Najwyższa jakość dźwięku zapewniająca doskonałe wrażenia z jazdy – to od samego początku siła napędowa 30-letniej współpracy między Mazdą a Bose.
Szczególnym wyzwaniem na drodze do realizacji tych ambicji był i nadal pozostaje najbardziej kultowy model w dotychczasowej historii Mazdy: Mazda MX-5. Jak żaden inny model Mazdy, ten prosty, sportowy roadster uosabia przyjemność z prowadzenia i poczucie jedności między kierowcą a samochodem – wyjątkowe Jinba Ittai, które definiuje Mazdę jako markę. Po raz pierwszy MX-5 została zaprezentowana w 1989 r. i szturmem zdobyła świat. Trzy dekady później, czwarta generacja tego rasowego roadstera wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością.
Zobacz także:
Od samego początku inżynierowie Mazdy starali się zintegrować najnowsze zaawansowane technologie, nie rezygnując przy tym z przyjemności, jaką daje prosty samochód sportowy. Projekt dźwięku nie był wyjątkiem: zanim w 2005 roku na drogi wyjechała trzecia generacja popularnego roadstera, zapewnienie doskonałej jakości dźwięku w roadsterze z opuszczonym dachem było wyzwaniem dla producentów aut i projektantów samochodowych systemów audio na całym świecie. Charakterystyka akustyczna kabiny zmienia się w zależności od pozycji dachu i przy całkowicie otwartym ścieżka dźwiękowa dla partii wokalnych czy instrumentalnych mogą zagubić się w walce z wiatrem i hałasem z zewnątrz.
Aby uniknąć tego problemu, zespół inżynierów dźwięku firm Bose i Mazda opracował dwa innowacyjne rozwiązania. Po pierwsze, zastosowano przełącznik korektora dźwięku EQ Equalizer, który automatycznie dostosowuje ustawienia dźwięku, gdy dach jest opuszczony. Po drugie, głośniki UltraNearfield zostały wbudowane bezpośrednio w zagłówki foteli. Technologia ta, wykorzystująca przetwarzanie sygnału TrueSpace, zapewnia czysty, mocny i przestrzenny dźwięk wewnątrz kabiny, pozwalając na uzyskanie angażujących wrażeń słuchowych, nawet przy jeździe z otwartym dachem.
Ponadto zastosowano opracowaną przez firmę Bose technologię AudioPilot Noise Compensation, która kompensuje zwiększony hałas toczenia lub wiatru w różnych scenariuszach jazdy: system stale monitoruje całe środowisko hałasu wewnątrz kabiny i automatycznie dostosowuje odtwarzanie dźwięku do zmienionych okoliczności. Kierowca może więc skupić swoją uwagę na muzyce i wrażeniach z jazdy bez konieczności ręcznej regulacji systemu audio.
MX-5 została zbudowana z myślą o bezkompromisowej przyjemności z jazdy, a system dźwiękowy Bose klasy premium jeszcze te pozytywne emocje potęguje.