozwojowe nad pojazdem hybrydowym trwają w siedzibie firmy w Affalterbach. Poszczególne układy samochodu są skrupulatnie sprawdzane na stanowiskach badawczych silników oraz na wewnętrznym symulatorze. Znany jest też następny krok, jaki będzie realizowany w ramach programu testów: osiągi zostaną wkrótce przetestowane na północnej pętli toru Nürburgring.