Miniony rok dla Mazdy w Polsce zakończył się na poziomie 11 079 sprzedanych samochodów i udziałem w rynku 2,33%
2023 rok przyniósł długo oczekiwaną stabilizację w branży motoryzacyjnej. Po burzliwym okresie pandemii, przerywanych łańcuchów dostaw i kłopotów z dostępnością części do produkcji samochodów tym razem obyło się bez zaskoczeń. Dzięki regularnej produkcji i bieżącym dostawom udało się zrealizować zaległe zamówienia klienckie, co między innymi przełożyło się na wyraźny wzrost sprzedaży nowych samochodów Mazdy w Polsce do poziomu 11 079 szt. To oznacza 52,4% wzrostu rok do roku oraz udział w rynku w wysokości 2,33%.
Zobacz relacje:
LEXUS: MODEL NX NAPĘDZA SPRZEDAŻ MARKI W POLSCE
Na czele sprzedaży w Polsce stoją trzy modele z segmentu SUV – pierwsze miejsce należy do światowego bestsellera, CX-5, który trafił do 3088 odbiorców, drugą lokatę zajęła Mazda CX-30 z wynikiem 2116 szt, a na trzeciej pozycji z rezultatem 1929 egz. uplasował się flagowy model – Mazda CX-60. Tym samym udział modeli SUV z linii CX w ogólnej sprzedaży w Polsce wyniósł 64,4%.
Kolejne miejsca zajęły: Mazda6 z wynikiem 1587 szt. i Mazda3, która trafiła do 1343 odbiorców. 400 klientów wybrało Mazdę 2 Hybrid a 343 elektryczną Mazdę MX-30. Stawkę zamykają kultowa Mazda MX-5 z wynikiem 137 egz. oraz miejska Mazda2, którą z polskich salonów wyjechało 136 klientów.
Skok sprzedaży Mazdy w Polsce rok do roku na poziomie 52,4% był znacznie powyżej wzrostu całego rynku nowych samochodów, który w 2023 r. wyniósł 13,2%.
„W miniony rok weszliśmy z rekordowo wysokim bankiem zamówień klienckich, jednak dzięki stabilnej produkcji dostarczyliśmy wszystkie samochody zamówione w 2022 r. i mogliśmy pokryć sporą część bieżących zamówień.” – podsumowuje nowy Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland, Maciej Hochman. Zmiana na tym stanowisku to także istotne wydarzenie z końca ub. roku w polskim importerstwie Mazdy. Dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, Łukasz Paździor, po ponad 12 latach w roli szefa Mazdy w Polsce 1 grudnia 2023 r. awansował na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Mazda Selected Markets Group – 20 rynków z Europy Środkowej, Bałkanów, Grecji Turcji Cypru, Malty, Portugalii oraz Irlandii.
Końcówka 2023 r. upłynęła w Mazda Motor Poland również pod znakiem przygotowań do wprowadzenia nowej oferty pod znanym szyldem Mazda Finance. Od 1 stycznia 2024 r. rolę wiodącego banku finansującego stoki dealerskie oraz sprzedaż nowych samochodów Mazdy do klientów firmowych i indywidualnych przejął CA Auto Bank oraz jego spółka Drivalia Lease. Dzięki nowym produktom oferta leasingowa i kredytowa będzie bardziej konkurencyjna, a cały proces łatwiejszy i szybszy.
Nowy rok zapowiada się ekscytująco dzięki licznym nowościom, jakie zawitają do polskich salonów Mazdy. „Nasz plan na 2024 r. to utrzymanie sprzedaży na poziomie 10 000 sztuk i wprowadzanie kolejnych modeli. W salonach właśnie pojawia się Mazda MX-30 R-EV – kompaktowy, elektryczny crossover wyposażony w unikatowy na skalę światową silnik Wankla działający jako generator energii elektrycznej w czasie jazdy, co rozwiązuje problem z zasięgiem na jednym ładowaniu i braki w publicznej infrastrukturze do ładowania samochodów. Lada dzień rozpocznie się produkcja Mazdy 2 Hybrid 2024, która została wizualnie dopasowana do naszych pozostałych modeli, a wiosną pojawi się Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. wyposażona m.in. w najnowsze multimedia i systemy wspierające kierowcę. Wreszcie rok 2024 upłynie pod znakiem największej, także dosłownie, nowości, czyli Mazdy CX-80. To będzie nasz flagowy SUV w segmencie, w którym do tej pory nie byliśmy obecni w Europie, kolejny model będący naszą propozycją dla klientów rozważających alternatywę dla uznanych marek premium” – zapowiada Maciej Hochman.
W minionym roku Mazda Motor Poland świętowała również 15-lecie swojej obecności na polskim rynku. Przez ten czas do klientów w naszym kraju trafiło ponad 115 000 nowych samochodów, a marka może się pochwalić stabilną siecią sprzedaży obejmującą 32 autoryzowanych dealerów.
Według danych CEPiK w 2023 r. w Polsce zarejestrowano 475 032 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 13,2% w porównaniu do roku 2022.