Nowy Spider, który pojawił się na rynku po zeszłorocznym, ale już wyprzedanym modelu 765 „Longtail” coupe, jest najpotężniejszym supersamochodem w wersji cabrio.
Nowego 795LT Spider charakteryzują wszystkie podstawowe cechy przynależne rodzinie „Longtaili” – zminimalizowana waga, torowa dynamika jazdy oraz optymalna aerodynamika. 765LT posiada wszystkie atuty coupe oraz – jak każdy model LT – spełnia wymóg ekskluzywności: powstanie jedynie 765 egzemplarzy dostępnych dla klientów z całego świata.
Zobacz także:
Waga DIN modelu 765LT Spider wynosi zaledwie 1388 kg, przy czym zachowano DNA coupe w kwestii właściwości aerodynamicznych i dynamicznych i to bez żadnych kompromisów w konstrukcji samochodu. Jego masa wzrosła jedynie o 49 kg, przede wszystkim przez zastosowanie otwieranego dachu i poruszającego nim mechanizmu. To oznacza, że nowy model jest o 80 kg lżejszy, niż 720S Spider i ok. 100 kg lżejszy niż porównywalny konkurent.
Poruszany za pomocą elektrycznego mechanizmu dach z jednego fragmentu karbonu Retractable Hard Top (RHT), umożliwia rozpoczęcie jazdy w otwartej kabinie w ciągu zaledwie 11 sekund przy maksymalnej prędkości 50 km/h. Dzięki temu do wnętrza wdziera się robiący wrażenie dźwięk poczwórnego tytanowego wydechu, by zapewnić jeszcze mocniejsze doznania zmysłom kierowcy.
Premiera 765LT Spider jest nowym etapem w rozwoju sub-marki LT. Jesteśmy świadomi, że samochody Longtail, zapewniające kierowcom oszałamiające, ekstremalne doznania oraz limitowaną dostępność, coraz bardziej przyciągają klientów. Biorąc pod uwagę fakt, iż model 765LT coupe został już całkowicie wyprzedany, nie jest zaskoczeniem, że wszystkie sloty produkcyjne modelu nowego LT Spidera na ten rok są już wypełnione – powiedział Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive
Potężne osiągi i właściwości dynamiczne nowego Spidera – udowodnione wcześniej przez 765LT coupe – zostały wzmocnione przez trzy uzupełniające się czynniki: stabilność struktury MonoCage II-S, zmieniający zasady gry jednoelementowy dach Retractable Hard Top oraz niesłabnącą determinację inżynierów McLarena, by podążać za firmową filozofią superlekkiej inżynierii.
Wersja karbonowej konstrukcji MonoCage II dla kabrio (nazwana tu MonoCage II-S) została stworzona równocześnie z monokokiem dla coupe. Obie platformy dzielą większość elementów strukturalnych, w tym obramowanie przedniej szyby. Struktura jest tak mocna i sztywna, że nie wymaga dodatkowych wzmocnień w przypadku coupe – to kolejny czynnik optymalizacji wagi. Z tyłu samochodu wzmocnienia są w pełni scalone z podwoziem, aby zapewnić ochronę w przypadku dachowania.
Konstrukcja ruchomego dachu pełni integralną rolę w strukturze pojazdu, zastosowano w nim bowiem także karbonowy stelaż. Zamknięty dach tworzy pewnego rodzaju karbonową „muszlę”. Takie podejście projektowe dodaje również komfortu osobom siedzącym w środku – ponieważ jest to jednoelementowy panel, bez centralnego łączenia, zwiększyła się przestrzeń na głowy, a dzięki wydłużeniu tegoż panelu, szczyty słupków A mogły zostać przesunięte do przodu wzmacniając poczucie przestrzeni oraz ułatwiając wchodzenie i wychodzenie.
Jak każdy LT, nowy Spider został stworzony by odnosić sukcesy na torze, jednakże dzięki dodatkowemu wymiarowi jazdy zapewnianemu przez składany dach, samochód sprawia jeszcze większe wrażenie i jest jeszcze bardziej wciągający, gdy prowadzi się go po drodze. Z aerodynamicznym pakietem wypracowanym dla coupe (przy czym aktywne tylne skrzydło potrafi reagować na złożenie lub rozłożenie dachu) Spider w każdym aspekcie dorównuje aerodynamicznym osiągnięciom coupe, w tym siłą docisku – o 25 proc. większą, niż w przypadku 720S Spider.
McLaren ‘Longtail’ został stworzony nie tylko dla niewiarygodnych osiągów, ale także dla najwyższego poziomu zaangażowania kierowcy. 765LT coupe wyznaczył nowe standardy połączenia kierowcy z samochodem. Bazujący na tym Spider idzie krok dalej oferując dodatkowy element angażujący – jazdę z otwartym dachem, która daje bezpośredni kontakt z iskrzącym dźwiękiem tytanowego wydechu. Przyjemność ta, dzięki elektrycznie opuszczanemu tylnemu oknu może trwać, nawet z zamkniętym dachem – powiedział Jamie Corstorphine, Director of Product Strategy, McLaren Automotive
Zamówienia na najpotężniejszego McLarena kabrio, będącym zarazem najnowszym i najbardziej angażującym samochodem w linii Longtail, można już składać w salonach McLarena. Cena modelu zaczyna się od 443 000 euro brutto (z VAT i podatkiem akcyzowym), a podaż jest ograniczona jedynie do 765 samochodów na cały świat, przy czym sloty produkcyjne na 2021 rok zostały już wyprzedane.