MERCEDES-AMG: MODEL SL 63 S E PERFORMANCE JUŻ DOSTĘPNY W POLSCE

W polskich salonach Mercedesa można zamawiać już topową wersję SL 63 S E Performance.

Nowy Mercedes-AMG SL 63 S E Performance dysponuje hybrydowym napędem plug-in generującym zawrotną moc systemową 816 KM oraz 1420 Nm systemowego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 2,9 s.


Zobacz relacje:

LEXUS: NOWY UX 300h Z HYBRYDĄ 5. GENERACJI O WIĘKSZEJ MOCY
 

PREMIERY


 

Mercedes-AMG wieńczy serię SL nową odmianą SL 63 S E PERFORMANCE (ważone zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7,7 l/100 km; ważone zużycie energii w cyklu mieszanym 11,5 kWh/100 km; ważone emisje CO2 w cyklu mieszanym 175 g/km). 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG i elektryczna jednostka napędowa wspólnie generują moc systemową 600 kW (816 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm, czyniąc nowy wariant najpotężniejszym SL-em w historii. Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego, szybki przyrost momentu obrotowego i liniowe oddawanie mocy zapewniają imponujące wrażenia z jazdy. Porywające osiągi – przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s i prędkość maksymalna 317 km/h – podkreśla zdecydowana stylizacja, a kompetencje w zakresie łączenia najwyższych osiągów z efektywnością paliwową akcentuje aktywna aerodynamika. Szeroką rozpiętość pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy zapewniają układy takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów i skrętną tylną osią.

4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG na przedniej osi w nowym SL-u 63 S E Performance jest połączony z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Umieszczony tam zespół łączy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 150 kW (204 KM) z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu. Z tyłu, nad osią, znajduje się również lekki akumulator o wysokiej wydajności. Ta kompaktowa konstrukcja zapewnia wiele korzyści. Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylne koła i dzięki temu może bardziej bezpośrednio przekształcać swoją moc w napęd, zapewniając dodatkowe przyspieszenie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania. W razie potrzeby, w miarę wzrostu uślizgu kół tylnej osi, jego siła napędowa jest przekazywana także na przednie koła. To zasługa mechanicznego połączenia w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału i przednich półosi. Umiejscowienie zespołu przy tylnej osi poprawia rozkład masy oraz nacisku na osie. Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh, a jego ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka. Baterię zaprojektowano z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak najdłuższym zasięgu, jednak możliwość przejechania 13 km wyłącznie w trybie elektrycznym (EAER) oferuje praktyczny wymiar użytkowy.

Podobnie jak w przypadku pozostałych wariantów SL-a, hybrydowa odmiana jest oferowana z licznymi lakierami i indywidualnymi elementami wyposażenia do wyboru. Nabywcy mogą korzystać także z oferty programu MANUFAKTUR, z szeroką gamą opcji personalizacji nadwozia i wnętrza, w tym z szerokiej gamy zjawiskowych odcieni. Ekskluzywną nowość stanowi pomarańczowy lakier ognisty pomarańczowy MANUFAKTUR (22 450 zł).

Rozbudowana standardowa specyfikacja obejmuje m.in. ceramiczny układ hamulcowy AMG, zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, zestaw kamer 360°, system nagłośnienia Burmester surround, 21-calowe felgi AMG, kierownicę AMG Performance i skórzaną tapicerkę nappa, asystenta martwego pola, wspomaganie manewru wymijania, nawigację oraz skrętną tylną oś AMG.

Szereg opcji umożliwia daleko idącą personalizację, dopasowaną do wymagań klienta. Należą do nich m.in.:

– pakiet aerodynamiczny AMG (16 118 zł)
– zewnętrzny pakiet AMG karbon (27 631 zł)
– przyciemnione reflektory i tylne lampy (4317 zł)
– dach w kolorze czerwonym, szarym lub granatowym (2303–4029 zł)
– specjalny pokrowiec na samochód AMG (1612 zł)
– fotele AMG Performance (12 376 zł)
– elementy wykończenia wnętrza z drewna (3454–4605 zł)
– kierownica AMG Performance wykończona włóknem węglowym oraz mikrofibrą MICROCUT (3569 zł)
– pasy bezpieczeństwa w różnych kolorach (2303 zł)
– system nagłośnienia Burmester® high-end 3D surround (21 356 zł)
– system unoszący przednią oś (10 362 zł)

Nabywcy mają do wyboru również atrakcyjny pakiet wyposażenia Premium Plus za 19 019 zł, obejmujący: wielokonturowe wentylowane fotele, wyświetlacz head-up, Asystenta wnętrza MBUX oraz rozszerzoną rzeczywistość MBUX dla nawigacji.