Mercedes-AMG po raz pierwszy oferuje samochód o wysokich osiągach łączący siłę 6-litrowego silnika V12 biturbo z przyjemnością jazdy pod gołym niebem dla czterech osób.
S 65 Cabriolet posiada moc 463 kW (630 KM), 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a sportowy układ jezdny oparty na zawieszeniu pneumatycznym Airmatic i najwyższej klasy wyposażenie podkreślają wyjątkowy status nowego okrętu flagowego Mercedes-AMG w rodzinie Klasy S.
Zobacz także:
LEXUS: RX CZWARTEJ GENERACJI – INNOWACYJNE ZMIANY
Najwyższy wymiar podróżowania kabrioletem gwarantuje szereg nowatorskich rozwiązań: automatyczny system ochrony przed wiatrem Aircap, układ ogrzewania okolic karku Airscarf, podgrzewane podłokietniki oraz inteligentna klimatyzacja. Trójwarstwowy, izolowany akustycznie dach z tkaniny jest dostępny w czterech kolorach do wyboru. Zaopatrzono go w wysokogatunkową podsufitkę ze skóry nappa i mikrofibry Dinamica.
Oferta samochodów z 12-cylindrowymi jednostkami obejmuje: limuzynę i coupé S 65, roadstera SL 65, terenowy model G 65, a teraz również kabriolet S 65 Cabriolet. To kolejna propozycja wymagających entuzjastów wysokich osiągów.
Duża moc i wysoki moment obrotowy przekładają się na wyśmienite osiągi: AMG S 65 Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sek., a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na życzenie, w ramach pakietu Kierowcy AMG, limit ten można podnieść do 300 km/h. Niepowtarzalne jest też brzmienie jednostki AMG V12.
Dane techniczne w skrócie
– pojemność skokowa: 5980 ccm;
– moc maks.: 463 kW (630 KM) przy 4800-5400 obr./min.;
– aks. moment obrotowy: 1000 Nm przy 2300-4300 obr./min.;
– średnie zużycie paliwa (NEDC): 12,0 l/100 km;
– emisja CO2: 272 g/km;
– klasa efektywności: F;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie.
Krótka charakterystyka konstrukcji 6-litrowej jednostki AMG V12 biturbo:
• podwójne turbodoładowanie;
• aluminiowa skrzynia korbowa;
• kuty wał korbowy z wysokiej jakości stali stopowej;
• wieloiskrowy zapłon, dwie świece na cylinder;
• intercooler woda-powietrze z obiegiem niskotemperaturowym;
• system zarządzania alternatorem;
• funkcja ECO start/stop.
Od 2016 roku “dwunastki” będą montowane ręcznie na nowej, dodatkowej linii wytwarzania silników AMG w Mannheim.
Za przenoszenie siły napędowej do tylnej osi odpowiada siedmiostopniowa przekładnia automatyczna AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC. Może ona pracować w jednym z trzech trybów: Controlled Efficiency (C), Sport (S) oraz Manual (M).
Design
Ekskluzywny status odmiany z silnikiem V12 podkreślają lśniące elementy chromowane z przodu, po bokach i z tyłu, efektowne w połączeniu z ciemnymi odcieniami karoserii. Chromowane wykończenie mają również: przecięta „podwójnym ostrzem” osłona chłodnicy, wloty powietrza i otaczające je listwy ozdobne, prowadnice powietrza oraz przedni spojler. Ten ostatni redukuje unoszenie przedniej osi, zaś zlokalizowana nad nim szczelina odpowiada za doprowadzenie optymalnej ilości powietrza do umieszczonej za nią dodatkowej chłodnicy oleju.
Z profilu uwagę zwracają emblematy „V12 Biturbo” na błotnikach i lśniące, chromowane zdobienia na progach. Rozmiar obręczy (8,5 J x 20 z oponami 255/40 ZR 20 z przodu i 9,5 J x 20 z ogumieniem 285/35 ZR 20 z tyłu) podkreśla atletyczną prezencję kabrioletu. Po zamknięciu elektrohydraulicznie sterowanego dachu sylwetka S 65 Cabriolet nie odbiega linią od wersji coupé. Wielowarstwowe, miękkie poszycie z izolacją akustyczną dostępne jest w czterech odcieniach: czarnym, ciemnoniebieskim, beżowym i ciemnoczerwonym.
Z tylnym zderzakiem zintegrowano dwie podwójne, chromowane końcówki sportowego układu wydechowego AMG. Lakierowana na czarno osłona dyfuzora kontrastuje z chromowaną listwą, której kształt nawiązuje do przetłoczeń przedniego zderzaka. Poszycie dachu chowa się w wydzielonej części przestrzeni bagażowej, oddzielonej od reszty elektrycznie sterowaną zasłoną.
Wnętrze
Znakiem rozpoznawczym modelu są sportowe fotele AMG pokryte skórą nappa designo Exclusive z charakterystycznymi, diamentowymi przeszyciami. Elektryczna regulacja, funkcja pamięci oraz wentylacja należą do wyposażenia standardowego. Automatyczny system ochrony przed wiatrem Aircap, „powietrzny szal” – układ ogrzewania okolic karku Airscarf, podgrzewanie wszystkich foteli, podgrzewane podłokietniki czy inteligentna klimatyzację – to najwyższa dbałość o wygodę podróżujących.
Kontrolę nad pojazdem zapewnia trójramienna, sportowa kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem. Obszyta skórą nappa, ma perforację w miejscach chwytu, metalowe oznaczenie AMG i wygodne łopatki do ręcznej zmiany biegów. Kolorowy ekran TFT o przekątnej 31,2 cm z prędkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h i obrotomierzem ozdobionym napisem „V12 Biturbo” oraz typową dla maszyn AMG typografią i czerwono- srebrną kolorystyką zapewnia wygodę.
Mercedes-AMG S 65 Cabriolet jest w standardzie wyposażony w akumulator litowo- jonowy o pojemności 78 Ah.
Układ jezdny bazujący na zawieszeniu Airmatic
Sportowo zestrojone zawieszenie pneumatyczne zapewnia wyśmienite prowadzenie. Układ jezdny wyróżnia się nowymi parametrami aktywnego tłumienia. Do wyboru są dwa zakresy charakterystyki: pierwszy, przeznaczony do jazdy na długich trasach, zapewnia wysoki poziom komfortu, a drugi – bardziej sportowe zachowanie w zakrętach. Uzupełnienie stanowi elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy AMG.
Każde z 16 ramion kutych felg jest subtelnie zakrzywione, tak aby jego oświetlony kontur „promieniował” w kierunku piasty. Efekt: koła wyglądają na jeszcze większe niż są w rzeczywistości.
Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG zaopatrzono w duże tarcze i lakierowane na szaro zaciski (w opcji dostępne są także zaciski w kolorze czerwonym). Na życzenie oferowane są hamulce kompozytowo- ceramiczne z tarczami o wymiarach 420 x 40 mm z przodu oraz 360 x 32 mm z tyłu.
Bogate wyposażenie standardowe
Szeroka gama wyposażenia standardowego Mercedesa-AMG S 65 Cabriolet obejmuje wyświetlacz head-up oraz panel dotykowy (gładzik). W trybie ręcznej zmiany biegów na wyświetlaczu pojawia się jeszcze kolorowy pasek i informacja dotycząca możliwego wyboru przełożeń. Wirtualne pole o wymiarach 21 x 7 cm zdaje się unosić nad pokrywą silnika, w odległości około 2 m przed oczami kierowcy. Panel dotykowy ułatwia obsługę radia, telefonu i nawigacji.
Intelligent Drive: nowe standardy bezpieczeństwa
Mercedes-AMG S 65 Cabriolet jest oferowany z licznymi innowacyjnymi systemami wspomagającymi. Ich lista obejmuje: układ Pre-Safe Brake z funkcją rozpoznawania przechodniów, aktywny tempomat Distronic Plus z funkcjami jazdy półautonomicznej (Steering Assist oraz Stop& Go Pilot), antykolizyjny system autonomicznego hamowania Brake Assist BAS Plus z rozpoznawaniem ruchu poprzecznego na skrzyżowaniach (Cross- Traffic Assist), układ nadzorujący utrzymanie pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, aktywne światła drogowe Adaptive Highbeam Assist Plus oraz asystenta jazdy nocą Night View Assist Plus (noktowizor).
Układ antykolizyjny Collision Prevention Assist Plus ma funkcję monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i ostrzegania przed zagrożeniem kolizją. System prewencyjnej ochrony podróżujących Pre-Safe Plus ma teraz jeszcze szerszy zakres działania – potrafi rozpoznać zagrożenie uderzeniem w tył auta. Gdy ryzyko kolizji narasta, może również „zablokować” hamulce w stojącym samochodzie i tuż przed wypadkiem aktywować napinacze pasów.
Standardowe wyposażenie Mercedesa-AMG S 65 Cabriolet obejmuje m.in:
• pakiet Exclusive ze skórzaną tapicerką nappa design Exclusive;
• podsufitka ze skóry nappa i mikrofibry;
• inteligentne oświetlenie LED Intelligent Light System;
• kamera 360°;
• wspomaganie parkowania Active Parking Assist z systemem Parktronic;
• nagłośnienie przestrzenne Burmester 3D;
• pakiet Wspomagania Kierowcy Plus, zawierający: Distron ic Plus z funkcjami Steering Assist I Stop&Go Pilot, Pre-Safe Brake, BAS Plus z funkcją Cross-Traffic Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist oraz Pre-Safe Plus;
• pakiet komfortowych foteli dla kierowcy i pasażera z przodu;
• pakiet Keyless-Go.
Zamówienia na Mercedesa-AMG S 65 Cabriolet ruszają 4 kwietnia 2016 roku. Rynkowa premiera modelu w salonach Mercedes-Benz odbędzie się w maju 2016 roku.