W polskich salonach można zamawiać już nowego Mercedesa- AMG A 35 4MATIC o sportowych osiągach. Jego sercem jest nowo opracowany 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2 litrów.
Rozwija on moc 225 kW (306 KM). Wysoką dynamikę jazdy zapewniają również dwusprzęgłowa przekładnia AMG Speedshift DCT 7G.
Zobacz także:
Typowe dla maszyn AMG jest zawieszenie oraz aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC. Jeszcze większą indywidualność oferuje specjalna wersja Edition 1, z wyrazistym wzornictwem karoserii i wnętrza. Ceny A 35 4MATIC w Polsce startują od 188 500 zł. Wariant Edition 1 kosztuje od 234 971 zł.
Nowy AMG A 35 4MATIC poszerza gamę modeli AMG o atrakcyjny model bazowy. Jego 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2 litrów generuje moc 225 kW (306 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,7 sek., a prędkość maksymalna pojazdu wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Standardowy napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC aktywnie steruje rozkładem momentu obrotowego między osiami, od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do stosunku 50:50, łącząc najlepszą możliwą trakcję z wyśmienitą przyjemnością z jazdy. Pięć trybów jazdy AMG Dynamic Select zapewnia szeroką rozpiętość charakterystyki samochodu, od komfortowej do dynamicznej.
Na zewnątrz i wewnątrz
Wzornictwo karoserii A 35 4MATIC – z prowadnicami powietrza w przednim zderzaku, charakterystyczną osłoną chłodnicy AMG, spojlerem zderzaka oraz elementami ozdobnymi w odcieniu srebrnego chromu – reprezentuje charakterystyczny design AMG. Podkreślają go opcjonalnie dostępne 19-calowe obręcze i panele progowe AMG.
W kabinie uwagę zwraca panoramiczny kokpit z zestawem wskaźników i ekranem nowego systemu multimedialnego MBUX, który łączy intuicyjną obsługę z utrzymanym w sportowej stylistyce interfejsem. Szczególnie emocjonująco prezentuje się tryb wyświetlania informacji Supersport, z umieszczonym pośrodku obrotomierzem i paskowymi wskaźnikami z efektem 3D.
Nowością jest efektowna konsola środkowa AMG z panele dotykowym i dodatkowymi przełącznikami do obsługi ustawień m.in. ESP, trybu ręcznej zmiany przełożeń oraz adaptacyjnego tłumienia.
Atrakcyjne pakiety wyposażenia dodatkowego
Opcjonalny pakiet aerodynamiczny AMG (7607 zł), opracowany w tunelu aerodynamicznym, poprawia prowadzenie pojazdu przy wysokich prędkościach. Przedni zderzak z większym spojlerem i dodatkowe prowadnice powietrza z wykończeniem na wysoki połysk w połączeniu z tylnym skrzydłem AMG zwiększają siłę docisku. Czarne, lśniące wykończenie maja także elementy tylnego zderzaka – boczne spojlery przy atrapach wylotów powietrza i listwa dyfuzora.
Na życzenie jest dostępny również pakiet AMG Night (3681 zł), który dzięki lakierowanym na czarno dodatkom podkreśla ekspresyjny design A 35 4MATIC. Efekt ten wzmacniają przyciemniane tylne szyby (za słupkiem B).
Edition 1 – jeszcze większa indywidualność
Przygotowany z okazji premiery A 35 4MATIC wariant Edition 1 wyróżnia się jeszcze większym ładunkiem ekskluzywności i dynamiki. Jego dostępność będzie ograniczona do 18 miesięcy od chwili debiutu. Specyfikacja pojazdu obejmuje pakiety aerodynamiczny AMG i AMG Night, niebieski lakier denim blue, a także złote akcenty na obudowach lusterek bocznych i w dolnych partiach drzwi. Ten sam odcień mają wypełnienia 19-calowych obręczy Livorno z wykończeniem na wysokim połysk i osłoną piast przypominającą mocowanie centralną śrubą.
Sportowy klimat w kabinie podkreślają fotele AMG Performance z szaro- czarna tapicerką Artico/ Dinamica, niebieskimi akcentami i szarymi, kontrastowymi przeszyciami, a także kierownica AMG Performance. Uwagę zwracają również aluminiowe elementy ozdobne i emblemat „Edition” na kierownicy. Ponadto standardowe wyposażenie A 35 4MATIC Edition 1 obejmuje podgrzewane fotele oraz nastrojowe oświetlenie.
Dane techniczne w skrócie
– silnik 2.0 R4 turbo;
– pojemność skokowa: 1991 ccm;
– moc maks.: 225 kW (306 KM) przy 5800- 6100 obr./min.;
– maksymalny moment obr.: 400 Nm przy 3000- 4000 obr./min.;
– układ napędowy: napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC ze zmiennym rozdziałem siły napędowej;
– przekładnia: AMG Speedshift DCT 7G, dwusprzęgłowa;
– średnie zużycie paliwa: 7,3-7,4 l/100 km;
– średnie emisje CO2: 167-169 g/km;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h.