Mercedes-AMG wszechstronnie modernizuje swojego topowego kompaktowego SUV-a o wysokich osiągach – GLA 45 S 4MATIC+
Zaktualizowany model wyróżniają wizualne i techniczne nowości, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Jego znakiem rozpoznawczym jest stylizowany na nowo przedni pas z herbem AMG na pokrywie silnika. Całe oświetlenie korzysta obecnie z techniki LED. Dodatkowy subtelny akcent wizualny stanowi nowa sygnatura świetlna przednich i tylnych lamp. Na życzenie dostępne są matrycowe reflektory MULTIBEAM LED.
Zobacz także:
TOYOTA: COROLLA TS COMBI Z PIĄTĄ GENERACJĄ NAPĘDU HYBRYDOWEGO (CENY)
Z profilu silny charakter GLA 45 S 4MATIC+ optycznie podkreślają poszerzenia nadkoli, które są teraz lakierowane na kolor nadwozia (poprzednio były czarne). Standardowa specyfikacja obejmuje 20-calowe obręcze kół oraz czerwone zaciski hamulcowe. Z tyłu okrągła, podwójna końcówka układu wydechowego i spojler dachowy jasno wskazują, że mamy do czynienia z najmocniejszym wydaniem GLA.
Zmodernizowane wnętrze z najnowszą generację systemu MBUX
W kabinie uwagę zwraca standardowa kierownica AMG Performance najnowszej generacji. Zamontowane na niej przyciski AMG pozwalają kierowcy sterować kluczowymi funkcjami oraz programami jazdy. Wyróżniają się klarownymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Nowy, specyficzny dla AMG design i poszerzony zakres funkcji sprawiają, że system informacyjno-rozrywkowy MBUX jest jeszcze atrakcyjniejszy niż dotąd. Użytkownicy mogą bezprzewodowo korzystać z interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. Jeszcze większy komfort w zakresie łączności zapewniają wyższa moc ładowania USB oraz dodatkowy port USB-C.
Nowe opcje dla nadwozia i wnętrza
GLA 45 S 4MATIC+ jest teraz opcjonalnie dostępny z trzema nowymi wzorami obręczy kół z lekkiego stopu. 19-calowe felgi AMG z dziesięcioma ramionami mają wykończenie Bicolor Matt Black i polerowane na wysoki połysk powierzchnie. Dostępne są także dwa nowe rodzaje 20-calowych obręczy AMG z pięcioma podwójnymi ramionami: klienci mogą wybierać pomiędzy wykończeniem Bicolor Matt Black z powierzchniami polerowanymi na wysoki połysk lub Bicolor Matt Black z polerowanym rantem. Ponadto oferta nadal obejmuje 21-calowe felgi AMG – wieloramienne lub z krzyżującymi się ramionami.
Nowe tapicerki standardowych foteli sportowych lub opcjonalnych foteli AMG Performance nadają wnętrzu nowoczesny charakter. Po raz pierwszy połączenie syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry MICROCUT można zamówić także w kolorze brązu bahia. Skóra syntetyczna ARTICO występuje w nowej konfiguracji łączącej szarość szałwii z czernią. Po raz pierwszy dostępna jest też skórzana tapicerka w tonacji czerwień pieprzu/czerń. Paletę opcji wykończenia elementów ozdobnych uzupełnia brązowe drewno lipowe o otwartych porach.
Mocny silnik turbo AMG o pojemności 2 litrów i wyrafinowany napęd na wszystkie koła
GLA 45 S 4MATIC+ ma mocny 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 310 kW (421 KM). Kompaktowy SUV przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 270 km/h. Oprócz imponującej mocy 2,0-litrowa jednostka AMG charakteryzuje się spontaniczną reakcją. Za przekazywanie siły napędowej odpowiada błyskawicznie pracująca 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT.
Standardowy program jazdy RACE i w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z układem AMG TORQUE CONTROL znacząco przyczyniają się do zapewnienia wysokiej dynamiki jazdy. Zamontowana z tyłu przekładnia składa się z dwóch elektronicznie sterowanych sprzęgieł wielopłytkowych, a każde z nich połączono z wałem napędowym tylnej osi. Taka konstrukcja oznacza, że moment obrotowy jest w zmienny sposób rozdzielany nie tylko pomiędzy przednią i tylną osią, ale także selektywnie pomiędzy lewym i prawym tylnym kołem.
Dane techniczne w skrócie:
Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ | ||
Silnik | 2.0 R4 turbo (turbosprężarka typu twin-scroll, na łożyskach kulkowych) | |
Pojemność skokowa | cm | 1991 |
Moc maksymalna | kW/KM | 310/421 |
przy | obr./min | 6750 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 500 |
przy | obr./min | 5000–5250 |
Układ napędowy | w pełni zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z układem AMG TORQUE CONTROL | |
Skrzynia biegów | 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 9,5–10.0 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 215–227 |
Przyspieszenie 0–100 km/h | s | 4,3 |
Prędkość maksymalna | km/h | 270 |