Nowa Mazda2 rusza na podbój Europy, gdzie jej bogate wyposażenie i niestandardowe rozwiązania mają przynieść sukces w segmencie B. Model zadebiutuje podczas pokazu prasowego 3 listopada w Mazda Space w Barcelonie.
Pięciodrzwiowy hatchback będzie również gwiazdą kilku krajowych imprez targowych i innych wystaw organizowanych jesienią i zimą.
Zobacz także:
Nowa Mazda2 łączy możliwości oferowane przez technologię SKYACTIV ze stylizacją KODO: Dusza Ruchu, zbliżoną do prototypu Hazumi zaprezentowanego w marcu na salonie samochodowym w Genewie. Obejmuje ona intuicyjną koncepcję wnętrza, którą po raz pierwszy zastosowano w modelu Mazda3, włącznie z rozwiązaniem Active Driving Display – wyświetlaczem przeziernym – oraz interfejsem specjalnie dostosowanym do kabiny małego samochodu.
Dzięki rozwiązaniu MZD Connect nowa Mazda przenosi użytkowników w świat online, spełniając wymagania wielu osób. Sama kabina jest przy tym przestronna i wygodna, szczególnie dla kierowcy, ale zapewnia również przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu.
Pod maską znajdziemy jeden z czterech dostępnych silników, obejmujących jednostkę napędową SKYACTIV-D 1,5, całkowicie nowy silnik Diesla o niskim stopniu sprężania i mocy 77 kW/105 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm, który zużywa zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km. Nowy model będzie również oferowana z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G 1.5 w trzech wariantach mocy: od 55 kW/75 KM do 85 kW/115 KM. Zapewniają one zużycie paliwa na poziomie 4,5-4,9 l/100 km.
Moc jest przenoszona na przednie koła za pomocą przekładni ręcznej pięcio- i sześciobiegowej SKYACTIV-MT, jak również sześciobiegowej skrzyni automatycznej SKYACTIV-Drive. Obie zostały opracowane od podstaw i są pochodnymi kompaktowych, lekkich wersji słynnych przekładni oferowanych w innych Mazdach nowej generacji.
Nowy model otrzyma również podwozie SKYACTIV, a wraz z nim zachwalane, sportowe osiągi znane z większych modeli, stosowane zgodnie z koncepcją Jinba Ittai, „jedność z samochodem”. Dzięki ich dostosowaniu do rozmiarów pojazdu, uzyskano wysoką dynamikę, która idzie w parze z zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie komfortu i stabilności.
Nowa Mazda2 jest bogato wyposażona w elementy najnowszej technologii. Zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE obejmuje rozwiązanie Blind Spot Monitoring (BSM) służące do obserwacji martwego punktu. Dostępny po raz pierwszy w Maździe w Europie system BSM wykrywa niewidoczne obiekty za pojazdem i po jego bokach. Choć masa własna pojazdu rozpoczyna się od zaledwie 970 kg, najnowszy model zapewnia również bierne systemy bezpieczeństwa. Wynika to między innymi z zastosowania architektury karoserii SKYACTIV-Body, która składa się ze znacznie większej ilości lekkiej, wytrzymałej i wysokowytrzymałej stali.
Mazda decyduje się na niekonwencjonalną strategię wprowadzenia modelu na rynek europejski: zamiast skoncentrować się na głównych międzynarodowych targach motoryzacyjnych, marka promuje swoją nowość na kilku imprezach regionalnych. Na przykład, przed premierą prasową w Mazda Space, nowa Mazda2 zostanie pokazana na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rzymie w Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku MAXXI. Znajdzie się ona również na trzech nadchodzących targach motoryzacyjnych w Zurychu (5-9 listopada), Wiedniu (15-19 stycznia) i Brukseli (15-25 stycznia), a w przyszłym roku będzie dostępna dla klientów.