MAZDA: ZWIĘKSZENIE PRODUKCJI CX-5 I SILNIKÓW

Mazda Motor Corporation poinformowała o planach zwiększenia produkcji modelu CX-5 z 200 000 do 240 000 egzemplarzy rocznie, dzięki uruchomieniu linii produkcyjnej tego modelu także w Zakładzie Ujina nr 1, obok Zakładu Ujina nr 2.

Modernizacja tej linii, oparta na stosowanym przez Mazdę systemie produkcji „innowacja Monotsukuri”, pozwoli na rozpoczęcie produkcji modeli wyposażonych w Technologię SKYACTIV w Zakładzie Ujina nr 1 wcześniej, niż przewidywano. Ta decyzja została podyktowana dużym popytem na Mazdę CX-5 na wszystkich rynkach.

CX-5 jest pierwszym modelem, w którym w pełni wykorzystano Technologię SKYACTIV. Samochód jest ceniony zarówno za niskie zużycie paliwa, jak i za wrażenia, jakich dostarcza jego prowadzenie. Od rozpoczęcia sprzedaży w lutym liczba złożonych zamówień znacznie przekroczyła wstępnie szacowany poziom, dlatego Mazda zweryfikowała roczne globalne plany sprzedaży CX-5 ze 160 000 do 190 000 w roku obrachunkowym 2012.

Innowacja Monotsukuri ma na celu osiągnięcie elastyczności, pozwalającej błyskawicznie reagować na zmiany trendów rynkowych. Program obejmuje różne obszary działalności firmy, w tym procesy rozwoju, produkcji i zakupów. Jest to projekt reform strukturalnych, które w sposób fundamentalny zmieniły sposób, w jaki Mazda produkuje samochody i umożliwiły opracowanie Technologii SKYACTIV.

Mazda podwoi także roczne moce produkcyjne silników. W październiku 2012 roku wielkość produkcji w skali roku wzrośnie z 400 000 do 800 000 jednostek. Fabryka produkuje silniki Diesla SKYACTIV D i silniki benzynowe SKYACTIV G.

SKYACTIV-G to wydajny silnik benzynowy nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka tego typu jest obecnie dostępna w modelu Mazda CX 5, wprowadzanym do sprzedaży na rynkach całego świata. Silnik SKYACTIV-G będzie również montowany w modelu Mazda6 następnej generacji.

SKYACTIV-D to ekologiczny silnik Diesla, spełniający globalne normy emisji spalin bez konieczności stosowania kosztownego układu neutralizacji tlenków azotu (NOx). Montowany jest w CX-5, będzie – w nowej Mazdzie6.

W roku obrachunkowym kończącym się w marcu 2016 roku Mazda planuje sprzedać 1 700 000 pojazdów na całym świecie. Firma przewiduje, że 80 procent z nich będą stanowiły modele z Technologią SKYACTIV.

Historia Technologii SKYACTIV
– październik 2009: wiatowy debiut KONCEPCJI SKY na 41. Salonie Motoryzacyjnym w Tokio;
– październik 2010: prezentacja zarysu TECHNOLOGII SKYACTIV;
– czerwiec 2011: Mazda Demio po liftingu z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G wprowadzona do sprzedaży w Japonii;
– wrzesień 2011: Mazda Axela po liftingu z silnikiem SKYACTIV-G i przekładnią SKYACTIV-DRIVE wprowadzona do sprzedaży w Japonii;
– luty 2012: Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami technologii (silnik SKYACTIV-G lub SKYACTIV-D, skrzynia biegów SKYACTIV-DRIVE, podwozie SKYACTIV-CHASSIS i nadwozie SKYACTIV-BODY).