W ciągu 4 lat Klasa B F-Cell z firmowej floty Mercedes-Benz przejechała w warunkach codziennej eksploatacji dystans ponad 300 tys. km – i będzie dalej użytkowana.
Ten unikalny test pokazuje, że auta elektryczne zasilane energią z ogniw paliwowych na wodór są niezawodne nawet w ekstremalnych warunkach, na przestrzeni kilku lat. Za to osiągnięcie Daimler AG otrzymał nagrodę “f-cell Award 2014”.
Zobacz także:
To już trzecie wyróżnienie koncernu za innowacyjne rozwiązania na polu technologii ogniw paliwowych w konkursie Fuel Cell Innovation Award. Jury konkursu, złożone z ekspertów z dziedziny ekonomii, nauki i polityki, uznało test Klasy B F-Cell za istotny krok w kierunku seryjnego zastosowania nowego napędu.
Firmowa flota Mercedesów zasilanych energią z ogniw paliwowych liczy obecnie ponad 300 aut, w tym liczne pojazdy badawcze. Łącznie, pokonały one dystans już ponad 9 mln km. W oparciu o rezultaty dotychczasowych badań inżynierowie Mercedes-Benz mają zamiar dokonać dalszej optymalizacji napędu i zbudować kolejną generację pojazdów napędzanych energią z ogniw na wodór. Firma ma wyraźny cel – we współpracy z Fordem i Nissanem opracować układ napędowy, z którego od 2017 roku będą korzystać skorzystają konkurencyjne, wytwarzane seryjnie w dużych liczbach samochody wodorowe.
Daimler prowadzi w tym celu intensywne działania i angażuje się w szereg projektów, takich jak H2 Mobility na rzecz budowania infrastruktury pozwalającej na tankowanie wodoru.
Nagroda “f-cell Award” została wręczona już po raz czternasty. Przyznaje ją Ministerstwo Środowiska, Klimatu, Ochrony Przyrody i Sektora Energetycznego Badenii-Wirtembergii oraz Korporacja Rozwoju Gospodarczego Regionu Stuttgartu (WRS). Ideą nagrody jest uhonorowanie projektów dotyczących ogniw paliwowych, jednej z najbardziej interesujących dziedzin technologii nowego stulecia, oraz stymulowanie ich dalszego rozwoju.