Mazda3 z roku modelowego 2017, na rodzimym rynku znana jako Mazda Axela, trafiła już do sprzedaży w Japonii. W samochodzie wprowadzono szereg nowych rozwiązań.
Sportowy kompakt otrzymał dodatkową dawkę Jinba Ittai, czyli stosowanej przez markę koncepcji „jedności konia i jeźdźca”, która była główną zasadą obowiązującą przy projektowaniu roadstera MX‑5.
Zobacz także:
RENAULT: NOWE MODELE CLIO R.S. ORAZ CLIO GT LINE
Wprowadzenie na rynek Mazdy3 z roku modelowego 2017 jest jednocześnie światowym debiutem systemu G-Vectoring Control (GVC). Jest to pierwszy system wchodzący w skład nowego zestawu technologii Skyactiv- Vehicule Dynamics, zapewniających zintegrowaną kontrolę nad pracą silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia w celu wzmocnienia Jinba-Ittai. GVC zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik w celu optymalizacji dociążenia poszczególnych kół, podnosząc w ten sposób precyzję prowadzenia i komfort jazdy.
Najnowsza kompaktowa Mazda w wersjach z silnikiem Diesla otrzymała precyzyjne sterowanie doładowaniem, które zwiększa elastyczność przy operowaniu pedałem przyspieszenia. Wprowadzono również system tłumienia wibracji powodujących charakterystyczne klekotanie silnika wysokoprężnego w trzech najważniejszych zakresach częstotliwości (Natural Sound Frequency Control), a służącą podobnemu celowi technologię Natural Sound Smoother zastosowano we wszystkich wersjach z silnikiem Diesla.
W środku Mazda3 2017 stała się bardziej funkcjonalna i praktyczna, między innymi dzięki udoskonalonemu wyświetlaczowi Head-up, prezentującemu wysokiej jakości obraz w pełnych kolorach. Wyświetlacz ten ułatwia przekazywanie informacji kierowcy bez zmuszania go do przerywania obserwacji drogi. Mazda poprawiła również ergonomię kierownicy. Hatchback i sedan wyróżniają się niskoprofilową, mocną i harmonijną sylwetką.
Jednym z zaawansowanych elementów wyposażenia podnoszących bezpieczeństwo aktywne i ograniczających skutki kolizji jest współpracujący z układem hamulcowym system zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). Dzięki kamerze optycznej, która zastąpiła stosowane dotychczas czujniki laserowe, system wykrywa inne pojazdy w większym zakresie prędkości, a także rozpoznaje obecność pieszych na jezdni. Mazda3 2017 będzie również oferowana z systemem adaptacyjnych świateł diodowych (ALH).
Na rynku europejskim Mazda3 2017 pojawi się jeszcze w bieżącym roku. Oferta zespołów napędowych będzie nadal obejmowała trzy silniki benzynowe Skyactiv-G, w tym Skyactiv-G 1.5 (100 KM) oraz Skyactiv-G 2.0 w dwóch wersjach mocy (120 i 165 KM) oraz diesla: Skyactiv 1.5 (105 KM). Towarzyszą im precyzyjne sześciobiegowe przekładnie manualne Skyactiv-MT lub przekładnie automatyczne Skyactiv- Drive.
W Europie silniki G 1.5 i G 2.0 (165 KM) będę dostępne tylko z manualnymi skrzyniami biegów, podobnie jak w sedanie D 2,2. Niedostępny w sedanie będzie natomiast motor G 2.0 (165 KM).