MERCEDES- AMG: NOWE MODELE E 63 4MATIC JAKO LIMUZYNA I KOMBI

Bardziej dynamiczny wygląd Klasy E w wydaniu AMG współtworzą smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami.

Nowa stylistyka wariantów E 63 4MATIC+ w dużej mierze jest podyktowana kwestiami technicznymi.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi wlotami i spojlerem definiuje proporcje karoserii i równocześnie znacznie zmniejsza unoszenie przedniej osi. Także wnętrze zostało gruntownie odnowione: panoramiczny kokpit, nowa kierownica AMG Performance oraz system multimedialny MBUX ze specyficznymi dla AMG funkcjami podkreślają przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach.

Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza wokół 4-litrowego silnika V8 biturbo, w tym optymalne chłodzenie powietrza doładowującego, boczne wloty powietrza w zderzaku są nie tylko wyjątkowo duże, ale i kierują powietrze tam, gdzie jest ono potrzebne – za pomocą dwóch poprzecznych listew. Wydatniejsze, poszerzone o 27 mm nadkola pozwoliły na poszerzenie rozstawu kół oraz zastosowanie większych przednich kół.

System informacyjno- rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz posiada specyficzne dla AMG funkcje. Dwa wyświetlacze – zestawu wskaźników i systemu operacyjnego – wizualnie łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit (seryjnie – 10,25 cala, a w wersji S – 12,25 cala). Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport z dużym obrotomierzem).

Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, (np. parametry silnika). Nowa kierownica AMG Performance ze zintegrowanymi przyciskami może być obszyta skórą, mikrofibrą DIinamica lub połączeniem obu materiałów. W kole kierownicy znajduje się mata sensoryczna wykrywająca dotyk dłoni, która ostatecznie, w obliczu braku reakcji na jej trzymanie, aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist).

4-litrowy silnik AMG V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC+ nadal osiąga moc 450 kW (612 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Podstawowy wariant E 63 4MATIC + dysponuje mocą 420 kW (571 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w wersji S kończy sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 sek., a w odmianie podstawowej – 3,5 sek. Dla Kombi wartości te wynoszą, odpowiednio, 3,5 oraz 3,6 sek.

Silnik wyposażono w dwie turbosprężarki typu twin- scroll. Standardowy system odłączania cylindrów sprawia, że oba warianty są wysoce efektywne. Działa on w trybie Comfort, w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika – od 1000 do 3250 obr./min.

Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG Speedshift MCT.

Zwinność nowych wariantów E 63 to także zasługa pneumatycznego, wielokomorowego zawieszenia AMG Ride Control+ z adaptacyjną regulacją tłumienia ADS+, które zapewnia wysokie poziomy stabilności pochylenia kół, dynamiki jazdy i precyzji prowadzenia. Znacznie wzrósł komfort jazdy.

Wszystkie warianty E 63 są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ o całkowicie zmiennym rozkładzie momentu obrotowego. Wariant S dodatkowo standardowo oferuje tryb Drift, dostępny w programie jazdy Race, który uruchamia całkowicie tylnonapędową konfigurację i pozwala na jazdę „bokiem”. Auto zaopatrzono także w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy ma zmienne przełożenie i zapewnia precyzyjne, autentyczne informacje zwrotne. Jego charakterystyka zależy od aktywowanych ustawień systemu AMG Dynamics.