MERCEDES: AMG GT BLACK SERIES NIE MA RÓWNYCH NA TORZE

Nowy Mercedes-AMG GT Black Series jest oficjalnie najszybszym seryjnym samochodem na północnej pętli toru Nürburgring. Maro Engel, kierowca GT3, ustanowił właśnie nowe rekordy.

Aktualnie poświadczony notarialnie czas przejazdu to 6.43,616 min. dla toru o długości 20,6 km (bez prostej na odcinku T13) oraz 6.48,047 min. dla nitki o długości 20,832 km (z prostą w sekcji T13).


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

Auto plasuje się w czołówce kategorii „samochodów sportowych” dopuszczonych do ruchu ulicznego i zajmuje pierwsze miejsce wśród w pełni standardowych, niezmodyfikowanych modeli.

Samochód jest wyposażony w najpotężniejszy w historii seryjny silnik AMG V8 o mocy 537 kW (730 KM), specjalną aerodynamikę oraz liczne możliwości regulacji zawieszenia. Na przykład przedni spojler, wykonany z włókna węglowego, został wysunięty do położenia Race.

Z kolei dolne i górne płaty tylnego skrzydła przyjęły środkową pozycję. Regulowane zawieszenie AMG z adaptacyjną regulacją tłumienia zostało obniżone o 5 mm z przodu i o 3 mm z tyłu, by jeszcze bardziej wzmocnić efekt działania przedniego dyfuzora. Równocześnie ustawiono maksymalne możliwe pochylenie kół: -3,8° z przodu oraz -3,0° z tyłu.

W przypadku regulowanych stabilizatorów 35-letni Engel, jako zawodowy kierowca, zdecydował się na najtwardsze z trzech możliwych ustawień, a z 9-stopniowej skali kontroli trakcji AMG wybierał pozycję szóstą lub siódmą – w zależności od odcinka toru. Nabywcy AMG GT Black Series również mogą korzystać ze wszystkich tych ustawień. To samo dotyczy opon Michlien Pilot Sport Cup 2 R MO z „miękką” mieszanką, które stanowią standardowe wyposażenie samochodu.

Najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa obok standardowego, ceramicznego układu hamulcowego AMG zapewnił opcjonalny pakiet Track z systemem ochrony w razie dachowania i czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Także pod względem efektywności aerodynamicznej GT Black Series ma wiele wspólnego z pojazdem wyścigowym. Ze świata motorsportu pochodzi na przykład pokrywa silnika z włókien węglowych z dwoma dużymi wylotami spalin.

Warunki przejazdu Maro Engela nie były idealne. Północna pętla była słabo oświetlona, a niektóre fragmenty tego niezwykle wymagającego toru nie były jeszcze całkowicie suche.Temperatura powietrza podczas pokonywania rekordowego okrążenia wynosiła 7°C, a asfaltu – 10°C. Czasy okrążeń zostały precyzyjnie zmierzone przez neutralnych ekspertów z wige Solutions.

Aby oba rekordowe wyniki zostały uznane, spełnione muszą być liczne warunki. Pomijając pomiar czasu za pomocą skalibrowanego układu czujnika fotoelektrycznego, oficjalnym próbom ustanowienia i bicia rekordu zawsze towarzyszy notariusz. Oprócz monitorowania pomiaru czasu sprawdza on i zatwierdza samochody oraz ich ogumienie. Klasyfikacja poszczególnych klas pojazdów bazuje na oficjalnych kategoriach Niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego („Kraftfahrtbundesamt” KBA).