9. Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w Wieliczce zakończył się zwycięstwem załogi Rafał Grzesiński i Mateusz Tutaj w Mitsubishi Lancer Evo IX.
Jadący w aucie przygotowanym do wyścigów górskich kielczanie byli najszybsi w obu niedzielnych przejazdach. O ponad 7 sekund wolniejsi byli Mateusz Lisowski z Dariuszem Burkatem (Mitsubishi Lancer). Podium uzupełnili Mariusz Stec z Michałem Przystupą (Ford Fiesta WRC Proto), którzy stracili do zwycięzców blisko 12 sekund.
Zobacz także:
Taka sama była kolejność w klasie 3 z udziałem najszybszych aut z napędem 4×4.
Jan Chmielewski z Jackiem Nowaczewskim (Citroen DS3-R3) wygrali klasę 2 i zarazem okazali się najlepsi wśród samochodów z napędem jednej osi. Na następnych miejscach w kl. 2 znaleźli się Marcin Słobodzian z Moniką Zawodny (Renault Clio Cup IV) i Marek Temple ze Szczepanem Mirkiem (Peugeot 207). Zwycięzcami klasy 1 zostali Marek Bugajski z Robertem Drożdżem przed Michałem Bachulą z Mateuszem Śliwą (obie załogi w Citroenach C2-R2) oraz Mateuszem Gołkiem i Jackiem Spentanym (Ford Fiesta).
Rafał Grzesiński niedzielnym zwycięstwem zrewanżował się za niepowodzenie w sobotnim prologu, którego nie ukończył z powodu defektu auta. To było trzecie zwycięstwo „Killera” w Wieliczce – poprzednio wygrywał w latach 2012 i 2014. W sobotę najszybsi w kl. 3 i w generalce byli Lisowski z Burkatem, kolejne miejsca zajęli Damian Łata z Michałem Grudzińskim (Mitsubishi Lancer) oraz Stec i Przystupa. Kolejność w kl. 2: Chmielewski-Nowaczewski, Słobodzian-Zawodny, Temple-Mirek; w kl. 1 Bugajski-Drożdż, Czernecki-Jucewicz (Citroen C2-R2), Bachula-Śliwa.
Z dobrej strony zaprezentowała się załoga Maciej Kot i Zbigniew Cieślar (Mitsubishi Lancer). Maciek w środę został Mistrzem Polski w drużynie skoczków narciarskich AZS Zakopane. Z kolei Zbigniew Cieślar, w przeszłości pilot m.in. Łukasza Sztuki, był też skoczkiem (reprezentował K.S. Wisła). W sobotę zajęli miejsce siódme, w niedzielę jedenaste.
Wielickie zawody miały wiele dodatkowych atrakcji. Honorowymi gośćmi byli bliscy Janusza Kuliga na czele z jego rodzicami. Przed halą „Solne Miasto”, która była bazą zawodów, wyeksponowano interesujące auta zabytkowe. W pokazowych przejazdach pojawiły się repliki rajdowych samochodów Janusza Kuliga: Renault Maxi Clio oraz Ford Focus WRC. Odbyły się widowiskowe pokazy driftigu, a ich ozdobą były przejazdy 29-letniego Bartosza Ostałowskiego. Jako 19-latek stracił w wypadku obie ręce, ale na przekór swej niepełnosprawności opanował perfekcyjnie kierowanie samochodem przy pomocy stopy. Po raz pierwszy w wielickim Memoriale wystąpił przed dwoma laty.
Efektowny show stworzyli specjalnie przybyły z Francji Bryan Bouffier oraz Wojciech Chuchała. Mistrzowie Polski jeździli Peugeotem 208 Proto ze stajni Pawła Dytki. Ważnym wątkiem niedzielnego Memoriału były przejazdy charytatywne, w których czołowi zawodnicy wozili zwycięzców aukcji na cele dobroczynne.
Wśród licznych nagród dla najlepszych załóg były także cenne zestawy książkowe. Wydawca Kroniki Fotograficznej Polskich Rajdów dostarczył efektowne albumy, dokumentujące RSMP 2014. Auto Klub Dziennikarzy Polskich ufundował monografie „Rajdowe Kroniki 1921-2014. Rajd Polski”, zaś Poseł Beata Bublewicz ofiarowała książki „6. Bieg” – wspomnienia o Marianie Bublewiczu.
Zorganizowane przez Automobilklub Krakowski zawody zyskały wysoką rangę i okazałą oprawę również dzięki pełnej zaangażowania współpracy władz samorządowych miasta, gminy i powiatu wielickiego, a także licznych instytucji i firm z terenu Wieliczki i Krakowa.
Grzegorz Chmielewski
Fot.:: Łukasz Miklasiński
Szczegółowe wyniki są na specjalnej stronie Memoriału www.superos.pl. http://www.superos.pl/wyniki_online.php?eiid=10&na_po=po&os=23&klasa=gen&refresh=0&cmd=
http://www.superos.pl/wyniki_online.php?eiid=11&na_po=po&os=25&klasa=gen&refresh=0&cmd=