Nowy Mercedes- AMG GT 63 S 4MATIC+, z oficjalnie zmierzonym i notarialnie potwierdzonym czasem 7:25,41 minuty, został najszybszym seryjnie produkowanym czteromiejscowym samochodem na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring.
Za kierownicą w pełni wyposażonego, standardowego egzemplarza modelu usiadł Demian Schaffert – inżynier ds. rozwoju w AMG.
Zobacz także:
Brał on udział w pracach projektowych nad dynamiką jazdy czterodrzwiowego coupé. Ale Schaffert to także były kierowca wyścigowy. Teraz zaprezentował osiągi potężnego sportowego samochodu z 8-cylindrowym silnikiem V8 o mocy 470 kW (639 KM), uzyskując rekordowy czas okrążenia.
Nordschleife (północna pętla) Nürburgingu uchodzi za najbardziej wymagający tor wyścigowy świata. Z tego względu czas okrążenia obiektu stanowi ostateczny sprawdzian kompetencji każdego sportowego auta.
Standardowe wyposażenie AMG GT 63 S 4MATIC+ obejmuje liczne zaawansowane rozwiązania z zakresu dynamiki jazdy, takie jak całkowicie aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+, skrętne tylne koła, elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz pakiet trybów dynamicznej jazdy AMG Dynamics. Opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 pozwalają maksymalnie wykorzystać dostępną przyczepność, zapewniając optymalną trakcję i doskonałe przyspieszenie na wyjściu z zakrętu.
Rekordowe okrążenie zostało precyzyjnie zmierzone przez bezstronnych ekspertów „wige Solutions”. Prawidłową specyfikację pojazdu oraz czas okrążenia dodatkowo potwierdził niezależny notariusz.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym AMG GT 63 S 4MATIC+ wynosi 11,3 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 257 g/km.