MERCEDES: ACTROS UHONOROWANY TYTUŁEM GREEN TRUCK 2016

Mercedes_greentr1

Mercedes-Benz Actros 1845 StreamSpace wygrał w tym roku ranking pojazdów najbardziej przyjaznych środowisku czasopism VerkehrsRundschau i Trucker w klasie ciągników siodłowych.

Tym samym otrzymał plakietkę „Green Truck 2016”. To już drugi raz z rzędu oraz trzeci raz w ostatnich czterech latach, kiedy ten model zdobywa ten zaszczytny tytuł.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Pojazd o emisji spalin spełniający normę Euro 6 spalił na trasach testowych czasopism średnio 22,68 l/100 km emitując przy tym dwutlenek węgla w ilości 613 g. Z tymi wartościami Mercedes zajmuje pierwszą pozycję przed Scanią R450 Topline Only SCR. Na trzecim miejscu znalazł się DAF CF 440.

W tym roku już po raz 6 czasopisma Verkehrsrundschau i Trucker przeprowadziły test mający wskazać najbardziej ekologiczną europejską ciężarówkę. W szranki stanęły pojazdy 3 renomowanych producentów – Mercedesa, Scanii i DAF-a. Wszystkie pojazdy wyposażone były w silniki o mocach 440-450 KM i tempomaty sterowane GPS. Pojazdy niemiecki i holenderski napędzane były silnikami z recyrkulacją spalin, marka skandynawska zdecydowała się na rozwiązanie „SCR only”.

Przed rokiem Mercedes-Benz Actros 1842 LS z kabiną StreamSpace zdobył tytuł Green Truck 2015. Wynik spalania na wymagającej trasie wyniósł 22,63 l/100 km. W pobitym polu zostały dwa pojazdy marki Scania.

W wyrównanej walce w tym roku najlepszy okazał się model 1845 LS z kabiną StreamSpace ze średnim zużyciem paliwa na 500 km trasie na poziomie 22,68 l/100 osiągając średnią prędkość 81,0 km/h. Emisja CO2 będąca wyznacznikiem ekologiczności pojazdu wyniosła zaledwie 613 g/km. Należy podkreślić, że masa całkowita testowanych pojazdów wynosiła 40 ton.

Testowy Actros wyposażony był w silnik OM 471 2 generacji stanowiący udoskonaloną wersję znanego już od 2011 roku silnika. Zmiany w silniku obejmują: podwyższenie stopnia sprężania, podwyższenie ciśnienia wtrysku we wtryskiwaczach do max 2700 bar, podwyższenie średniego ciśnienia spalania. Nowa generacja OM 471 otrzymała również nową asymetryczną turbosprężarkę, jej konstrukcja stała się prostsza i bardziej niezawodna. Wprowadzone zmiany zaowocowały zmniejszonym o 3 proc. zużyciem paliwa.

Zapewnienia o oszczędności Mercedesa zostały pozytywnie zweryfikowane przez testujących. Oprócz zmian silnikowych wielką rolę odegrał system asystencki PPC (Predictive Powertrain Control). Przewidujący tempomat w terenie pagórkowatym rozłączał napęd pozwalając na poruszanie się pojazdu siła rozpędu (funkcja Eco- Roll). Trójwymiarowe mapy, którymi posługuje się PPC obejmują 95 proc. dróg europejskich. W odróżnieniu od systemów konkurencji pojazd z PPC nie korzysta podczas jazdy z połączeń internetowych.